#


خوراکی هایی برای کاهش کسالت صبحگاهی

30 ژانویه 2019 بدون نظر 1651 بازدید

خوراکی هایی برای کاهش کسالت صبحگاهی

خوراکی هایی برای کاهش کسالت صبحگاهی

 بیشتر مواقع برایتان پیش آمده است که از خواب صبح بیدار می شوید و باز هم احساس خواب آلودگی می کنید در این شرایط بهترین کاری که به نظرتان میرسد نوشیدن یک فنجان قهوه است تا از کسالت صبحگاهی نجات پیدا کنید.

بیشتر مواقع برایتان پیش آمده است که از خواب صبح بیدار می شوید و باسن احساس خواب آلودگی می کنی در این شرایط بهترین کاری که به نظرتان میرسد نوشیدن یک فنجان قهوه است . در واقع انتخاب مواد غذایی نادرست مانند قهوه شیرین باعث خواهد شد تا فردا در تمام روز بی انرژی باشد و در مقابل برخی از مواد غذایی هم وجود دارد که خاصیت آنها باعث شاداب ماندن روزانه می‌شود و بیشتر از قهوه تأثیرگذار هستند از جمله این خوراکی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 سرکه سیب

 مخلوط سرکه سیب همراه با آب و عسل به علت داشتن اسید آمینه و پتاسیم منجر به رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام صبح می شود و برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است.کسالت صبحگاهی

 آب

اگر می‌خواهید یک راه ساده برای بیدار شدن هنگام صبح داشته باشید مصرف آب است حتی استفاده خیلی کم از آب باعث احساس هوشیاری می شود. در واقع بسیاری از ما زمانی که صبح از خواب برمی خیزیم دچار درجاتی از کم آبی در بدن هستیم .برای اینکه از آبی که مینوشیم بیشترین بهره را ببرید کمی لیمو به آب اضافه کنید این کار به دستگاه گوارش کمک می کند و برخورداری از دستگاه گوارش قوی باعث داشتن سطح انرژی خوب در طول روز میشود.

 بلغور جو

  بلغور جو از ترکیبات مواد مغذی بسیاز مهمی و عالی همچون فسفر، منیزیم ،پروتئین و ویتامین ب۱ است که به تقویت سطوح انرژی کمک می‌کند این خوراکی مناسب برای مبارزه با کسالت صبحگاهی است .  بلغور جوکربوهیدرات های پیچیده و باکیفیت که در بدن به عنوان گلوکز ذخیره و به عنوان سوخت برای مغز و ماهیچه ها در طول روز استفاده میشود را شامل می گردد.

 دانه چیا

 دانه چیا که نام دیگر آن (چیا سید ) از دانه خوراکی از خانواده نعناعیان میباشد و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ برای تقویت مغزاست که می تواند با افزایش هوشیاری هنگام صبح و رفع کسالت صبحگاهی به سرحال بودن ما کمک کند.

 از مزایای تخم چیا می توان به هیدرات ماندن و جذب و هضم سریعتر مواد غذایی و تبدیل غذا به انرژی اشاره کرد.

 نعنا

 اگر زمانی برای تهیه یک ظرف بزرگ سالاد  موادی ندارید ،چند نوع سبزی را با هم مخلوط کنید و یا آب آن را بگیرید و بنوشید.

 سبزی هایی که دارای برگهای سبز تیره هستند  دارای انرژی بخشی بالایی می باشند .این سبزی‌ها سرشار از مواد معدنی آنتی اکسیدان و ویتامین ها هستند.

 تخم مرغ

 اگر میخواهید مدت طولانی تری انرژی داشته باشید و از کسالت صبحگاهی رهایی یابید، تخم مرغ در این میان گزینه مناسبی است ،علاوه بر آن کمی هم کربوهیدرات به صبحانه خود اضافه کنید و از مصرف غذای شیرین و فرآوری شده در وعده صبحانه بپرهیزید .

شما می توانید انرژی مورد نیاز برای مغز و بدن خود را از یک صبحانه کامل تامین کنید. صبحانه ای که در آن چربی و پروتئین وجود داشته باشد زیرا هر دوی این ها برای تامین انرژی بدن ضروری هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *