#


راه هایی برای تمیز کردن لکه انواع چسب

لکه انواع چسب
27 می 2018 بدون نظر 3455 بازدید

راه هایی برای تمیز کردن لکه انواع چسب

چگونه لکه انواع چسب های مختلف را از بین ببریم؟

پاک کردن لکه انواع چسب مخصوصاً چسب هایی که قوی هستند کمی سخت می باشد و بسیاری از افراد برای تمیز کردن این نوع لکه ها با مشکل روبه رو می شوند. ما می خواهیم در این مطلب راهکار هایی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید لکه انواع چسب ها را از بین ببرید.

پاک کردن چسب آکواریوم

اگر می خواهید اثر به جا مانده از چسب آکواریوم را از بین ببرید می توانید از سرکه بهره بگیرید. فقط کافیست که پنبه ای را به مقداری سرکه آغشته نمایید و بر روی لکه قرار دهید تا به مرور زمان چسب ور بیاید. برای این نوع چسب باید این کار را چند مرتبه انجام دهید، چون چسب آکواریوم نسبت به سایر چسب ها قوی تر می باشد.

پاک کردن لکه چسب از روی فرش

برای پاک کردن لکه انواع چسب از روی فرش باید ابتدا کل چسب را بردارید.اکر چسب تازه روی فرش ریخته باشد باید ابتدا آن را با دستمال بردارید ولی اگر چسب خشک شده باشد باید آن را با یک دستمال مرطوب با آب گرم بردارید یعنی باید چسب خشک شده را حسابی در آب بخیسانید.
وقتی مراحل ابتدایی برداشتن چسب را انجام دادید باید برای برداشتن لکه چسب از سرکه سفید استفاده کنید.سرکه باید به مدت ۱۵ دقیقه روی چسب بماند ولی اگر می خواهید از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید باید بگذارید محلول یک شب روی چسب بماند.

پس از انجام این مراحل با یک دستمال تمیز مابقی چسب را از روی فرش بردارید.دقت کنید که قبل از تست کردن سرکه بر روی کل لکه آن را بر روی یک نقطه کوچک دور از دید تست کنید.

پاک کردن چسب قطره ای

یک روش ساده که می توانید با استفاده از آن لکه ای که از چسب قطره ای و چسب های قوی۱۲۳ و آدامس بر روی لباس و یا سایر اشیا به وجود آمده است را از بین ببرید استفاده از پیف پاف می باشد.اگر چسب قطره ای به لباس شما چسبیده باشد می توانید با استفاده از بخار آن را از بین ببرید یعنی یک پارجه تمیز روی چسب بگذارید و بعد بخار را روی آن بگیرید تا جسب قطره ای از لباستان جدا شود.

راه دیگر جدا کردن چسب از روی لباس استفاده از سرکه است و با سرکه نیز می توانید آن را جدا کنید.استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن چس قطره ای:

یکی دیگر از راه های از بین بردن لکه انواع چسب قطره ای استفاده از مایع ظرفشویی است. باید مقداری مایع ظرفشویی را در یک ظرف با آب گرم بریزید و بعد با یک دستمال تمیز شروع به برداشتن چسب کنید،فقط دقت کنید که با فشار دادن زیاد دستمال باعث فرو رفتن بیشتر چسب در فرش نشوید.

 

لکه انواع چسبپاک کردن چسب سلولزی:

برای از بین بردن لکه انواع چسب سلولزی باید زمانی که هنوز خشک نشده است این کار را انجام دهید. پس از برداشتن چسب از روی پارچه لکه ی باقی مانده از آن را با کمی آب گرم و پودر شوینده تمیز کنید.

ولی در صورتی که این چسب مدت زیادی بر روی پارچه باقی بماند از بین بردن آن سخت است، حتی برخی از افراد بر این عقیده هستند که لکه خشک شده این چسب به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت.

ولی می توانید قسمت لکه شده توسط این چسب را درون کمی آب و سرکه سفید قرار دهید و به مدت ۱۵دقیقه آن را بجوشانید. با این کار چسب از روی پارچه برداشته می شود.

پاک کردن لکه چسب از روی دستان:

یکی از بدترین لکه انواع چسب که ممکن است به دست شما بچسبد چسب قطره ای است.به هیچ وجه با انگشتانتان سعی نکنید که چسب را از دستانتان جدا کنید بلکه سعی کنید از آب گرم و سرکه استفاده کنید. ابتدا با آب گرم دستانتان را بشویید و ماساژ دهید و سپس با سرکه آثار چسب را از بین ببرید.

لکه انواع چسب

پاک کردن چسب از روی ناخن ها:

برای پاک کردن انواع  لکه ی چسب از روی ناخن ها میتوانید از لاک پاک کن یا استون استفاده کنید.میتوانید مقداری از استون را روی پارچه یا پنبه بریزید و چسب را با آن از روی ناخن اتان بردارید.

پاک کردن لکه انواع چسب PVA از روی لباس:

این چسب نوعی چسب برای استفاده ی روزمره می باشد و برای درست کردن کاردستی ها از آن استفاده می شود.برای اینکه بتوانید لکه این چسب را از بین ببرید باید ابتدا آن را برای مدتی در آب سرد قرار دهید و پس از آن با پودر ماشین لباسشویی آن را بشویید تا لکه از بین برود ولی اگر از بین نرفت این مراحل را تکرار کنید.

پاک کردن چسب نواری

بهترین راهی که می توان با استفاده از آن لکه ی چسب های نواری را از روی لوازم خانه از بین برد روغن مایع است. برای این کار انگشت خود را به روغن مایع آغشته کرده و بر روی لکه بمالید تا پاک شود.

پاک کردن لکه چسب از روی اشیا مختلف:

انواع لکه چسب را با روش های مختلفی می توان از روی اشیا پاک کرد. یک راه آن پاک کردن با استفاده از استون می باشد که میتوانید لکه را پاک کنید و سپس با یک دستمال مرطوب محل مورد نظر را بشویید.

راه دیگر از بین بردن چسب از روی فلزات استفاده از حرارت می باشد. استفاده از فندک اتمی برای این کار مناسب تر است با استفاده از حرارت می توانیی چسب را به راحتی از فلز و اشیا فلزی جدا کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *