#


بیوگرافی پیتر هایدن دینکلژ

پیتر دینکلژ
31 جولای 2017 بدون نظر 1585 بازدید

بیوگرافی پیتر هایدن دینکلژ

پیتر هایدن دینکلژ یک بازیگر آمریکایی است که برای کار خود در فیلم ها و همچنین تلویزیون شناخته شده است. با دلفریب طبیعی، جذابیت و چشمان آبی چشمگیر، Dinklage تماشاگران را از سراسر جهان جذب کرده است. او موفق به پیدا کردن جایگاه خود را در صنعت فیلم و سرگرمی با وجود پس زمینه غیر فیلم. او بهترین نقش او را در فیلم “عامل ایستگاه” و تصویری از شخصیت تیریون لنیستر در سریال تلویزیونی “Game of Thrones” شناخته شده است. او دارای دو Emmy و یک گلدن گلوب به نام او برای عملکرد درخشان خود در سریال تلویزیونی است. علیرغم داشتن شرایط ژنتیکی نادر، Achondroplasia، یک شکل کوتوله، او موفق به موفقیت در زندگی شخصی و حرفه او شده است. او از انجام نقشهای در فیلم هایی که کلیشه ها تصویر کوتوله ها در سینماهای اصلی است، متنفر است. برخی از فیلم های شناخته شده ای که او در آن نقش دارند عبارتند از ‘تواریخ نارنی: شاهزاده خزر’، ‘مردان ایکس – روزهای آینده’ و آخرین آنها “پیکسل ها”.

دوران کودکی و زندگی زودهنگام

پیتر دینکلژ در تاریخ 11 ژوئن 1969 در مورستورون، نیوجرسی توسط جان کارل دینکلج، یک فروشنده بیمه و دایان دینکلج، معلم موسیقی در مدرسه ابتدایی، متولد شد.
اگر چه او به اندازه سایز پدر و مادر متولد شد، پیتر متوجه شد که او از Achondroplasia رنج می برد، که یکی از شایع ترین شکل های کوتوله شناسی است که در جهان وجود دارد. با وجود این که سالهای نوجوانی او به دلیل شرایط غیرعادی او نا امید و خشمگین بود، هنگامی که او به سن بلوغ رسید، تحمل بیشتری پیدا کرد.
در کلاس پنجم، او در یکی از مدرسه های مدرسه خود، The Rabbit Velveteen، بازی کرد. این بازی با طعنه و تلخی از تماشاگرانی که اعتماد به نفس او را بالا برده بود، خوش آمد می گوید و او همچنان در باشگاه درام شرکت کرد تا زمانی که از دانشکده دلبارتون در سال 1987 فارغ التحصیل شد.
او همچنین در هنگام حضور در کالج Bennington، در تعدادی از محصولات مختلف شرکت کرد. او در سال 1991 فارغ التحصیل شد.

حرفه

پیتر دینکلج کار خود را در سال 1995 با فیلم “Oblivion” آغاز کرد. در فیلم، او یک نقش را بازی کرد که در آن از داشتن نقشهای کلیشه ای صرف نظر کرد زیرا او یک کوتوله بود.
او عملکرد قطعی خود را به عنوان بازیگر در فیلم “عامل ایستگاه” نشان داده است. او چندین جایزه برای نقش او و نیز شناختن در سراسر جهان دریافت کرد.
او در فیلم کمدی بریتانیا “مرگ در مراسم خاکسپاری” در سال 2007، ستاره دار شد. این فیلم موفقیت بزرگی بود که آنها را مجبور ساخت تا یک نسخه آمریکایی از آن را در سال 2010 بازسازی کند، که در آن Dinklage نقش خود را تجدید کرد.
در سال 2008، او نقش یک کوتوله خشمگین به نام Trumpkin را در عکاسی از سری فیلم های فانتزی محبوب “تواریخ نرنیا: شاهزاده کاسپین” ایفا کرد. بسیاری از منتقدان او را محکوم کردند تا نقش بسیار کلیشه ای ایفا کنند که او همیشه از اجتناب می کرد.
او در سال 2011 هنگامی که برای تیریون لنیستر در سری بازیهای فانتزی قرون وسطایی «Game of Thrones»، که بر اساس رمان سری جرج R. رابرت مارتین «آواز یخ و آتش» است، انتخاب شد. مردم شروع به دوست داشتن و ستایش از شخصیت او کردند به طوری که زمان نمایش او افزایش یافته بود و با شروع فصل دوم از سری، او به افتخار صورتحساب بالا داده شد. عملکرد او همچنین موجب جایزه معتبر برای او شد.
در سال 2014، Dinklage در “Knights of Baddassdom” ظاهر شد، که یک فیلم کمدی وحشت بود. او همچنین نقش بلور ترسک را در فیلم «مردان ایکس – روزهای آینده» بازی کرد.
در سال 2015، او در فیلم Pixels ظاهر شد. در اینجا او نقش قهرمان بازی های قدیمی، Eddie Plant را بازی کرد.

عمده کارها

نماینده ایستگاه به عنوان بهترین عملکرد Dinklage در نظر گرفته شده است که او را در کانون توجه قرار داده و مردم را متقاعد کرد و در سال 2003 به او توجه کنند.
در سال 2011، او نقش یک زندگی را در مجموعه تلویزیونی فوق العاده “Game of Thrones” قرار داد، که از سری رمانهای جرج R. R. Martin به نام “A Song of Ice and Fire” اقتباس شده بود. در این مجموعه قرون وسطایی مضمون، او نقش کوتوله ای از تولد سلطنتی، که نه یک قهرمان و نه تبه کار است بازی کرد.

جوایز و دستاوردها

در سال 2003 او جایزه آنلاین برای دستیابی به موفقیت را در جایزه منتقدان فیلم نیویورک برای “استاد ایستگاه” به دست آورد. همان عملکرد او “بهترین بازیگر” را در جشنواره فیلم مستقل Ofense دریافت کرد.
در سال 2011، نمایشنامه او در “Game of Thrones” او را “برجسته حمایت از بازیگر در سریال درام” در جایزه نخست امی اهدا کرد. او همچنین “بهترین بازیگر نقش مکمل زن – سری، Miniseries یا تلویزیون فیلم” را در جایزه ماهواره قرار داد و با “جایزه فریبنده برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن” معرفی شد.
افتخار “Game of Thrones” او در سال 2012، زمانی که او جایزه گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن – سری، Miniseries و یا فیلم تلویزیونی به دست آورد، ادامه داشت. او همچنین در سال 2015 با مجله امپراتوری قهرمان جایزه امپراتوری را دریافت کرد. در همین سال او همچنین جایزه نخست امی را برای “بازیگر برجسته حمایت از یک سریال درام” جای گرفت.

زندگی شخصی و میراث

Dinklage از سال 2005 با اریکا اشمیت که مدیر تئاتر است، ازدواج کرده است. در سال 2011، آنها با یک دختر خوشبخت بودند.

چیزهای بی اهمیت

او یکی از اعضای گروه راک Whizzy بود. در حالی که گروهش در CBGB اجرا می کرد، او با یک تصادف روبرو شد که او را با یک زخم تند و زننده که از ابروش به گردنش میرفت، تنها گذاشت.
او عاشق همه حیوانات است و از سال های نوجوانی گیاهخوار است. هنگامی که مخاطبان او را می بینند گوشت را روی صفحه می بینند، او در واقع بخشی از توفو را در واقعیت می خورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *