#


راحتی دوران بارداری با پوشیدن کفشی مناسب

بارداری و نقش کفش
22 ژوئن 2017 بدون نظر 1197 بازدید

راحتی دوران بارداری با پوشیدن کفشی مناسب

راحتی دوران بارداری با پوشیدن کفشی مناسب

یکی از حساس ترین دوران هایی که هر خانمی آن را سپری میکند دوران حاملگی است و عواملی در این دوران باید رعایت شود که کمتر خانمی به آن توجه می کند.یکی از این عوامل که تاثیر بسزایی نیز در بارداری دارد کفش مناسب است؛ از آنجایی که در دوران بارداری خانمها از ناحیه کمر و پا دچار معضلات بسیاری می شوند باید کفش هایی را برای پوشیدن انتخاب کنند که  فشار های وارده به کمر و پا را کاهش دهد.

ما امروز قصد داریم چند نمونه از کفش هایی را که مناسب این دوران هستند به شما معرفی کنیم پس کنار ما بمانید.

کفش های ورزشی با پاشنه نرم

خانم های حامله ترجیحاً در این دوران باید از کفش هایی استفاده کنند که به بالا ترین حد ممکن شوک های وارده به پا و ستون فقرات را جذب کرده و آن را دفع نماید و اجازه ندهد ضربه ای به پا و کمر وارد بشود.

توصیه ما به شما پوشیدن کفش هایی است که دارای پاشنه نرمی بوده و جلوی ضربات وارده به پا و کمر را می گیرند بنابراین بهترین توصیه برای دوران بار داری به شمار می روند.

خانم های باردار باید توجه کنند که اگر قصد ورزش کردن دارند باید حتما هم کفشی که می پوشند دارای پاشنه نرم باشد و هم اینکه ورزش خود را روی سطوحی که نرم است انجام دهند چرا که ورزش کردن روی سطوحی که نرم نیستند می تواند آسیب های جدی ای را به کمر و پا وحتی ستون فقرات وارد کند.

پالتوی زمستانی

پالتوی زمستانی

تورم پا و پوشیدن کفش های بند دار

پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری آسیب های شدیدی را برای خانم های حامله در پی خواهد داشت زیرا در این دوران قوس کمر بیشتر شده و این افزایش قوس در کمر موجب وارد شدن آسیب های بسیاری به پا می شود.

اکثر خانم های باردار در دوران حاملگی خود دچار تورم در ناحیه پاهایشان می شوند که بهترین گزینه و مناسب ترین کفش برای پوشیدن کفش های بند دار و یا کفش هایی است که به وسیله چسب باز و بسته می شوند. این مدل کفش ها براحتی با تغیرات و تورم پاهای شما اندازه میشوند و شما بسادگی می توانید آنها را بپوشید. کفش های ورزشی نیز گزینه مناسبی برای این دوران به شمار می روند اما یک فرد باردار نباید در این دوران به سراغ کفش های پاشنه بلند برود و اگر تمایل به پوشیدن آنها داشت، میتواند از کفش هایی که پاشنه آن ۲/۵ سانتی متر است استفاده کند ولی نباید مسیر های طولانی را با آنها پیاده روی کند.

سایز بزرگ تر کفش را انتخاب کنید

معمولاً اندازه پا در دوران بارداری کمی بزرگ تر می شود که آن هم به دلیل کاهش قوس پا اتفاق میفتد.زمانی که خانمی به دلیل بارداری دچار افزایش وزن می شود رباط هایش شل شده و اندازه پاهایش بزرگ تر از قبل به نظر می رسد،باید به خاطر داشته باشید که تمام این اتفاقات یک امر کاملاً طبیعی می باشد.

توصیه ای که به این خانم ها می توان کرد این است که از کفش هایی که سایز بزرگتری دارند استفاده کنند. توجه داشته باشند کفشی که انتخاب می کنند باید فضای کافی در جلوی خود داشته و داخل آن به صورت برجسته باشد و پنجه کفش هرگز تیز و باریک نباشد.

از آنجا که تورم پاها در حاملگی بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید در مورد کفش نیز بسیار دقیق عمل کرد.

در دورانحاملگی باید توجه کرد که ممکن است اتفاق دیگری نیز در پاها رخ دهد که مجبور شوید ازکفی های خاصی برای کفش هایتان استفاده کنید بنابراین در انتخاب این کفی ها نیز باید کاملاً دقیق عمل کنید چرا که ممکن است این تغییرات به وجود آمده کمر درد را نیز با خود به همراه داشته باشند.بنا براین به این نکات بسیار توجه داشته باشید و سرسری از کنار آنها رد نشوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *