#


جوش صورت و راه های درمان سریع آن

24 فوریه 2019 بدون نظر 2033 بازدید

جوش صورت و راه های درمان سریع آن

داشتن پوستی صاف و زیبا برای هر فردی به خصوص خانم ها بسیار مهم است.جوش های صورت مشکلی است که اکثر مردم در با ان درگیرند و می خواهد اثرات حاصل از ان را بپوشانند.توجه داشته باشید اگر صورت شما مستعد جوش است باید نکاتی را رعایت کنید برای مثال از لوازم ارایشی استفاده نکنید چرب بودن لوازم ارایشی خود باعث می شود تا جوش صورت چند برابر شود.

عوامل ایجاد جوش صورت همیشه درونی نیست بلکه عوامل بیرونی مثل استرس و یا کم خوابی نیز می تواند از عوامل ایجاد جوش باشد.

برای رفع جوش صورت روش های مختلفی پیشنهاد می شود ولی شاید داروهای گیاهی و طب سنتی در این زمینه اثرات بهتری را داشته باشد.در این مطلب به بررسی راه هایی برای درمان سریع جوش صورت می پردازیم .

جوش صورت

طب سنتی برای درمان سریع جوش صورت

۱-استفاده از لیموترش: مصرف لیمو ترش چه به صورت خوراکی و چه به صورت استفاده روی پوست می تواند در درمان جوش صورت کمک کننده باشد و حتی باعث روشن تر شدن پوست نیز شود.می توانید یک عدد لیمو ترش را به دو قسمت تقسیم کرده و از اب لیمو ترش در مواد غذایی مختلفی که در طول روزمصرف می کنید می توانید از ان استفاده کنید.

علت این که لیمو ترش می تواند به درمان جوش های صورت کمک کند این است که در از بین بردن باکتری های سطح پوست بسیار کمک کننده است.

۲-خاکشیر:خاکشیر جز گیاهانی است که طبع سردی دارد و هم چنین در درمان بیماری های دستگاه گوارش نیز موثر است.از خاکشیر و عسل می توانید روزانه استفاده کنید طبع سرد خاکشیر باعث درمان جوش صورت خواهد شد.

۳-اویشن:برای درمان جوش صورت  با استفاده از اویش بهتر است از بخور اویشن استفاده شود.هفته ای دو بار از بخور اویش استفاده کنید و تاثیرات اعجاب انگیز ان را روی جوش های صورت خود ببینید.

۴-انار:انارعلاوه بر ان که در درمان جوش موثر است می تواند در تقویت کبد و معده موثر باشد.اگر انار در دسترس ندارید می توانید از رب انار استفاده کنید. انار هم چنین می تواند در درمان التهاب جوش نیز کمک کننده باشد.

۵-سیر:سیر دارای خاصیت انتی باکتریال است پس می تواند از الودگی های پوستی جلوگیری کرده و در درمان جوش های صورت نیز موثر باشد. برای این کار سیر را به قسمت های کوچک تقسیم کرده و سپس ان را روی قسمت های مختلف پوست قرار دهید و بعد از مدتی بشویید و به این ترتیب از شر جوش صورت راحت شوید.

۶-نمک دریایی:نمک دریایی یکی از روش  های بسیار سریع در درمان جوش صورت است.که می توانید مقداری نمک دریا را روی قسمت ها مستعد پوست قرار دهید تا به این ترتیب جوش صورت شما از بین رفته و پوستی صاف را برای شمما به ارمغان اورد.

۷-عسل:عسل از ان دسته موادی است که خاصیت انتی باکتریال دارد و علاوه بر ان می تواند هم در درمان اکنه های پوستی کمک کند و هم الودگی های پوستی را از بین ببرد.برای استفاده از عسل باید پوستتان را اغشته کنید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ان را روی پوست نگه دارید این کار را به مدت دو هفته انجام دهید تا اثرات اعجاب انگیر ان را مشاهده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *