#


بیوگرافی سام درخشانی

2 مارس 2019 بدون نظر 2955 بازدید

بیوگرافی سام درخشانی

بیوگرافی سام درخشانی

سام درخشانی یکی از بازیگران جوانی است که در تاریخ31 تیر سال1353 در شهر تهران متولد شده است. او تحصیلات خود را در رشته تجربی به اتمام رسانده و دانشجوی انصرافی تئاتر است. خیابان ولیعصر تهران محل تولد و بزرگ شدن سام درخشانی بوده و دوران کودکی خود را در این محل گذرانده است. سام درخشانی دارای یک برادر بزرگتر به نام شهریار بوده و مادر او خانه دار است.

سام درخشانی به رفاقت خیلی اهمیت می دهد و در انتخاب دوست بسیار محتاطانه عمل می کند. کامبیز دیرباز، حامد بهداد، پژمان جمشیدی و پژمان بازغی از دوستان قدیمی سام درخشانی شناخته می شوند. سام درخشانی در پائیز سال94 با عسل امیرپور آشنا شده و ازدواج کرد. ماجرای آشنایی این دو زوج از این قرار است که هردوی آن ها توسط یک دوست مشترک خانوادگی به میهمانی دعوت شده و در آنجا با عسل امیرپور آشنا می شود.

این آشنایی منجر به رفت و آمد خانوادگی شده و پس از کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اخلاق و رفتار یکدیگر تصمیم برازدواج گرفته می شود. باتوجه به صحبت های عسل امیرپور او اصلا گمان نمی کرد که آشنایی با سام درخشانی به ازدواج ختم شود اما پس از مدتی که با یکدیگر رفت و آمد داشته و با خصوصیات اخلاقی یکدیگر آشنا شدند به این نتیجه می رسند که قادر هستند زندگی خوبی را برای یکدیگر ساخته و احساس خوشبختی داشته باشند.

ورود به عرصه بازیگری سام درخشانی

سام درخشانی برای اینکه با دنیای بازیگری بیشتر آشنا شود وارد آموزشگاه بازیگری سمندریان شد و یک دوره را در این آموزشگاه سپری کرد. شب زدگان به عنوان نخستین کار بازیگری سام درخشانی معرفی می شود اما پس از آن این بازیگر جوان به سرعت توانست جای خود را در دنیای بازیگری پیدا کرده و در فیلم هایی مانند بهشت آبی، همسفر، دلباخته، خانه پدری، سالهای برف و بنفشه و ما چندنفر به ایفای نقش بپردازد. روزهای زیبا و نابرده رنج از دیگر کارهای هنری سام درخشانی محسوب می شود که با بازی در آن ها توانسته توانایی های بازیگری خود را در معرض دید قرار دهد.

آوای باران و پژمان دوتا از بهترین کارهای سام درخشانی شناخته می شوند که در سال1392 ساخته شده و به عنوان مجموعه های تلویزیونی موفقی از آن ها نام برده می شود. سریال پژمان توسط سروش صحت کارگردانی شده که مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. سام درخشانی در سریال آوای باران نقشی متفاوت را ایفا کرد و به همراه الهام چرخنده توانست اثری ماندگار را در کارنامه هنری خود ثبت کند. حسین سهیلی زاده کارگردانی سریال آوای باران را برعهده داشت و این سریال زیبا را در سال1392 برای نمایش در شبکه سوم سیما ساخت.

داستان سریال آوای باران درخصوص زندگی مردی به نام طاها ریاحی است که در زمینه تجارت دارو فعالیت داشته و در یکی از سفرهای خارجی خود دچار مشکل شده و زندگی دخترش باران با اتفاقات بسیاری روبه رو می شود. طاها ریاحی پس از چندین سال به ایران بازگشته و درپی دختر گمشده خود است و سعی می کند او را پیدا کند و درنهایت علیرغم اتفاقات مختلفی می تواند گمشده خود را پیدا کند.

یکی دیگر از سریال هایی که سام درخشانی در آن به ایفای نقش پرداخته مجموعه تلویزیونی همه چیز آنجاست که در این فیلم سام درخشانی نقشی متفاوت از دیگر کارهای هنری خود بازی کرده و توانسته نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند. داوود هاشمی تهیه کنندگی همه چیز آنجاست را برعهده داشته و داستان این مجموعه تلویزیونی توسط فیروزه قشقایی نوشته شده است. کارگردانی این سریال برعهده شهرام شاه حسینی بوده و در شبکه سوم سیما پخش شده است. داستان همه چیز آنجاست از این قرار است که کارگاه تولیدی محسن قدیمی به دلیل واردات کالای خارجی تعطیل می شود و پسر بزرگ خانواده که امین زندگانی نقش آن را بازی می کند به دلیل درگیری با مشکلات به وجود آمده از رازهای بسیار خانواده باخبر می شود. در این سریال سام درخشانی نقشی تقریبا خاکستری داشته و سعی می کند در کنار خانواده خود زندگی مخفیانه ای که داشته را پنهان کند و درواقع نقش مقابل امین زندگانی را ایفا می کند.

سام درخشانی و همسرش عسل امیرپور دارای دختری به نام برکه هستند که به تازگی عکس هایی از او در صفحه اینستاگرامی پدرش منتشر شده است. برکه درخشانی در تاریخ22 دی1396 در کانادا متولد شده است. سام درخشانی تابعیت کانادا را به عنوان یک کادو برای دختر خود عنوان کرده و گفته: دوست دارم زمانی که دخترم بزرگ شد خود تصمیم بگیرد که آیا تمایل دارد از این کادو استفاده کرده و در کانادا اقامت داشته باشد یا اینکه در ایران بماند.

عسل امیرپور همسر سام درخشانی در سال1362 متولد شده و مربی بندسازی است. عسل امیرپور دارای مدرک لیسانس نقاشی بوده اما درحال حاضر تحت عنوان مربی بدنسازی فعالیت دارد. سام درخشانی درمورد خرید وسایل و لوازم عروسی گفته: از آنجایی که با سلایق و علاقه همسرم به خوبی آشنا بودم بدون اینکه او را ببرم خودم سعی کردم هرچه میخرم بابا میل او بوده و به نحوی خواستم او را سوپرایز کنم. خطبه عقد سام درخشانی و عسل امیرپور توسط سید محمد خاتمی خوانده شده و این زوج با یکدیگر پیمان زناشویی بستند.

عسل امیرپور و سام درخشانی درمورد مسائل کاری سام تنها زمانی صحبت می کنند که پیشنهاد کاری به او شده و قصد داشته باشند در مورد جزئیات فیلمنامه گفتگویی داشته باشند. براساس گفته های عسل امیرپور اگر شرایط کاری سام درخشانی خارج از منزل خوب باشد او با انرژی بسیاری به خانه باز خواهد گشت اما گاهی نیز اینگونه نبوده و بسیار خسته باز می گردد.سام درخشانی

شغل دوم سام درخشانی

سام درخشانی در صحبت های خود عنوان کرده: از آنجایی که کار  در عرصه سینما و تلویزیون دائمی نیست سعی کردم کار دیگری برای خودم دست و پا کنم که زندگی خود و خانواده ام را تضمین کند. البته در حرفه بازیگری نیز سعی کردم به گونه ای باشم که هرگز نتوانند من را کنار بگذارند اما با این حال بازهم به سراغ کاری رفتم که بتواند مخارج زندگی ام را تامین کند.

درحال حاضر رستورانی را برای خود دارم که خداروشکر خوب می چرخد و شرایط به گونه ای است که می توانم هزینه های زندگی ام را تامین کنم. البته پیش از این نیز سعی کردم از درآمدی که داشته ام پس انداز کرده و یا چیزهایی را خریداری کنم که برای زندگی آینده ام مثمر ثمر باشد.

از نظر عسل امیرپور رفاه مالی و وضعیت اقتصادی اگر به اندازه ای باشد که بتواند هزینه های زندگی را تامین کرده و هیچ فشاری بر طرفین وارد نشود کافی است و مازاد برآن نیاز نیست. از نظر سام درخشانی تامین زندگی همسر و فرزندان مهم ترین دغدغه ای است که یک مردم در زندگی مشترک آن را به خوبی احساس می کند.

زمانی که فرد مجرد باشد به این فکر می کند که تنها خودش بوده و می تواند تمام فشارهای مالی را به راحتی تحمل کند اما زمانی که وارد زندگی مشترک شده و صاحب همسر و فرزند می شود با شرایط متفاوتی مواجه شده و باید به دنبال راه حل مطمئنی باشد که زندگی او و خانواده اش را به خوبی تامین می کند.

انتخاب کار براساس رضایت قلبی

از نظر سام درخشانی یکی از مهم ترین مواردی که در کار باید مدنظر قرار بگیرد شرایط مالی است اما او سعی می کند هرکاری را انتخاب نکرده و اغلب انتخاب کارهایش را براساس رضایت قبلی انجام می دهد. او گفته: سعی می کنم کارهایی را انتخاب کنم که نسبت به آن ها حس خوبی داشته و رضایت قلبی داشته باشم. گاهی پیش می آید به مدت شش ماه در هیچ کاری حضور ندارم اما پس از این مدت در کاری حاضر می شوم که به آن علاقه دارم.

سام درخشانی نسبت به درآمدی که دارد بسیار با برنامه کار می کند و معتقد است: همیشه این امکان وجود ندارد که فرد در کارهای مورد علاقه خود بازی کند. اما اگر زمانی در یک کار بازی کرد و پولی بابت آن دریافت نمود باید این پول را برای یک سال تقسیم کند تا در شرایط مختلف دچار مشکل نشود. او درحال حاضر به دلیل اینکه شغل دومی داشته و از آن راضی است دیگر هرکاری انجام نداده و سعی می کند نقش هایی را انتخاب کند که نسبت به آن ها احساس رضایت داشته باشد.

سام درخشانی در ادامه صحبت های خود عنوان کرده: درحال حاضر شرایط سنی من به گونه ای نیست که بتوانم کار ضعیفی انجام داده و درواقع عقب گرد داشته باشم. آدم ها از جایی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند با مسئولیت بیشتری نیز مواجه می شوند. زمانی مصاحبه هایی که انجام می شد تنها عده ای محدود آن را می خواندند اما در حال حاضر بعد خبری در همه جا نقش موثر داشته و اخبار پیش از آنکه رسانه ای شوند در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. درحال حاضر فن پیج های متعددی که وجود دارد می توانند در اعلام پخش کار و زمان دقیق آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. گاهی پیش می آید کارهای قدیمی من پخش می شوند و من ملزم به پاسخگویی درخصوص آن ها هستم. همین مساله موجب شده کارهایی را انتخاب کنم که دیگر نیازی به پاسخگویی در مورد آن ها نباشد.

کارهای سینمایی سام درخشانی

        1397 پالتو شتری (علی میرزایی)

        1397 تخته گاز (محمد آهنگرانی)

        1397 من اینجا چی میخوام (مسعود اطیابی)

        1396 دشمن زن (کریم امینی)

        1396 تگزاس (فیلم 1396) (مسعود اطیایی)

        1396خجالت نکش (رضا مقصودی)

        1395 هوس (محمد خراط زاده)

        1394 خوب، بد، جلف (پیمان قاسم خانی)

        1393 باج (بهمن گودرزی)

        1393 عروس برفی (سیروس الوند)

        1387 شکار روباه (مجید جوانمرد)

        1387 نطفه شوم (کریم آتشی)

        1384 صحنه جرم، ورود ممنوع! (ابراهیم شیبانی)

        1384 شهر آشوب (یدالله صمدی)

        1383 جداافتاده (داوود موثقی)

        1382 خانه ای در شن (اردشیر افشین راد)

        1379 دلباخته (خسرو معصومی)

مجموعه های تلویزیونی سام درخشانی

        شب زدگان امیرحسین قهرائی

        طلسم طلایی        سعید اکبریان

        با من بمان        حمید لبخنده

        همسفر              قاسم جعفری

        خانه پدری            فریدون حسن پور

        بهشت آبی     احمد مرادپور

        دریایی ها            سیروس مقدم

        روزهای اعتراض    حسین سهیلی زاده

        ما چند نفر            فیاض موسوی

        سال های برف و بنفشه سعید سلطانی

        ساعات ناامیدی         سیروس الوند

        به نام گل سرخ       فیاض موسوی

        ساعت شنی      بهرام بهرامیان

        عروس زندان     پرند زاهدی

        رد پایی در بزرگراه حسین تبریزی

        راه نیرنگ    مهرداد خوشبخت

        عروس برفی   سیروس الوند

        آنجا که زاده شده ام مسعود آب پرور

        روزهای زیبا جواد افشار

        در چشم باد مسعود جعفری جوزانی

        تکیه بر خورشید حسین سحرخیز

        آسمان همیشه ابری نیست سعید عالم زاده

        بازگشت حسین سحرخیز

        خسته دلان سیروس الوند

        پسری شبیه بابا میلاد کزازی

        دارا و ندار مسعود ده نمکی

        نابرده رنج علیرضا بذرافشان

        شهر دقیانوس مهرداد خوشبخت

        مثل شیشه جواد مزدآبادی

        راستش را بگو محمدرضا آهنج

        پژمان سروش صحت

        ماتادور فرهاد نجفی

        دولت مخفی عبدالحسن برزی و راما قویدل

        آوای باران حسین سهیلی زاده

        همه چیز آنجاست شهرام شاه حسینی

        پشت بام تهران بهرنگ توفیقی

        زاویه هفتم محمود معظمی

        هشت و نیم دقیقه شهرام شاه حسینی

        گسل علیرضا بذرافشان

        لیسانسه ها سروش صحت

        خط ویژه عشق قاسم عرب

سام درخشانی در نمایش خانگی

        شام ایرانی (1390)

        ممنوعه (1397)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *