#


مقابله با مشکل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی

27 می 2019 بدون نظر 1343 بازدید

مقابله با مشکل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی

آمریکایی ها به دنبال این هستند تا مشکل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی برای مردم ایران به وجود آورد و اما مدیر کل همکاری های بین الملل بیان کرده است که در این رابطه با وزیر بهداشت سوئیس صحبت شده است و تحریم ها و راه های رفع کردن آن ها نیز بررسی شده است و این اطمینان حاصل شده است که در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با مشکلی روبه رو نخواهیم شد.

وزیر بهداشت در سفری که اخیرا به ژنو داشته است با مسئولانی از ۱۵ کشور و به صورت دو جانبه به گفت و گو پرداخته است . هم چنین با مسئولان در سازمان جهانی بهداشت نیز هشت دیدار داشته است . این سفر دو قسمت کلی داشته است یکی از آن ها این است که یکی از قسمت های آن مربوط به مسائل تحریم بوده است و قسمت دیگر آن نیز مربوط به همکاری های دو جانبه دارو و تجهیزات پزشکی در ایران بوده است .

اکثر کشورها برای تحریم هایی که علیه ایران اعمال شده است اظهار تاسف کرده اند و برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت ها دستور کار وزیر خارجه ، وزرات بهداشت و بانک مرکزی است تا به مردم در این باره آسیبی وارد نشود.

دارو و تجهیزات پزشکی

همکاری های ایران و اندونزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

درمذاکران ژنو در سال پیش تفاهم نامه ای بین ایران و اندونزی امضا شده است . این تفاهم نامه در حوزه های مختلف دارو و تجهیزات پزشکی ، درمان های پیشرفته ، واکسن حلال و همکاری های علمی و پژوهشی امضا شده بوده است.بین دو کشور امسال برنامه عملیاتی به امضا رسیده است و درنهایت نیز در راستای اجرای تفاهم نامه موضوع های زیادی مثل دارو و واکسن بررسی شده است . اندونزی از جمله کشورهایی است که در زمینه تولید واکسن بسیار سرآمد است .

برای همکاری قرار شده است تا هیات هایی از دو طرف منصوب شوند و درنهایت نیز در این زمینه به مشارکت بپردازند. ایران نیز از نظر زیست فناوری جز کشورهای بسیار پیشرفته است . بسیاری از کشورها در دنیا به سمت تولید دارو روی آورده اند زیرا قیمت داروها در جهان بسیار افزایش یافته است . روسیه نیز جز کشورهایی است که در این زمینه تمایل دارد تا با ایران همکاری کند و  وزارت بهداشت نیز در حال آماده سازی زیرساخت ها برای این همکاری است .

این برنامه برای سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است و اما برای آن زمان بندی به صورت جداگانه درنظرگرفته نشده است . در آخر نیز باید گروه های این دو کشور با هم مذاکره می کنند و برای این برنامه جزئیاتی را مشخص می کنند .

مدیرکل همکاری های بین الملل بیان کرده است که در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مذاکرات بسیار زیادی با وزیران بهداشت صورت گرفته است . وزارت بهداشت نیز این وظیفه را دارد تا زیرساخت های لازم را ایجاد کند. کشور ترکیه نیز برای این که در این زمینه با ایران همکاری کند اظهار علاقه کرده است و البته در زمینه سلامت جز رقبای ایران نیز محسوب می شود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *