#


چای سبز: مزایای بهداشتی، عوارض جانبی و تحقیقات

چای سبز
8 آگوست 2017 بدون نظر 2191 بازدید

چای سبز: مزایای بهداشتی، عوارض جانبی و تحقیقات

چای سبز ، بومی چین و هند، مردم در طول قرن ها در سراسر جهان از مزایای سلامتی او برخوردار هستند، اما اخیرا در ایالات متحده محبوبیت فراوانی یافته است.

چای مصرفی ترین نوشیدنی جهان بعد از آب است. با این حال، ۷۸ درصد از چای مصرف شده در سراسر جهان سیاه است و تنها حدود ۲۰ درصد سبز است.

انواع چای، به استثنای چای گیاهی، از برگ های خشک Camellia sinensis bush تهیه می شود. سطح اکسیداسیون برگ ها نوع چای را تعیین می کند.

چای سبز از برگ های غیر اکسیداسیون ساخته شده است و یکی از انواع کمتر چای (با کمترین چای سفید) است و از این رو آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های مفید را شامل می شود.

مطالب این مقاله:

فواید سلامتی
تغذیه
انواع
عوارض جانبی و خطرات

حقایق سریع در مورد چای سبز

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد چای سبز وجود دارد. جزئیات بیشتر و حمایت از اطلاعات در مقاله اصلی است.

چای سبز در طب سنتی هند و چینی استفاده شده است
انواع مختلفی از چای سبز در دسترس وجود دارد
چای سبز می تواند به جلوگیری از طیف وسیعی از بیماری ها از جمله سرطان کمک کند
تحقیقات بیشتری برای اثبات بسیاری از ادعاهایشان در مورد سلامتی چای سبز ضروری است

مزایای سلامتی چای سبز

چای سبز در ایالات متحده به طور فزاینده ای محبوب شده است.

در زیر لیست مزایای بهداشتی ممکن است در ارتباط با چای سبز باشد. چای سبز در طب سنتی چینی و هند برای کنترل خونریزی و زخم های التهابی استفاده می شود، کمک هضم، بهبود قلب و سلامت روان، و تنظیم دمای بدن از دیگر مزایای چای سبز است.

مطالعات اخیر نشان داده است چای سبز می تواند به طور بالقوه اثرات مثبت بر همه چیز از جمله کاهش وزن تا اختلالات کبدی، دیابت نوع ۲ و بیماری آلزایمر داشته باشد.

مهم است که توجه داشته باشیم که مدارک بیشتری لازم است قبل از این که پیوندهای احتمالی مزایای سلامتی ثابت بمانند:

۱) چای سبز و پیشگیری از سرطان

به گفته موسسه ملی سرطان، پلی فنولهای چای باعث کاهش رشد تومور در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی شده و می توانند بدن را از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش UVB محافظت کنند.

در کشورهایی که مصرف چای سبز زیاد است، میزان ابتلا به سرطان کمتر می شود اما معلوم نیست که چای سبز از سرطان در این جمعیت خاص جلوگیری کند دیگر عوامل شیوه زندگی .

برخی از مطالعات همچنین اثرات مثبت چای سبز بر انواع سرطان های زیر را نشان داده اند:

پستان
مثانه
تخمدان
روده بزرگ
مری (گلو)
ریه
پروستات
پوست
معده

محققان معتقدند که سطح بالایی از پلی فنول ها در چای است که باعث کشتن سلول های سرطانی می شود و از رشد آنها جلوگیری می کند. با این حال، مکانیسم دقیق که چای با سلول های سرطانی ارتباط برقرار می کند ناشناخته است.

با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که چای می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. مقدار چای مورد نیاز برای اثرات پیشگیرانه سرطان نیز به طور گسترده ای در مطالعات متفاوت است – از ۲ تا ۱۰ فنجان در روز.

در سال ۲۰۰۵، اداره غذا و دارو (FDA) اعلام کرد: “شواهد معتبر برای حمایت از ادعاهای صحیح بهداشت برای مصرف چای سبز و کاهش خطر ابتلا به معده، ریه، کولون / رکتال، مری، پانکراس، تخمدان و سرطان های ترکیبی وجود ندارد . ”

۲) چای سبز و سلامت قلب

یک مطالعه ۲۰۰۶ در مجله انجمن پزشکی آمریکا به این نتیجه رسید که مصرف چای سبز با کاهش علت مرگ و میر، از جمله بیماری های قلبی عروقی همراه است.

در این مطالعه بیش از ۴۰،۰۰۰ شرکت کنندگان ژاپنی بین ۴۰ تا ۷۹ ساله به مدت ۱۱ سال، از سال ۱۹۹۴ شروع به کار کردند.

شرکت کنندگان که حداقل پنج فنجان چای سبز را در روز نوشیدند، خطر مرگ و میر (به ویژه از بیماری قلبی عروقی) به میزان قابل توجهی کمتر از افرادی بود که کمتر از یک فنجان چای در روز نوشیدند.

چای سبز حاوی کاتیکین ها، ترکیبات پلی فنیک است که به نظر می رسد اثرات محافظتی متعددی را به ویژه در سیستم قلبی عروقی اعمال کنند.

۳) چای سبز و کلسترول پایین

تجزیه و تحلیل مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد که مصرف چای سبز، به صورت نوشیدنی و یا به شکل کپسول، به کاهش کلسترول کل و LDL یا “بد” منجر می شود.

۴) خطر سکته مغزی و چای سبز

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله Stroke: Journal of the American Heart Association، مصرف منظم چای سبز یا قهوه با کاهش خطر سکته مغزی همراه است.

نویسنده اصلی این تحقیق، دکتر یوشييرو کوکوبو، Ph.D.، گفت: “این اولین مطالعه در مقیاس بزرگ برای بررسی اثرات ترکیبی چای سبز و قهوه در خطرات سکته مغزی است. شما ممکن است کوچک اما مثبت تغییر سبک زندگی برای کمک به کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی با اضافه کردن چای سبز روزانه به رژیم غذایی خود. ”

۵) چای سبز برای دیابت نوع ۲

مطالعات مربوط به رابطه چای سبز و دیابت ناسازگار است. برخی از آنها خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را برای مصرف کنندگان چای سبز نسبت به افرادی که چای مصرف نکردند، نشان دادند، در حالی که مطالعات دیگر هیچ ارتباطی بین مصرف چای و دیابت نداشتند.

۶) چای سبز و کاهش وزن

چای سبز ممکن است کاهش وزن و وزن ناچیز را در افراد بزرگسال چاق ایجاد کند. با این حال، از آنجا که از دست دادن وزن در مطالعات بسیار کم بود، بعید است که چای سبز برای از دست دادن وزن به لحاظ بالینی مهم باشد.

۷) چای سبز و بیماری های التهابی پوست

مطالعهی سال ۲۰۰۷ به این نتیجه رسید که چای سبز میتواند بهعنوان یک درمان جدید برای اختلالات پوست مانند پسوریازیس و شوره سر به سر برد. محققان یک مدل حیوانی برای بیماری های التهابی پوست، که اغلب با تکه هایی از پوست خشک، قرمز، پوسته پوسته شده ناشی از التهاب و تولید بیش از حد سلول های پوستی مشخص می شود، مورد مطالعه قرار گرفتند. کسانی که با چای سبز درمان می شدند، رشد کندتر سلول های پوستی و حضور ژن که سلول های چرخه زندگی را تنظیم می کرد، افزایش یافت.

۸) حافظه کاری و اثرات چای سبز

تحقیقات منتشر شده در مجله Psychopharmacology نشان می دهد چای سبز می تواند توابع شناختی مغز ما، به ویژه حافظه کاری را افزایش دهد.

تیم تحقیقاتی گفت که یافته های آنها نشان می دهد که چای سبز در درمان اختلالات شناختی همراه با اختلالات روانپزشکی، مانند زوال عقل، امیدوار کننده است.

۹) چای سبز و آلزایمر

در یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۱، محققان اثرات یک ماده چای سبز، CAGTE (یا عصاره چای سبز موجود در کولون) را بعد از اینکه هضم شده بود، بررسی کردند تا ببینند که چگونه یک پروتئین کلیدی در بیماری آلزایمر تأثیر می گذارد.

جامعه آلزایمر اظهار داشت که “این مطالعه به تحقیقات قبلی اضافه می کند که نشان می دهد چای سبز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. با این حال، محققان از دوز بسیار بالاتری از چای سبز چای فعال استفاده می کردند نسبت به هرگز در بدن انسان یافت نشد تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم چای سبز در دوز کمتری محافظت می کند و برای درک مکانیزم درگیر است. ”

مطالعات دیگر نشان داده اند که چای سبز در جلوگیری از حفره های دندانی، استرس، خستگی مزمن، درمان بیماری پوست و بهبود آرتروز با کاهش التهاب کمک می کند.

برای تثبیت این نظریه ها، تحقیقات بیشتری لازم است.

تجزیه تغذیه ای چای سبز

چای سبز نوشیدنی دارای کالری صفر است. کافئین موجود در فنجان چای می تواند با توجه به طول زمان تزریق و مقدار چای تزریق متفاوت باشد. به طور کلی، چای سبز دارای مقدار نسبتا کم کافئین (تقریبا ۲۰-۴۵ میلی گرم در هر فنجان ۸ اونس)، در مقایسه با چای سیاه، حاوی حدود ۵۰ میلی گرم و قهوه با ۹۵ میلی گرم در هر فنجان است.

چای سبز یکی از نوشیدنی های سالم جهان محسوب می شود و حاوی یکی از بالاترین مقدار آنتی اکسیدان های هر چای است. مواد شیمیایی طبیعی به نام پلی فنولها در چای چیزی است که تصور می شود که اثرات ضد التهابی و ضد سرطان زا را به وجود آورد. چای سبز تقریبا ۲۰ تا ۴۵ درصد پلی فنول ها را از نظر وزن دارد که از ۶۰ تا ۸۰ درصد آن، کاتچین ها مانند EGCG است. Catechins ها آنتی اکسیدان ها هستند که گفته می شود برای جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کنند.

انواع چای سبز

چای سبز در دسترس است به صورت بطری و شیرین شده با شکر یا شیرین کننده مصنوعی، در کیسه های تک چای، شل برگ و در پودر فوری.

چای سبز در بسیاری از انواع موجود است، از جمله:

بطری و شیرین شده با شکر یا شیرین کننده مصنوعی
در کیسه های چای تک
به عنوان شل برگ
در پودر فوری
مکمل چای سبز، که به صورت کپسول یا عصاره مایع به فروش می رسد

بر طبق تحقیقات سال ۲۰۱۰ که در انجمن شیمی آمریکا انجام شده است، چای های بطری به معنی چای دم نمی کنند؛ زیرا برخی از چای های بطری ایده آل ممکن است حاوی پلی فنول کمتر از یک فنجان چای دم کرده باشند.

عوارض و خطرات چای سبز

عوارض جانبی ناخواسته و یا منع مصرف چای سبز برای بزرگسالان کم است. با این حال، خطرات یا عوارض زیر باید مشخص شود:

حساسیت کافئین – افرادی که دارای حساسیت شدید کافئین هستند، می توانند بیخوابی، اضطراب، تحریک پذیری، تهوع یا ناراحتی معده را تجربه کنند.
رقیق کننده های خون – افرادی که از طعم دهنده های خون (داروهای ضد انعقادی) مانند کومادین / وارافان استفاده می کنند باید با توجه به محتوای ویتامین K خود را با احتیاط بخورند. همچنین توصیه می شود برای جلوگیری از چای سبز و آسپرین، زیرا آنها هر دو اثر لخته شدن پلاکت ها را کاهش می دهند.
محرک های دیگر – اگر با داروهای محرک مصرف شود، چای سبز می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد.

مکمل های چای سبز حاوی مقادیر بالای مواد فعال هستند که می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و با سایر گیاهان، مکمل ها و داروها ارتباط برقرار کنند.

مکمل های چای سبز توسط FDA کنترل نشده و ممکن است حاوی مواد دیگر برای سلامتی یا اثبات نشده اثرات بهداشتی باشند. قبل از شروع هر گونه گیاه یا مکمل، همیشه با یک پزشک چک کنید.

به ویژه، زنان باردار یا شیرده، افرادی که با مشکلات قلبی یا فشار خون بالا، مشکلات کلیوی یا کبدی، زخم معده یا اختلالات اضطرابی نباید از مکمل های چای سبز یا عصاره ها استفاده کنند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *