#


نگاهی نزدیک به گلکسی A8 و A8 پلاس سامسونگ

24 دسامبر 2017 2 نظر 1397 بازدید

نگاهی نزدیک به گلکسی A8 و A8 پلاس سامسونگ

نگاهی نزدیک به گلکسی A8 و A8 پلاس سامسونگ

کمپانی کره ای سامسونگ به تازگی گوشی های هوشمند خود با نام های گلکسیA8 و A8 پلاس را عرضه کرده است که در طراحی آن ها از یک صفحه نمایش کشیده استفاده شده است. در طراحی این دو گوشی هوشمند سامسونگ حاشیه های باریکی را استفاده کرده است و موجب شده تا فاصله ای که تا به حال بین تولیدات میان رده و بالا رده این کمپانی وجود داشت تا حدود زیادی از میان برداشته شود.

اگر وارد دنیای گوشی های هوشمند شوید می بینید که در مورد گوشی های میان رده رقابت بسیار شدیدی بین کمپانی های مختلف وجود دارد و این دسته از گوشی ها توانسته اند سود بسیار زیادی را برای کمپانی ها به ارمغان بیاورند.

کمپانی سامسونگ با تولید گوشی های میان رده ای که دارای قابلیت هایی نزدیک به گوشی های پرچم دار هستند توانسته موجب ارتقا تجربه بهتری برای کاربرانی شود که از محصولات میان رده استفاده می نمایند. این کمپانی زبان طراحی را که تا پیش از این در گوشی های هوشمند سری اس و نوت استفاده می کرده را وارد گوشی های میان رده خود نیز کرده و موجب تنوع زیادی در این گوشی های هوشمند شده است.

این کمپانی کره ای در طول هفته گذشته دو گوشی میان رده خود به نام های گلکسی ای۸ و ای۸ پلاس را رونمایی کرده است که در طراحی آن ها از بدنه ای شیشه ای استفاده شده استو صفحه نمایش به کار رفته در آن نیز به صورت کشیده بوده و حاشیه های باریکی را دارد.

در این دو گوشی هوشمند از دستیار صوتی بیکسبی استفاده شده است و دوربین سلفی تعبیه شده در آن از نوع دوربین های دوگانه می باشد. این دو گوشی میان رده مخصوص آن دسته از افرادی تولید شده اند که تمایلی به پرداخت هزینه های بالا برای خرید گوشی های پرچم دار ندارند اما باید توجه کرد که آیا این گوشی ها می توانند موجب جلب نظر کاربران شوند؟

طراحی گلکسی ای۸ و ای۸ پلاس

در سال۲۰۱۷ میلادی کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند در طراحی و تولید گوشی های هوشمند خود از صفحه نمایش هایی که نسبت تصویر آن ها جدید بوده استفاده کرده اند و هیچ حاشیه ای در صفحه نمایش آن ها دیده نمی شود. کمپانی سامسونگ نیز در این سال از صفحه نمایش هایی استفاده کرده است که بیشتر از هشتاد درصد پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده اند.

این کمپانی حسگر اثر انگشت را به پنل پشتی گوشی های هوشمند خود منتقل کرده است. در حال حاضر این کمپانی در خصوص گوشی های میان رده خود نیز از اینزبان طراحی استفاده کرده است. این دو گوشی از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به پرچمداران این کمپانی دارد اما در این میان تفاوت های بسیار زیادی نیز دارند که موجب می شود به راحتی آن ها را از پرچم داران تشخیص دهید.

صفحه نمایشی که در ای۸ پلاس به کار رفته است۷۵.۵ درصد از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است اما درصد این صفحه نمایش در نسخه ای۸ به۷۵.۶ درصد می رسد که اختلاف بسیار جزئی را دارا می باشد. صفحه نمایش های این دو گوشی با این میزان هنوز هم اختلاف زیادی با گوشی های پرچمدار این کمپانی دارد اما در مقایسه با گوشی های میان رده ای که پیش از آن ها تولید شده است بهبودهای بسیار زیادی داشته اند.

قسمت های بالایی و پائینی صفحه نمایش حاشیه زیادی ندارد اما در دو طرف این گوشی ها حاشیه های بسیار زیادی قرار گرفته است که موجب شده صفحه نمایش آن بسیار باریک شود. در طراحی لبه های این دو گوشی سامسونگ دیگر از لبه های خمیده استفاده نکرده است و به این ترتیب می توان گفت لبه های خمیده تنها به پرچم داران گوشی های سامسونگ اختصاص پیدا کرده است.

سامسونگ از شیشه های گوریلا گلس در طراحی پنل جلو یی و پشتی این گوشی ها استفاده کرده است و برای اتصال آن ها به یکدیگر از فریمی فلزی بهره گرفته است. اگر به قسمت پشتی این گوشی نگاه کنید متوجه می شوید که انحنای آن نسبت به پنل جلویی بیشتر می باشد اما لغزندگی زیادی در خصوص این گوشی به چشم نمی خورد.

در حال حاضر یکی از مشکلات مهمی که در خصوص گوشی هایی که در طراحی آن ها از شیشه استفاده شده این است که به سرعت اثر انگشت را به خود جذب کرده و لکه های آن دیده می شوند. این مشکل در گوشی های ای۸ و ای۸ پلاس نیز وجود دارد. اگر از نسخه های سیاه این دو گوشی استفاده کنید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اثر انگشت و لکه ها کاملا بر روی این مدل دیده می شوند پس باید با دقت نظر بیشتری اقدام به خرید این مدل از گوشی های سامسونگ کنید. کلیدهای پاور و تغییر حجم صدا در گوشه های کناری سمت راست و چپ گوشی ها تعبیه شده است.

اسپیکر اصلی که در این دو مدل از گوشی های سامسونگ قرار گرفته است در گوشه سمت راست آن می باشد و نحوه قرار گیری آن به شکلی است که کاربران می توانند در حالت های عمودی و افقی بهترین استفاده را از گوشی خود داشته باشند.سامسونگ در طراحی این دو گوشی میان رده از درگاه سیم کارت و کارت حافظه میکرو اس دی در قسمت بالایی گوشی استفاده کرده است و درگاه یو اس بی آن که از نوع سی می باشد در لبه پائینی گوشی قرار دارد. گوشی های میان رده سامسونگ توانسته اند گواهی IP68 را دریافت نماید که نشان می دهد این دو گوشی از مقاومت بالایی در خصوص گرد و غبار و آب برخوردار هستند.

حسگر اثر انگشت به مانند دیگر محصولات جدید سامسونگ به پنل پشتی این دو گوشی میان رده انتقال پیدا کرده است و در قسمت پائینی دوربین تعبیه شده است. افرادی که دارای دست بزرگی هستند می توانند هنگام لمس حسگر اثر انگشت دوربین را نیز لمس نمایند.

صفحه نمایش گوشی های میان رده سامسونگ

غول کره ای توانسته در زمینه استفاده از پنل های اولد در سایز کوچک موفق عمل نماید و در دو گوشی میان رده جدید سامسونگ صفحه نمایش های۱۸.۹ به۹ زا وارد بازار کند. ابعاد صفحه نمایش گلکسی ای۸  و ای۸ پلاس به ترتیب۵.۶ و۶ اینچ می باشد که پنل های آن ها از نوع سوپر امولد می باشد. اگر کاربری این گوشی را به دقت بررسی نماید متوجه شادابی و سرزندگی رنگ ها در این صفحه نمایش ها خواهد شد.

نمایش رنگ مشکی نیز در این صفحه نمایش ها بسیار خوب و با کیفیت است و موجب می شود تا گوشی های سری ای سامسونگ به عنوان یک گوشی میان رده عملکرد بسیار خوبی را داشته باشند. این دو گوشی به دلیل کنتراست بالایی که دارند در زیر نور خورشید نیز عملکرد خوبی را از خود نشان می دهندو دارای زاویه دید خوبی در خصوص صفحه نمایش های خود هستند. تنها مشکلی که در نمایشگر این دو گوشی دیده می شود سرد شدن رنگ ها می باشد.

اسپیکر ای۸ و ای۸ پلاس سامسونگ

کمپانی سامسونگ بر خلاف دیگر رقبای خود در خصوص محل قرار گیری اسپیکر محل جدیدی را در نظر گرفته است و لبه سمت راست را برای آن تعیین کرده است. اسپیکرهای این دو گوشی هوشمند در قسمت بالایی کلید پاور قرار گرفته است که در نگاه اول کمی غیر عادی و غیر منتظره به نظر می رسد اما زمانی که از آن استفاده نمائید متوجه خواهید شد این اسپیکرها در هر دو حالت افقی و عمودی کاربرد خوبی را دارا می باشند.

دوربین به کار رفته در گوشی های میان رده جدید سامسونگ

کمپانی سامسونگ از دوربینی تک در پنل پشتی و به عنوان دوربین اصلی استفاده کرده است. این در حالی است که این کمپانی از یک دوربین دوگانه در خصوص دوربین سلفی ای۸ و ای۸ پلاس استفاده کرده است. سنسور این دوربین اصلی۱۶ مگاپیکسل بوده و دیافراگم آن f/1.7 می باشد. این دوربین قابلیت تشخیص چهره افراد را دارا می باشدو می تواند از تغییر فوکوس که با لمس به کار می افتد به همراه فناوری اچ دی آر پشتیبانی نماید.

دوربین سلفی این دو گوشی شامل یک سنسور۱۶ مگاپپیکسلی در کنار سنسور۸ مگاپیکسلی می باشد. دوربین اصلی موجود در این دستگاه قابلیت عملکرد در فضاهایی که نور آن کم است را داشته و تصاویر را با کیفیت بهتری ثبت می نماید. با استفاده از دوربین سلفی این گوشی ها می توان تصاویر بسیار با کیفیت و خوبی را ثبت کرد و امکان ثبت تصاویر پرتره در این گوشی نیز وجود دارد.

باتری ای۸ و ای۸ پلاس

باتری استفاده شده در دو گوشی ای۸ و ای۸ پلاس دارای طرفیت۳۰۰۰ و۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد و به دلیل کم مصرف بودن پنل های موجود در آن ها این گوشی ها می توانند شارژدهی مناسبی را ارائه نمایند. با بررسی هایی که در خصوص گوشی های میان رده جدید سامسونگ انجام شده می توان گفت این دو گوشی می توانند تا دو روز شارژدهی کاملی را داشته باشند و از این نظر بسیار برای کاربران پر کاربرد خواهند بود. سامسونگ برای این دو گوشی جدید خود برچسب قیمتی۵۰۰ و۶۰۰ یورو را تعیین کرده است که همین مساله موجب می شود افراد بسیاری به جای خرید این گوشی های میان رده به سراغ خرید گوشی های پرچم داری بروند که قیمت پائین تری را نیز دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *