#


تمیز کردن وسایل و زیور آلات نقره با روش های خانگی

تمیز کردن
5 نوامبر 2017 بدون نظر 1527 بازدید

تمیز کردن وسایل و زیور آلات نقره با روش های خانگی

تمیز کردن وسایل و زیور آلات نقره با روش های خانگی

یکی از عناصری که در طبیعت دارای اهمیت بالایی است نقره می باشد. از این عناصر برای کارهای مختلف از جمله پزشکی و زیبایی از آن استفاده می شود. ولی یکی از مشکلاتی که در نقره به وجود می آید جرم گرفتن و یا سیاه شدن آن ها می باشد. همچنین این مشکلات در ظروف و جواهر و زیور آلات نیز به وجود می آید. در این مطلب می خواهیم شما را با چند روش تمیز کردن و سفید  نقره آشنا کنیم.

تمیز کردن

تمیز کردن

روش اول: فویل آلومینیومی

یک ظرفی را انتخاب کنید که آلومینیومی می باشد. اگر ظرف آومینیومی را در دسترس ندارید می توانید چند ورق آلومینیوم را چند لایه کنید و آن را شبیه به ظرف در بیاورید. در این ظرف موادی که در زیر می گوییم را درون آن بریزید:

یک قاشق غذا خوری جوش شیرین ، یک پیمانه سرکه ، یک قاشق غذاخوری نمک دریایی و دو پیمانه آب. بعد از اینکه این مواد را با هم ترکیب کردید باید دو پیمانه آب جوشان به آن بیفزایید.

پس از آن وسایلی که نقره هستند را می توانید در این ظرف بگذارید و اگر به آب نیاز داشت می توانید مقداری آب جوش را به آن اضافه کنید. اگر تمام شی در آب بود نیازی نیست که بر رو آن آب بریزید. بعد از اینکه چند دقیقه گذشت ظروف را از این مواد خارج کنید و با استفاده از یک حوله نخی آن را تمیز کنید.

روش دوم: سس کچاپ

یکی از راه هایی که می توانید نقره جات را تمیز کنید و برق بیندازید استفاده از سس کچاپ می باشد. بر روی یک دستمال کاغذی مقداری سس کچاپ بریزید و بر روی سطح شی نقره ای به آرامی بکشید. اگر تاثیر آن را دیدید ، بگذارید تا به مدت ده تا پانزده دقیقه بر روی شی باقی بماند و پس از آن شی را تمیز کنید. اگر بر روی سطح شی پستی و بلندی وجود دارد می توانید از یک مسواک کمک بگیرید تا بتوانید به همه جای شی سس را بمالید.

تمیز کردن

تمیز کردن

روش سوم: استفاده از خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان راه بسیار ساده ای می باشد. فقط باید شی را در دست تان بگیرید و بر روی آن مقداری خمیر دندان بزنید. این کار باعث می شود که سطح شی براق شود. اگر برخی از جاهای شی باریک و یا غیر قابل دسترس هستند می توانید با استفاده از مسواک و خلال دندان آن قسمت ها را هم به خمیر دندان آغشته کنید.

تمیز کردن

تمیز کردن

روش چهارم: نشاسته ذرت

به احتمال زیاد اگر مراحل بالا را به کار ببرید مشکل تان به طور حتم حل می شود ولی برای اطمینان بیشتر راه دیگری را در اختیارتان قرار می دهیم. در این روش باید از نشاسته و آب استفاده کنید. درون آب مقداری نشاسته بریزید و آن را ترکیب کنید و به وسیله ی یک دستمال بر روی سطح شی بمالید. کمی صبر کنید تا لایه ی نشاسته خشک شود و سپس با یک دستمال زبر سطح وسیله را تمیز کنید. بعد از اینکه شی را پاک کردید و شستید ، مشاهده می کنید که آن شی روشن تر و براق تر شده است.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *