#


با کاربرد های لیمو ترش در خانه بیشتر آشنا شوید

لیمو ترش
17 اکتبر 2017 بدون نظر 1859 بازدید

با کاربرد های لیمو ترش در خانه بیشتر آشنا شوید

با کاربرد های لیمو ترش در خانه بیشتر آشنا شوید

یکی از پر کار بردترین چاشنی ها در آشپزخانه لیمو ترش می باشد. لیمو ترش علاوه بر اینکه برای طعم دار کردن غذا استفاده می شود در امر خانه داری نیز کاربردهای زیادی دارد. در این مطلب به شما کاربرهای این خوردنی ترش را ارائه می دهیم.

کنترل پرخوری با لیمو ترش

قبل از اینکه غذایی را بخورید به شما توصیه می کنیم که یک لیوان آب همراه با کمی لیمو میل بفرمایید تا باعث شود که پر خوری و زیاده روی شما را کنترل کند. طبق نظریات متخصصان تغذیه درون لیمو پلی فنلی وجود دارد که می تواند شما را از پر خوری دور کند.

شست و شوی میوه و سبزیجات با لیمو ترش

برخلاف تصوری که شما نسبت به مغازه های میوه فروشی دارید این مکان بسیار آلوده می باشد. پس با وجود این شرایط به شما پیشنهاد می کنیم که برای شست و شوی سبزیجات و میوه ها از راه های بهتری استفاده کنید. کمی آب لیمو را درون مقداری سرکه بریزید و ترکیب کنید. شما می توانید با استفاده از این محلول سبزیجات و میوه های خود را بشویید.

درمان سرماخوردگی با لیمو ترش

یکی از بهترین دشمنان سرماخوردگی ترکیب چای، آب لیمو و عرق خرما می باشد. درون آب لیمو مقدار فراوانی ویتامین C وجود دارد که باعث می شود با این بیماری مبارزه کند و آن را از بین ببرد.

 لیمو ترش

لیمو ترش

دور کردن مورچه با لیمو ترش

چنانچه داخل منزل تان مورچه زیاد است و شما را رنج می دهد می توانید با استفاده از آب لیمو ترش به جای حشره کش آن ها را از بین ببرید. شما می توانید آب لیمو را با استفاده از سرنگ در گوشه طاقچه، پنجره و یا در آشپزخانه بریزید تا بتوانید از حمله مورچه ها به غذاها جلوگیری کنید.

لیمو ترش جایگزین ظرف ژله

برای درست کردن ژله های تن لیوان ها و ظرف های یک بار مصرف را کنار بگذارید. شما می توانید یک لیمو را بردارید و به دو نیم تقسیم کنید و داخل آن را خالی کنید، پس از آن می توانید مایع ژله خود را درون ان بریزید و در یخچال قرار دهید. بعد از اینکه ژله های تان گرفت می توانید آن را به شکل اسلایسی مصرف کنید.

تمیز کردن مایکروفر با لیمو ترش

برای تمیز کردن مایکروویوتان می توانید یک لیوان آب را بردارید و چند قطره آب لمیو ترش درون آن بریزید، سپس داخل مایکرویو بگذارید. با این روش می توانید آلودگی ها و کثیفی داخل مایکروویو تان را از بین ببرید. بعد ازاینکه ۱۵دقیقه این مایع داخل مایکروویو ماند می توانید آن را در بیاورید و مایکروویو را تمیز کنید.

روشن کردن موها با لیمو ترش

قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به شما پیشنهاد می کنیم که بر روی موهای تان آب گرم و آب لیمو بزنید. با گذشت زمان متوجه می شوید که موهای شما براق تر از قبل شده است.

تهیه سس سالاد با لیمو ترش

برای این که بتوانید این سس خوشمزه را درست کنید باید آب لیمو ترش را با کمی اسانس آن و مقداری روغن زیتون ترکیب کنید و مقداری چاشنی به آن بیفزایید.

پاک کردن لکه های لباس با لیمو ترش

زمانی که روی لباس های شما لکه ای افتاد می توانید با استفاده از لیمو ترش آن لکه ها را از بین ببرید. با استفاده از لیو و نمک لکه های روی لباس را تمیز کنید و بگذارید تا ۳۰دقیقه بماند. پس از آن با استفاده از کمی سرکه و آب گرم آن را شست و شو دهید. شما می توانید با این راهکار تمام لکه هایی ک بر روی لباس های تان افتاده است را از بین ببرید.

براق کردن ناخن ها با لیمو ترش

به شما پیشنهاد می کنیم که هزینهای بابت مانیکور ندهید. شما می توانید با استفاده از آب لیمو ترش و جوش شیرین ناخن هایی بسیار زیبا و روشن داشته باشید. با یک پارچه این محلول را بر روی ناخن های خود بزنید. به مرور زمان شاهد تغییراتی در ناخن خود می شوید و آن هم براق تر و روشن تر شدن آن است.

شیرینی پزی با لیمو ترش

اگر تمام وسایل تان برای درست کردن پنکیک و یا بیسکوییت آماده است و فقط آب دوغ را ندارید اشکالی ندارد، شما می توانید به جای آن از آب لیمو و کمی شیر استفاده کنید. شاید ثبات زیادی مانند آب دوغ نداشته باشد ولی شباهت هایی به آن دارد و تاثیرات زیادی را به همراه دارد.

لیمو ترش و از بین بردن لکه تخته گوشت

بعد از گذشت مدتی که از تخته های خرد کنی استفاده کرده اید لکه هایی بر روی آن می افتد. ما به شما راه کار ساده ای را ارائه می دهیم که بتوانید به راحتی این آلودگی ها و لکه ها را از بین ببرید. یک لیمو را به دو نیم تقسیم کنید و مقداری نمک و یا جوش شیرین بر روی تخته بریزید، سپس لیموی نصف شده را بر روی آن بمالید تا لکه ها از بین بروند، پس از آن با آب تمیز آن را بشویید.

 لیمو ترش

لیمو ترش

تمیز کردن لوازم آشپزخانه با لیمو ترش

اسفنجی را بردارید و به آب لیمو آغشته کنید سپس بر روی لکه های دستی که بر روی کابینت و یا لکه های زرد روی شیر آب وجود دارند بکشید تا تمیز شوند. اگر لکه ای باقی ماند می توانید بر روی آن مقداری نمک اضافه کنید و بعد تمیز کنید و با استفاده از آب و یا خشک آن را پاک کنید.

خوشبو کردن خانه با لیمو ترش

اگر تا به حال خوشبو کننده هوا و یا شمع های معطر خریداری نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که از لیمو استفاده کنید. لیمو را تکه تکه کنید و به همراه برخی گیاهان دارویی و یا ادویه های معطر مانند رزماری، دارچین و میخک بجوشانید. شما با انجام این کار می توانید منزل تان را خوشبو کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *