#


گیاهانی که موجب سقط جنین می شوند؟

6 فوریه 2019 بدون نظر 1317 بازدید

گیاهانی که موجب سقط جنین می شوند؟

هیچ گاه فکر نکنید چون دارید از داروهای گیاهی استفاده می کنید پس برای جنین مشکلی به وجود نخواهد امد باید بدانید داروهای گیاهای هم می تواند اثرات مخربی را روی جنین بگذاردو هم چنین باعث سقط جنین می شود .زیرا برخی گیاهان عملکرد طبیعی بدن را برهم می زنند و ممکن است انقباضات رحم را افزایش دهد و این خود باعث سقط جنین خواهد شد. پس اگر می خواهید از داروهای گیاهی استفاده کنید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید و خودسرانه به مصرف دارو نپرازید.

در این جا گیاهانی را معرفی می کنیم که باید در بارداری از خوردن ان ها پرهیز کرد زیرا احتمال سقط جنین را بالا می برد.

سقط جنین

گیاهان خطرناک برای سقط جنین

زرشک: ابن سینا درباره اثرات زرشک وریشه ان در سقط جنین صحبت هایی را به میان اورده است.زرشک دارای موادی به نام الکالوئید ها و انتوسیانین است که باعث انقباضات رحم می شود و درنهایت می توانند باعث سقط جنین شود پس از خوردن زرشک در دوران باداری حتی الامکان بپرهیزید.

گلپر:بعضی خانم ها در دوران باداری دچار نفخ می شوند و از ان جایی که از گلپر برای درمان بیماری های گوارشی استفاده می شود از گلپر استفاده می کنند توجه داشته باشید استفاده از گلپر مخصوصا در سه ماه اول بارداری بسیار خطرناک است اگر بیش از دوگرم گلپر را در دوران بارداری استفاده کنید احتمال سقط جنین را بسیار بالا خواهید برد.

پونه:اگر در دوران باداری دچار سرماخوردگی شدید به هیچ عنوان برای درمان از پونه استفاده نکنید زیرا پونه در مصارف زیاد می تواند مانند سم قوی عمل کندو باعث سقط جنین شود.

زعفران: از مصرف زعفران در سه ماه اول بارداری بپرهیزید زیرا جز گیاهانی است که طبع گرمی دارند بنابراین حرارت بدن را بالا می برد و هم چنین می تواند باعث انقباضات رحمی شده و سقط جنین را به همراه داشته باشد.در مصرف داروهای گیاهی حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بابونه :در دوران بارداری از مصرف چای بابونه نیز استفاده نکنید زیرا قاعده اور است پس می تواند باعث سقط جنین شود.در بابونه ترکیبی به اسم تاهونی وجود دارد که در سقط جنین نقش زیادی دارد.نمی توان دقیق مشخص کرد چه مقدار از این گیاهان باعث سقط جنین می شود پس از مصرف ان ها تا حد امکان خود داری کنید.

 سیاه دانه :سیاه‌دانه از داروهای قاعده‌آور است و باعث شروع قاعدگی می‌شود پس در زمان حاملگی از ان استفاده نکنید زیرا داروهای قاعده‌آور می‌توانند موجب سقط جنین شوند.

زیره: زیره سبز مزایای زیادی دارد برای مثال بای درمان بیماری های گوارشی می تواند کمک کننده باشد .باید توجه داشته باشید از مصرف بیش از حد ان در دوران بادراری خود داری کنید. مصرف مقادیر زیاد از دانه زیره منجر به خونریزی زیاد در دوران  قاعدگی می گردد پس احتمال دارد که موجب سقط هم شود .پس در صرف ان دقت کنید.

کنجد: کنجد نیز سابقه بدی دارد به هیچ عنوان ان را در غذا و یا به طور مسقیم مصرف نکنید خیال نکیند چون در قبل از باداری ان را مصرف می کرده اید و هیچ مشکلی پیش نمی امده در دوران بارداری هم می توانید از ان استفاده کنید دوران باداری با تمام دوران زندگی شما متفاوت است پس به تغذیه خود توجه زیادی کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *