#


بیوگرافی پژمان بازغی

2 مارس 2019 بدون نظر 5221 بازدید

بیوگرافی پژمان بازغی

بیوگرافی پژمان بازغی

پژمان بازغی در تاریخ19 مرداد 1353 در شهر تهران متولد شده است. پژمان بازغی اصالتا شمالی بوده و اصل و ریشه او به لاهیجان می رسد. شغل پدر پژمان بازغی به گونه ای بود که به خاطر آن در شهرهای مختلفی اقامت داشته و توانسته اند تجربیات بسیاری را کسب کنند. پس از 4 سالگی پژمان خانواده او به شهر رشت رفته و در آنجا اقامت و زندگی می کنند. در طول دوران دفاع مقدس به شهر بوشهر رفته و در آن جا زندگی می کنند اما پس از اتمام جنگ مجددا به تهران برگشته و در این شهر زندگی می کنند.

ازدواج پژمان بازغی

مستانه مهاجر همسر پژمان بازغی است که در سال1386 ازدواج کرده و یک سال بعد دخترشان نفس متولد شده است. مستانه مهاجر در تاریخ15 اردیبهشت سال1353 در شهر تهران متولد شده و به عنوان یکی از تدوین گران فعال ایرانی شناخته می شود. مستانه مهاجر تحصیلات خود را در رشته تدوین دانشگاه سوره به اتمام رسانده است. ماجرای آشنایی این زوج به کار در یک فیلم سینمایی باز می گردد. آن ها در جریان کار با یکدیگر آشنا شده و پس از مدتی نسبت به یکدیگر احساس عاطفی عجیبی را حس می کنند. ابتدا با یکدیگر نامزد می شوند تا بتوانند آشنایی بیشتری نسبت به هم پیدا کنند و پس از مدتی ازدواج می کنند.

پژمان بازغی و مستانه مهاجر برای آنکه محل برگزاری عروسی شان لو نرود قید کارت عروسی را می زنند تا میهمان ها بتوانند آرامش خاطر بیشتری داشته باشند. مراسم ازدواج آن ها بسیار ساده و به دور از هرگونه تجملاتی برگزار شده و به این ترتیب در پرداخت هزینه های اضافی نیز صرفه جویی کرده اند. نفس بازغی از نظر چهره شباهت بسیار زیادی به مادر خود یعنی مستانه مهاجر دارد.

پژمان بازغی درخصوص دختر خود گفته: نفس این حق را دارد که آزادانه رشته مورد علاقه خود را انتخاب کند اما باید از دانش و آگاهی بالایی نیز برخوردار باشد. دوست دارم دخترم فردی دنیا دیده بوده و با کشورهای مختلفی آشنا شود. چنانچه نفس علاقه داشته باشد وارد دنیای سینما شود من هیچ مخالفتی با این انتخاب او نخواهم داشت.

فعالیت بازیگری پژمان بازغی

پژمان بازغی پس از اتمام دوره دبیرستان و قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان تهران را به مقصد این شهر ترک کرده و تحصیلات خود را در رشته مهندسی معدن در این شهر آغاز می کند. تحصیل در لاهیجان نقطه آشنایی پژمان بازغی با سینما بوده و درسال73 او در سینمای جوانان مرکز گیلان نقشی را ایفا می کند. نخستین فیلمی که پژمان بازغی در آن بازی کرده فیلم اعتراف به کارگردانی مجید زیم خواه است.

دومین کار پژمان بازغی آژانس دوستی است که به همراه بازیگران مشهوری مانند مرحوم حسین پناهی بازی کرده و دو سال در این پروژه همکاری داشته است. سریال جوانی ساخته مجید قاری زاده از دیگر کارهای پژمان بازغی شناخته می شود و پس از آن مسیر برای فعالیت او باز می شود. مسعود جعفری جوزانی و مهرداد خوشبخت از دیگر اشخاصی هستند که پژمان بازغی با آن ها همکاری داشته و توانسته کارهای جذابی را با آن ها در کارنامه هنری خود ثبت کند. سریال گمگشته که توسط رامبد جوان ساخته شده از دیگر فیلم هایی است که این هنرمند جوان و خوش ذوق در آن به ایفای نقش پرداخته است.

دریایی ها ساخته سیروس مقدم از دیگر کارهایی است که پژمان بازی به عنوان یکی از نقش های اصلی بوده و در سال80 در فیلم نجات دختری در قفس ساخته قدرت اللله صلح میرزایی بازی می کند. دوئل یکی دیگر از فیلم های پژمان بازغی است که توسط احمدرضا درویش کارگردانی شده است. برادر کوچکتر پژمان بازغی نیز علاقه زیادی برای کار در عرصه هنر داشته و در فیلم های پسران مهتاب و شب برهنه ساخته سعید سهیلی به ایفای نقش پرداخته است.

پژمان بازغی دارای دو برادر است و خود دومین فرزند خانواده بوده که برادر بزرگترش پیام نام دارد. برادر کوچکتر او پرهام بوده و پژمان نیز به مانند دو برادر دیگر خود تحصیلاتش را در دانشگاه امیرکبیر به اتمام رسانده است.

پژمان بازغی به عنوان یکی از اولین بازیگرانی شناخته می شود که وارد تبلیغات شده و در آغاز برای یکی از برندهای چایی و پوشاک تبلیغ نمود. این کار او باعث شد تا چند وقت هیچ بازیگری امکان تبلیغات و شرکت در برنامه های تبلیغاتی را نداشته باشد. البته هم اکنون اینگونه نبوده و بازیگران و هنرمندان می توانند در تبلیغات برندهای مختلف فعالیت داشته باشند و هیچ گونه ممنوعیتی برای آن ها وجود ندارد.

ورزش مورد علاقه پژمان بازغی

پژمان بازغی نسبت به ورزش علاقه بسیار زیادی داشته و می توان او را یک ورزشکار همه فن حریف نام برد. او چند وقت بسکتبال بازی کرده و به ورزش هایی همچون فوتبال و والیبال نیز روی آورده و آن ها را حرفه ای ادامه می دهد. اتومبیل رانی از دیگر ورزش هایی است که در زندگی خصوصی پژمان بازغی جایگاه ویژه ای داشته و در تیم فوتبال و والیبال هنرمندان عضویت دارد. به تماشای بازی های تیم ملی علاقه مند بوده و در جام جهانی2006 به همراه بازیکنان تیم ملی دو هفته را در شهر فرانکفورت آلمان گذرانده است.

عابدزاده، دایی، کریمی و جمشیدی و ….. از فوتبالیست هایی هستند که پژمان بازغی با آن ها رفاقت دیرینه داشته و در مراسم افتتاح رستوران عابدزاده نیز حضور داشته است. پژمان بازغی در صحبت های خود عنوان کرده کاش مسئولین آموزش و پرورش نسبت به ورزش مدارس توجه بیشتری داشته باشند.

تیم مورد علاقه پژمان بازغی

پژمان بازغی اعلام کرده همچون کامبیز دیرباز علاقه شدیدی به پرسپولیس داشته و از سوی داریوش مصطفوی که سمت مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را دارد به عنوان اعضای افتخاری این باشگاه معرفی شده اند. پیراهن شمار53 پرسپولیس در اختیار پژمان بازغی و پیراهن شماره54 این تیم در اختیار کامبیز دیرباز قرار دارد.پژمان بازغی

فیلم های سینمایی

    اعتراف (مجید فهیم‌خواه، ۱۳۷۳-۱۳۷۵)

    جوانی (مجید قادری‌زاده، ۱۳۷۶)

    بلوغ (مسعود جعفری‌جوزانی، ۱۳۷۷)

    دختری در قفس (قدرت‌الله صلح‌میرزایی، ۱۳۸۰)

    دوئل (احمدرضا درویش، ۱۳۸۱-۱۳۸۲)

    سربازهای جمعه (مسعود کیمیایی، ۱۳۸۲)

    تارا و تب توت فرنگی (سعید سهیلی، ۱۳۸۲)

    کافه ستاره (سامان مقدم، ۱۳۸۴)

    ریسمان باز (مهرشاد کارخانی، ۱۳۸۶)

    خواب لیلا (مهرداد میرفلاح، ۱۳۸۷)

    خاطره (نادر طریقت، ۱۳۸۸)

    فاصله (کامران قدکچیان، ۱۳۸۸)

   تهرون (نادر تکمیل همایون، ۱۳۸۸)

    ندارها (محمدرضا عرب ۱۳۸۹)

    مرگ کسب و کار من است (امیر ثقفی، ۱۳۸۹)

   اینجا شهر دیگری است (احمدرضا گرشاسبی، ۱۳۹۰)

   ساعت شلوغی (آرش معیریان، ۱۳۹۰)

   نازنین (مهدی گلستانه، ۱۳۹۲)

   دو ساعت بعد مهرآباد (علیرضا فرید، ۱۳۹۲)

  انارهای نارس (مجیدرضا مصطفوی، ۱۳۹۲)

  خنده‌های آتوسا (علیرضا فرید، ۱۳۹۳)

  این سیب هم برای تو (سیروس الوند، ۱۳۹۳)

  ناهید (آیدا پناهنده، ۱۳۹۳)

  من و شارمین (بیژن شیرمرز، ۱۳۹۴)

  بارکد (مصطفی کیایی، ۱۳۹۴)

  هلن(علی اکبر ثقفی، ۱۳۹۴)

  زار (نیما فراهی ۱۳۹۵)

  اسرافیل (ایدا پناهنده ۱۳۹۵)

مجموعه های تلویزیونی پژمان بازغی

    آژانس دوستی (علیرضا ایزدی)

    این یک دادگاه نیست (مجید کاشی فروشان)

    گروه ویژه (مهرداد خوشبخت)

    زیر آسمان شهر (مهران غفوریان)

    گمگشته (رامبد جوان، ۱۳۸۰)

    دریایی‌ها (سیروس مقدم)

    گذر عاشقی (محمدرضا آهنج)

    مرد هزار چهره (مهران مدیری، ۱۳۸۶)

    مرد دو هزار چهره (مهران مدیری، ۱۳۸۷)

    تاوان (شهرام شاه حسینی، ۱۳۸۹)

    همچون سرو (بیژن بیرنگ ، ۱۳۸۹)

    مادر (بیژن بیرنگ ، ۱۳۸۹)

  دولت مخفی (عبدالحسن برزیده ۱۳۹۱)

  فرشته ها بر فراز اسمان (محمدرضا آهنج، ۱۳۹۲)

   گذر از رنج‌ها (فریدون حسن پور ، ۱۳۹۳)

   مسابقه ستاره بیست (داور، ۱۳۹۳)

  خندوانه (شرکت کننده در مسابقه لباهنگ،۱۳۹۵)

کارهای پژمان بازغی در شبکه خانگی

    خیابان یک طرفه (اسماعیل فلاح پور، ۱۳۹۰)

    قلب یخی(فصل سوم) (سامان مقدم، ۱۳۹۱)

   شام ایرانی (سروش صحت, ۱۳۹۳)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *