#


نگاهی نزدیک به ایکس ای وان اولترا سونی

17 ژانویه 2018 بدون نظر 1889 بازدید

نگاهی نزدیک به ایکس ای وان اولترا سونی

نگاهی نزدیک به ایکس ای وان اولترا سونی

سونی در نمایشگاه MWC که سال گذشته برگزار شده بود یکی از گوشی های میان رده خود را به نام اکسپریا ایکس ای وان اولترا را معرفی نمود. سونی زمانی به عنوان یکی از بزرگ ترین کمپانی هایی شناخته می شد که در زمینه تولید گوشی های هوشمند توانسته موفقیت های بسیاری را به دست بیاورد اما در حال حاضر این کمپانی در زمینه نوآوری محصولات خود دچار مشکلات بسیاری گشته است.

هم اکنون چینی ها در زمینه تولید گوشی های هوشمند در حال پیشرفت هستند ولی سونی حتی نمی تواند ضررهای وارده را جبران کند ولی با تمام این اوصاف بیشترین تمرکز خود را بر روی عرضه گوشی های میان رده و بالا رده خود گذاشته است و در زمینه تولید گوشی های پائین رده هیچ اقدامی نکرده است. در این مقاله قصد داریم نگاهی نزدیک به اکسپریا ایکس ای وان اولترا سونی داشته باشیم تا با این محصول آشنایی بیشتری داشته و در صورت تمایل بتوانید از آن استفاده لازم را داشته باشید.

طراحی ایکس ای وان اولترا سونی

سونی در طراحی محصولات خود طی سال های گذشته به گونه ای عمل کرده است که به عقیده بسیاری طراحی این محصولات به عنوان پاشنه آشیل شناخته می شود. سونی سال های بسیاری است که در طراحی محصولات هوشمند خود از یک زبان طراحی استفاده می کند و کاربران آن منتظر هستند تا در آینده ای نزدیک شاهد طراحی متفاوتی در محصولات این کمپانی باشند.

در خصوص طراحی ظاهری ایکس ای وان اولترا سونی باید بگوئیم طراحی زیبایی ندارد و زمانی که آن را به دست می گیرید حس اینکه گوشی نوآورانه ای را در دست دارید. اکسپریا ایکس ای وان اولترا دارای۱۶۵ میلی متر طول می باشد و این طول زیاد موجب شده به عنوان یک گوشی بزرگ به شمار برود که دارای صفحه نمایشی۶ اینچی می باشد. این گوشی هوشمند دارای ضخامت۸.۱ میلی متری می باشد که موجب شده در بین برترین گوشی های هم رده خود قرار نگیرد.

گوشی هوشمند ایکس ای وان اولترا سونی دارای صفحه نمایش۱۶ به۹ می باشد که این نمایشگر توانسته۷۶ درصد از پنل جلویی گوشی را در اختیار داشته باشد که البته این رقم برای گوشی هایی که در سال۲۰۱۷ تولید شده اند گزینه مناسبی می باشد. در خصوص نمایشگر این گوشی هوشمند از شیشه گوریلا گلس۴ استفاده شده است. ایکس ای وان اولترا سونی نسبت به گوشی هوشمند ایکس ای وان پلاس دارای ابعاد و اندازه بزرگ تری است اما نسبت به آن دارای وزن بسیار کمتری می باشد.

سونی برای این گوشی میان رده خود وزنی معادل۱۸۸ گرم را در نظر گرفته که موجب شده این گوشی به عنوان یک گوشی سبک شناخته شود. یکی از نکات منفی در خصوص این گوشی هوشمند عدم مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. نکته منفی دیگری که در خصوص این گوشی می توانیم ذکر کنیم این است که از پلاستیک در طراحی قاب پشتی آن و لبه های قسمت بالای گوشی و همچنین بخش پائینی دستگاه استفاده شده است و این مسئله موجب شده تا کیفیت این گوشی بسیار کاهش پیدا کند و حس یکپارچگی آن به طور کامل از بین برود. این کمپانی تنها در ساخت لبه های دو طرف گوشی از آلومینیوم استفاده کرده است.

یکی از مزایای این گوشی عدم لغزندگی بیش از اندازه آن و راحتی کاربر به هنگام در دست گرفتن آن می باشد.سونی در لبه سمت راست این گوشی کلیدهای پاور و کنترل حجم صدا و دکمه دوربین را قرار داده است. ایکس ای وان اولترا فاقد سنسور اثر انگشت می باشد اما نسخه پلاس این گوشی از این حسگر در کنار کلید پاور برخوردار می باشد.

در خصوص این گوشی هوشمند درگاه سیم کارت و حافظه میکرو اس دی در قسما چپ دستگاه تعبیه شده است و کاربران برای اینکه بتوانند این درگاه را باز کنند به هیچ پینی نیاز نخواهند داشت. برای حافظه ذخیره سازی خارجی سونی درگاه مجزایی را قرار داده است و در این گوشی میان رده جک۳.۵ میلی متری صدا وجود دارد که محل قرار گیری آن در لبه بالایی می باشد.

صفحه نمایش اکسپریا ایکس ای وان اولترا

سونی از صفحه نمایشی۶ اینچی برای این کدل از گوشی هوشمند خود استفاده کرده است و این پنل از نوع آی پی اس ال سی دی می باشد. رزولوشن این نمایشگر۱۹۲۰ در۱۰۸۰ است و تراکم۳۶۷ پیکسل در هر اینچ برای آن در نظر گرفته شده است. کاربران برای استف۶اده روزمره از نمایشگر این گوشی به مشکلی بر نخواهند خورد ولی می توان توقع داشت که تراکم پیکسلی بالای۴۰۰ برای گوشی های میان رده در نظر گرفته شود.

این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن تصاویر ویدئویی و عکس ها را به صورت زنده دارد ولی رنگ ها در این صفحه نمایش طراوت لازم را ندارند. یکی از رنگ هایی که چندان شاداب و جذاب دیده نمی شود رنگ قرمز می باشد و این مساله برای افرادی که به دنبال دیدن رنگ ها به صورت طبیعی هستند می تواند کمی مایوس کننده باشد. این مدل از گوشی های میان رده سونی در زیر نور خورشید توانسته عملکرد خوبی را داشته باشد و زمانی که از این گوشی استفاده کنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش آن به سطح گوشی نزدیکی بسیاری دارد و زاویه دید موجود در آن می تواند موجب رضایت کاربران را فراهم کند.

دوربین ایکس ای وان اولترا

سنسور استفاده شده در این گوشی۲۳ مگاپیکسل است ولی این گوشی فاقد دوربین دوگانه می باشد و دوربین اصلی آن دارای لنز۲۴ میلی متری می باشد که گشودگیf/2.0 می باشد که به مانند دیگر گوشی های هوشمند این کمپانی است. در خصوص دوربین این گوشی سونی از فوکوس خودکار تشخیص فازی استفاده کرده است و سنسور موجود در این گوشی عملکرد بسیار قوی و خوبی داشته است.

در خصوص دوربین سلفی موجود در این دستگاه سونی از دوربین۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است که قادر به پشتیبانی از فوکوس خودکار می باشد و لرزش گیر اپتیکال نیز دارد. وجود این موارد موجب شده است تا در هنگام تصویر برداری با این دستگاه تصاویر با کیفیت بسیار بالایی ثبت شوند. دوربین تعبیه شده در این دستگاه قادر است عملکرد بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد و این نکته به عنوان یکی از نکات مثبت ایکس ای وان اولترا سونی به شمار می رود.

باتری ایکس ای وان اولترا سونی

کمپانی سونی در مورد این دستگاه خود از باتری به ظرفیت۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که البته با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه ای که این گوشی دارد می توان گفت ظرفیت چندان مناسبی به شمار نمی رود. این گوشی برای استفاده روزمره می تواند به مدت یک و نیم روز برای کاربران شارژدهی داشته باشد و این مساله یکی از نکات مثبت این گوشی هوشمند به شمار می رود.

این گوشی میان رده دارای عملکرد روانی است که موجب می شود کاربر بتواند به راحتی کارهای روزمره خود را انجام دهد. به طور کلی این گوشی با قیمت مناسب خود می تواند نظر کاربران را تامین نماید و اگر به ضدآب بودن گوشی خود اهمیتی ندهید می توانید از این گوشی استفاده نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *