#


احساس استرس و ناآرامی خود را چگونه کاهش دهیم؟

17 فوریه 2019 بدون نظر 2141 بازدید

احساس استرس و ناآرامی خود را چگونه کاهش دهیم؟

راه هایی برای غلبه بر احساس استرس و ناآرامی

احساس استرس و ناآرامی داشتن و غلبه بر آن نیاز به سفر ندارد، راه های سریع تری هم برای غلبه بر استرس وجود دارد. شاید سفر کردن در یک جزیره خوش آب و هوا و قدم زدن در کنار ساحل بتواند حال شما را خوب کند و استرس شما را از بین ببرد.

اما همیشه این امکان وجود ندارد که به سفر بروید و خیلی وقت ها باید کمتر از ۵ دقیقه خود را آرام کنید و بر استرس خود غلبه کنید. ما در این مقاله راه هایی را که شما می توانید سریع تر به آرامش برسید را برایتان عنوان می کنیم.

توجه به آرامش درونی

نفس عمیق بکشید:

آسان ترین روش غبله بر استرس این است که نفس های شمرده، عمیق و آرام بکشید زیرا این کار باعث کاهش دادن ضربان قلب و فشار خون می شود و همچنین سعی کنید روش های مختلفی را برای نفس کشیدن امتحان کنید.

تمرکز:

اگر در طول روز حتی ۵ دقیقه سعی کنید در آرامش و سکوت قرار بگیرید همان مزایای مدیتیشن را برایتان به همراه خواهد داشت. اختصاص دادن زمان هایی در روز به قرارگیری در آرامش و سکوت باعث می شود افسردگی و استرس شما کاهش یابد. روی تنفستان تمرکز کنید و احساس کنید همه ی اضطراب ها از شما خارج می شود. این کار به کاهش دادن احساس استرس و ناآرامی بسیار کمک می کند.

چشم هایتان را ببندید:

کافی است در طول شلوغی و هیاهوی روز چند دقیقه ای چشم هایتان را ببندید تا بتوانید بر استرس و ناآرامی خود غلبه کنید.

کاهش استرس و ناآرامی

ماساژ بگیرید:

شما می توانید برای آرام کردن ضربان قلبتان با دستانتان، پا و گردن خود را ماساژ دهید. مقداری لوسیون به دستانتان بمالید و به آرامی شروع به ماساژ شانه، گردن و سر خود کنید تا استرستان کاهش یابد.

آب سرد روی مچتان بریزید:

هنگامی که احساس استرس و ناآرامی به شما دست داد می توانید روی مچ دستتان آب سرد بریزید و کمی هم به پشت لاله گوشتان بمالید این خنکی باعث می شود استرس شما کاهش یابد.

شانه کردن موها:

شانه کردن موها به روش ها و مدل های مختلف می تواند به راحتی به کاهش استرس و ناآرامی شما کمک کند. شانه کردن موها، ظرف شستن و بافتنی می تواند به کاهش ناآرامی و استرس شما کمک شایانی کند.

خوراکی ها و نوشیدنی هایی که باعث کاهش استرس می شود

شکلات:

یک تکه شکلات تلخ می تواند کمک زیادی به کاهش استرس و ناآرامی شما کند. شکلات تلخ کورتیزول و یا همان هورمون استرس را در بن شما تنظیم می کند و متابولیسم بدن را ثابت نگه می دارد.

چای سبز:

چای سبز می تواند در غلبه کردن بر استرس و ناآرامی شما نقش بسیار مهمی داشته باشد. چای سبز به دلیل داشتن ماده ای به نام لیتینین کمک می کند تا شما استر و خشونت خود را کنترل کنید و به آرامش برسید. هر زمان احساس ناآرامی کردید مقداری چای سبز بجوشانید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

عسل:

عسل علاوه بر اينکه مرطوب‌کننده طبيعي پوست و آنتي‌بيوتيک است، تورم مغز را هم کاهش مي‌ دهد و به کاهش رخوت و اضطراب کمک مي کند.

آدامس:

آدامس نعنایی و یا هر طمع میوه ای که دوست دارید می تواند به راحتی بر استرس شما و ناآرامی شما غلبه کند. بعد از چند دقیقه آدامس جویدن سطح کورتیزول خون احساس استرس و ناآرامی شما کاهش می یابد.

انبه:

یک خوراکی آب دار است که به کاهش استرس و خشم بسیار کمک می کند.

محیط های جدید به کاهش استرس و ناآرامی کمک می کنند

تنها ماندن:

بعضی افراد فقط به زمان کمی مثلا حدود ۵ دقیقه نیاز دارند تا افکار خود را مرتب کنند و بر استرس و ناارامی خود غلبه کنند.

به تماشای مناظر بیرون بپردازید:

زمانی که احساس استرس و ناآرامی دارید سعی کنید از پنجره مناظر بیرون را تماشا کنید یا در خیابان به مناظر طبیعی مثل درخت ها، پارک های عمومی و رفت و آمد مردم بیشتر توجه کنید این کار باعث کاهش دادن استرس و ناآرامی شما می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *