#


خیال راحت رومن پولانسکی از شیوه های جدید پخش فیلم

رومن پولانسکی
28 می 2017 بدون نظر 1817 بازدید

خیال راحت رومن پولانسکی از شیوه های جدید پخش فیلم

خیال راحت رومن پولانسکی از شیوه های جدید پخش فیلم

به گزارش از من بپرس، رومن پولانسکی، کارگردان صاحب نام سینما در جشنواره کن درباره روش های تازه پخش و ارکان فیلم گفت که این روش ها خطری برای سینما ایجاد نمی کنند.

پولانسکی این صحبت ها را در جلسه خبری که به مناسبت نمایش آخرین فیلم اش با عنوان یک داستان واقعی برگزار شده بود، بیان کرد.

این کارگردان کهنه کار که آثاری مانند محله چینی ها، بچه رزمری، مستأجر، انزجار و ماه تلخ را در کارنامه دارد، در جواب سؤالی مبنی بر اینکه آیا میل تماشاگران سینما با گسترش سرویس های  VOD که در آن ویدیو را بر اساس درخواست مشتریان ارائه می دهند، کم می شود، گفت: بعید می دانم این شیوه ها خطری را متوجه سینما کند.

پولانسکی دلیل این کار را این چنین بیان کرد که تماشاگران فیلم ها را تنها برای کیفیت بالای تصویر، صدا و یا صندلی راحت در سینما نمی بینند. او گفت علت سینما رفتن مردم تجربه دیدن فیلم در کنار باقی تماشاگران است.

کارگردان پیانیست با عقب بردن بحث تا دوره تئاترهای یونانی بیان کرد که تجربه دیدن نمایش در کنار باقی مردم، در تمام طول تاریخ بشریت مشاهده می شده. او ادامه داد که مخاطبان خواه در یک سالن نمایش یونان، خواه در سیرک های روم باستان همواره دوست دارند، تجربه نمایش ها را با دیگران و در کنار آنها از سر بگذرانند.

پولانسکی با مقایسه دیدن یک فیلم کمدی در سینما و یا به صورت تنها در خانه نتیجه گرفت که تجربه رفتن به سینما یک پدیده کاملاً متفاوت است.

یک داستان واقعی

پولانسکی در این دوره از جشنواره کن با فیلم یک داستان واقعی شرکت کرده. این فیلم در بخش غیررقابتی کن به نمایش درآمده است.

یک داستان واقعی ماجرای زن رمان نویسی را مطرح می کند که به تازگی یکی از آثارش با موفقیت زیادی رو به رو شده است. این رمان نویس در مراسم امضای کتاب خود با زنی رازآمیز آشنا می شود. آشنایی این دو زن در ابتدا حالتی بسیار دوستانه دارد، اما رفته رفته وضعیت کاملاً تغییر پیدا می کند؛ تا جایی که زن رازآمیز کنترل زندگی زن نویسنده را در دست می گیرد.

امانوئل سینه و اوا گرین نقش این دو زن اصلی داستان را بر عهده دارند. فیلم نامه این فیلم را نیز رومن پولانسکی و الیور آسایاس به طور مشترک اقتباس کرده اند. مبنای اقتباس آنها نیز رمانی است به همین نام به قلم دلفین دویگان.

لازم به یادآوری است که روح نویسنده دیگر فیلم پولانسکی با موضوع نویسندگان است. رد آن فیلم ایوان مک گرگور در نقش یک نویسنده در سایه ظاهر می شد.

پولانسکی که جزو معدود کارگردانانی است که هم نخل طلای کن و هم اسکار بهترین فیلم را با یک فیلم پیانیست از آن خود کرده، از فیلم سازان مهمی است که هم در اروپا و هم  آمریکا آثار مطرحی ساخته است.

یکی از معروف ترین آثار این فیلم ساز صاحب سبک محله چینی ها است که به کرات در کتاب های سینمایی مورد تحلیل قرار گرفته است.

پولانسکی به خاطر فیلم بچه رزمری که در آن شیطان پرستان را موضوع فیلم خود قرار داده بود تهدید به مرگ شد. مرگ فجیع همسر او را به همین گروه ها نسبت می دهند.

پولانسکی که همچینین به خاطر مسائل اخلاقی از ورود به آمریکا منع شده است، در چند ده سال اخیر فیلم هایش را در اروپا می سازد. خدای کشتار که بر مبنای نمایشنامه ای از یاسمینا رضا ساخته شده، از بهترین مثال ها برای نشان دادن توانایی های این فیلم ساز بسیار با استعداد است.

آنچه از موضوع فیلم نامه یک داستان واقعی به رسانه ها ردز کرده، حکایت از فیلمی در ردیف دیگر آثار پولانسکی و بر اساس همان مضامین دارد. باید منتظر اکران عمومی فیلم ماند تا مشخص شود حدسیات درباره این فیلم به واقعیت می پیوندد یا نه.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *