#


انتخاب لباس های مردانه

11 ژوئن 2019 بدون نظر 73135 بازدید

انتخاب لباس های مردانه

در موقع خرید لباس اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که لباس برازنده شما باشد . برای مثال اگر یک کت دارید که بسیار گران قیمت است و از برند بسیار مشهوری است و اما به شما نمی آید دیگر قیمت و برند آن اهمیتی نخواهد داشت. برعکس این قضیه صادق است که شاید یک کت بسیار ارزان قیمت باشد و اما خیلی خوب به تن شما می نشیند و یا این که قیمت مناسبی دارد و اما باز هم شما را خوش تیپ نشان خواهد داد. در این مقاله به بررسی انتخاب لباس های مردانه می پردازیم و این که چه نکاتی را برای انتخاب ان ها باید رعایت کرد .

تفاوت در اندام آقایان به این دلیل که انحنای اندارم در آن ها کم تر است نیز کم خواهد بود اما باز هم با توجه به اندام تفاوت هایی در این میان وجود دارد . اگر لباس که براساس اندامی که دارید انتخاب کنید خوش تیپ ترین فرد در جامعه خواهد بود .

لباس های مردانه

انتخاب لباس های مردانه برای مردان قوی هیکل

۱-پوشیدن لباس های راه راه افقی ممنوع  :اگر جثه بسیار بزرگی دارید و مخصوصا چربی های اطراف شکم شما زیاد است از لباس هایی که دارای خط های افقی و یا مورب هستند استفاده نکنید . شما برای این که استایل بسیار خوبی را داشته باشید باید لباس هایی را با خطوط عمودی بپوشید .

پارچه هایی با راه راه عمودی باعث می شود تا بلندتر و لاغر تر به نظر برسید .از جمله لباس های مردانه کت شلوارها هستند که افراد دارای جثه بزرگ باید کت و شلوارهای دارای راه راه های عمودی و باریک را انتخاب کنند . پیراهن هایی که دارای راه راه های باریک اند را می شود با شلوارهای جین و شلوارهای پارچه ای مشکی ست کنید. حتی می توانید از شلوارهای مخمل کبریتی نیز استفاده کنید.

۲-کت هایی که دو چاک را در پشت دارند نپوشید : در لباس های مردانه اگر می خواهید برای خود کت و شلواری را انتخاب کنید باید به سراغ کت هایی بروید که پشت شما را به خوبی پوشش دهد. حال اگر از آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید دارای باسن چاقی هستید هم از پوشیدن کت هایی که در پشت خود دو چاک دارند جلوگیری کنید زیرا این کت ها باعث می شود باسن شما جلب توجه کند . پس بهتر است کت هایی را انتخاب کنید که به خوبی پشت شما را بپوشاند .

۳-لباس هایی را بخرید که اندازه شماست :بعضی از افراد بر این عقیده اند که اگر لباس های تنگ را بپوشند لاغرتر دیده خواهند شد زیرا قسمت های چاق بدن را پوشش می دهد . این عقیده شاید بتواند درباره خانم ها درست باشد زیرا لباس زیر آن ها تا حدی می تواند کنترل قسمت های چاق را در دست داشته باشد . اما این عقیده در آقایان به هیچ وجه درست نیست . لباس های مردانه تنگ باعث می شود تا قسمت های چاق بدن به شکل زننده ای دیده شوند . در مقابل این تصور نیز فکر دیگری وجود دارد که افراد چاق فکر می کنند اگر لباس های گشادی را بپوشند چاقی آن ها کم تر دیده خواهد شد این تفکر نیز اشتباه است .

لباس هایی که گشادند نیز افراد رااز آن چه هستند چاق تر نشان می دهند. برای این که استایل مناسبی داشته باشید لازم است لباس هایی را بپوشید که نه گشاد باشند و نه تنگ باشند . لباس ها باید اندازه شما باشند.

۴-استفاده از لباس های تک رنگ : لباس های مردانه ای که دارای رنگ های متضاد هستند باعث می شود بدن به دو قسمت تقسیم شود و بالاتنه شما بزرگ تر دیده شود . برای این که لاغر تربه نظر برسید لازم است تا از رنگ هایی استفاده کنید که رنگ لباس در بالاتنه و پایین تنه مانند هم و یک جور باشند .

لباس های مردانه سرتاپا مشکی نیز تاثیر بسیار زیادی را در لاغر نشان دادن شما دارد. برای این که دیگران گمان نکنند که کسی از نزدیکانتان فوت کرده است که مشکی پوشیده اید می توانید رنگ کفش و سایر وسایل خود را مجزا انتخاب کنید.

۵-لباس های یقه اسکی ممنوع  :اگر سنگین هستید و هیکل بسیار بزرگی دارید اصلا لباس های یقه اسکی را خریداری نکنید . می توانید به جای آن از سایر لباس های مردانه مانند تی شرت ، لباس های یقه هفت ، ژاکت ، پلیور و.. استفاده کنید . اگر گردن تان کوتاه است هم می توانید از بلوزهای یقه هفت استفاده کنید . این لباس ها گردن تان را بلند تر نشان خواهد داد.

۶-به نقش های روی لباس ها توجه کنید : از پوشیدن لباس های مردانه ای که دارای شکل های بسیار بزرگی هستند خودداری کنید. این طرح ها باعث می شود تا توجه افراد به بالاتنه معطوف شود که اگر شکم بزرگی دارید اصلا به این لباس های فکر هم نکنید. لباس های مردانه که انتخاب می کنید باید دارای طرح های بسیار ریزی و دور از هم باشند .

۷-از کمربند استفاده کنید: استفاده از کمربند باعث می شود تا کمرتان لاغرتر به نظر برسد . البته دقت کنید که کمربند را نباید سفت ببندید که شکم تان از ان بیرون بزند این تصویر در یک استایل اصلا زیبا نیست . هر مردی باید کمربند مشکی را داشته باشد زیرا بسیار مورد استفاده دراستایل های مختلف است.

انتخاب لباس های مردانه برای مردان لاغر و قدبلند

۱-لباس های راه راه عمودی نپوشید : مردان قد بلند اگر لباس های راه راه عمودی را بپوشند بلندتر از حالت عادی خواهند بود . پس بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که راه راه افقی دارند . پیراهن هایی را می توانید انتخاب کنید که یک راه راه بسیار بزرگ عمودی را در قسمت سینه دارند این پیراهن ها می توانند شانه های شما را پهن تر نشان دهند و درنتیجه استایل شما بسیار زیباتر به نظر خواهد رسید .

۲-لباس های تک رنگ نپوشید : لباس های مردانه برای افراد لاغر به هیچ عنوان نباید تک رنگ نباشند زیرا این باعث می شود از آن چه هم هستید لاغر تر به نظر برسید.سعی کنید رنگ های متضاد را در لباس های مردانه به کار ببرید . شما می توانید در لباس های خود از هر رنگی استفاده کنید .

۳-استفاده از پیراهن های اندازه : پیراهن ها و لباس هایی که گشاد هستند اصلا مناسب شما نخواهد بود. بهتر است لباس ها و پیراهن هایی را برای خود انتخاب کنید که اندازه شما باشد . لباس های تنگ نیز اصلا مناسب نخواهد بود زیرا باعث می شود لاغری بیش از اندازه خود را نشان دهد.

۴-کفش های پنجه گرد نپوشید : اگر قد بلندی دارید استفاده از کفش هاب پنجه گرد اصلا برای شما مناسب نخواهد بود . برای این که کفش های مناسب هیکل خود را انتخاب کنید لازم است تا کفش هایی با نوک چهار گوش را استفاده کنید. در انتخاب کفش های رسمی مشکلی را نخواهید داشت و اما در خرید کفش اسپورت پیدا کردن کفش با نوک چهار گوش سخت خواهد بود .

۵-شلوار جین های تنگ نپوشید : در دهه هشتاد از جمله لباس های مردانه محبوب شلوارهای جین تنگ بوده اند اما الان این شلوارها اصلا برازنده نخواهد بود پس بهتر است شلوارهای راسته را انتخاب کنید .

۶-از رنگ های روشن استفاده کنید : استفاده از رنگ های روشن باعث می شود تا چاق تر از آن چه هستید به نظر برسید . بهتر است از رنگ های سفید ، کرم ، طوسی کم رنگ و آبی روشن استفاده کنید .

انتخاب لباس های مردانه برای مردان کوتاه قد

۱-کفش های نوک مربعی را انتخاب کنید : کفش هایی که نوک تیزی دارند زمانی که شما قدبلندتری داشته باشید بهتر می تواند خود را نشان دهد . به صورت کلی برای استفاده از کفش های نوک تیز باید مقداری از شلوار روی کفش بیفتد. البته اگر قد کوتاهی دارید اصلا از کفش هایی با نوک تیز استفاده نکنید و بهترین کفش برای شمت کفش هایی با نوک مربعی و گوشه دار است .

۲-کفش هایی را انتخاب کنید که پاشنه کمی داشته باشند : پوشیدن کفش هایی که پاشنه های سنگینی دارند اصلا جلوه بسیار خوبی ندارد و اما لازم است تا کفش های شما مقداری پاشنه داشته باشد . اصلا کفش های تخت نپوشید . کفش های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که اندکی پاشنه دارند این کفش ها را می توانید با هر شلواری بپوشید . برای این که قدتان بلندتر به نظر برسد بهتر است از شلوارهای بلندتر هم استفاده کنید که قسمت عقبی آن نیز روی پاشنه کفش شما را بگیرد.

۳-استفاده از وسایل جانبی :می توانید از لوازمی مثل گردنبند ، کلاه و یا کراوات برای تکمیل شدن استایل استفاده کنید . این وسایل جانبی باعث می شود که توجه بیش تری روی صورت تان جلب شود و هیکل شما کم تر مورد توجه خواهد بود. البته از بین این وسایل کلاه از همه بهتر است زیرا هم اندکی قد شما را بلند تر می کند و هم  به استایل شما جذابیت می دهد .

۴-لباس هایی با نقش های بزرگ نپوشید : لباس های مردانه که نقش و نگارهای بسیار زیادی دارند روی هیکل های بسیار کوچک بیش تر به چشم می آید . پس بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که دارای نقش های بسیار کوچکی باشند.

۵-شلوارهای فاق کوتاه پوشید : شلوارهایی که دارای فاق بلند هستند را نمی توانند مردان قد کوتاه بپوشند زیرا بخش هایی از باسن ها را بزرگ تر نشان می دهند. استفاده از شلوارهای فاق کوتاه می تواند پاهای شما را بلندتر نشان دهند وباسن را نیز چاق نشان نمی دهد پس برای تکمیل کردن استایل می تواند بسیار مهم باشد و جلوه خوبی را به استایل شما بدهد.

۶-از کروات های باریک استفاده کنید : در لباس های مردانه کروات های باریک و متوسط می تواند بدن را بسیار بهتر نشان دهد. کروات ها بسیار بلند را اصلا نبندید زیرا تناسب هیکلتان را از میان خواهد برد. اگر قد کوتاهی دارید می توانید از کروات های باریک و کوتاه استفاده کنید .

۷-هر آن چه برازنده شماست را بپوشید : همه هیکل ها می توانند لباس هایی را بپوشند که بسیار بهتر به نظر برسند . شما می توانید لباس هایی را بپوشید که همه ایرادات بدنی شما را بپوشاند . برای این کار می توانید نزد یک خیاط بسیار ماهر بروید و لباسی را متناسب با هیکل خود داشته باشید.

۸-به نام برندها توجه نکنید : در انتخاب لباس های مردانه وقتی یک لباس را می خواهید خریداری کنید در ابتدا از خود بپرسید که خرید شما برای برند آن است و یا واقعا با آن می توانید استایل خوبی را بسازید و کیفیت بسیار خوبی دارد.

۹-استفاده از دستمال جیبی ها را فراموش نکنید : جزئیات بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود تا ظاهری بسیار زیبا و شیک داشته باشید . برای مثال می توانید از یک دستمال جیبی ابریشمی استفاده کنید . این دستمال ابریشمی بسیار کاربردی هم هست و می توانید بعدها از آن استفاده هم کنید .

۱۰-از پارچه هایی استفاده کنید که کیفیت بسیار بالایی دارند : پارچه هم می تواند به اندازه خیاط اهمیت داشته باشد . ددر خریدن پارچه ها دست و دل باز باشید زیرا پارچه هایی که ارزان هستند مدت زمان زیادی دوام نمی آورند. در انتخاب پارچه ها کیفیت نکته اصلی و بسیار مهمی است .

۱۱-ساعت مچی را فراموش نکنید : از اکسسوری های بسیار پرطرفداری که می توانید در استایل خود به کار ببرید استفاده از ساعت مچی است . به جای این که از لوازم جانبی شلوغ استفاده کنید تنها از ساعت های کلاسیک استفاده کنید . ساعت ها نقش بسیار مهمی را در استایل ها دارد .

۱۲-راحتی حرف اول را می زند : در انتخاب لباس های مردانه همیشه به دنبال لباس هایی باشید که در آن احساس راحتی کنید. استفاده از پارچه های لخت و شل در بسیاری از موارد خیلی خوب خواهد بود .پارچه هایی که دارای ساختار بسیار بیش تری دارند می تواند در بدن نیز بسیار بهتر بنشیند . البته در انتخاب لباس های مردانه دقت کنید که طول و عرض این لباس ها هم اندازه باشد تا بتواند جلوه خوبی را در تن شما داشته باشد .

۱۳-ژاکت های چرم را فراموش نکنید :هر استایلی که داشته باشید می توانید با خرید یک ژاکت چرمی می توانید استایل خود را بروز کنید . استفاده از ژاکت های چرم می تواند برای هر رده سنی مناسب باشد . این ژاکت ها بسیار پرطرفدارند و همیشه مد بوده اند و هیچ گاه از مد نمی افتند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *