#


شوره سر و راه های درمان ان

13 فوریه 2019 بدون نظر 2311 بازدید

شوره سر و راه های درمان ان

یکی از مشکلات پوستی که بین مردم رایج است ،شوره سر است که درواقع  همان سلول های مرده پوست هستند که می ریزد.اگر این مشکل را پیشگیری نکنید مشکلات دیگری را مانند ریزش مو ایجاد می کند.شوره سر دانه های سفیدی دارد که در صورت زیاد شدن و ریختن ان روی لباس نمای بدی را ایجاد می کند و برای فرد موجب خجالت می شود.

شوره های سر دو نوع  مومی شکل و یک مدل شوره های خشک است .شوره های خشک روی سر پراکنده می شوند و باعث بروز خارش در پوست می شوند.اما شوره هایی که مومی شکل اند روی پوست سر می مانند و جدا نمی شوند.

شوره سر

شوره سر علل گوناگونی دارد که می توان به استفاده از  صابون و شامپوهای نامناسب،سوتغذیه و…اشاره کرد .درمان هایی که درخصوص شوره سر درنظر گرفته می شود معمولا فقط برای مدتی عمل می کند و دوباره باز به همان حالت قبلی برمی گردد.

درمان های خانگی برای شوره سر

۱-ماست هم برای ماسک های صورت استفاده می شود و هم در درمان شوره سر موثر است.استفاده از ماست خیلی راحت است ،مقداری ماست ساده روی سر خود بزنید و ان را بعد از گذشت ۲۰ دقیقه بشورید.

۲-سرکه سیب: سرکه سیب را نباید به تنهایی روی سر خود بریزید بلکه به مقدار مساوی باید با اب مخلوط شود .برای استفاده از ان نیز در ابتدا موهایتان را تمیز بشویید و موادی که از قبل اماده کردید را روی سر خود بریزید این محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سر نگه داشته و سپس بشویید.این کار را به مدت یک هفته تکرار کنید تا نتیجه مطلوب بگیرید.

۳-روغن نارگیل: روغن نارگیل را برای درمان شوره سر باید حرارت داده سپس روی سر ماساژ دهید ان گاه روی سر خود را بپوشانید و بگذارید تا ۱۲ ساعت کامل روی سر شما بماند بعد سر خود را با شامپو بشویید.

مشکلی که در این روش وجود دارد تمیز کردن روغن ها از روی سر است برای این کار شاید مجبور شوید چندین بار سر خود را با شامپو بشویید. این روش برای نتیجه دادن مستلزم این است تا هفته ها از ان استفاده کنید.

۴-جوش شیرین :مقداری جوش شیرین را روی پوست سر خود بمالید و ان راد ماساژدهید این کار را به مدت دو هفته انجام دهید و از شر شوره های سر راحت شوید.

۵-الوئه ورا: این گیاه در درمان شوره سر بسیار مفید است ،برای این کار باید یک الوئه ورا را از وسط نصف کنید ژله داخل ان را روی سر خود بمالید. بعد از مدتی با یک پاک کننده مناسب سرتان را بشویید.

۶- اویشن:برای درمان شوره سر توسط اویشن باید یک دمنوش اویشن درست کنید و بگذارید دمنوش ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد سپس زمانی که سرد شد ان را از صافی بگذرانید و روی سر خود بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند .سپس سر خود را بشویید.

۷-شنبلیله و حنا: مخلوط شنبیله و حنا از روش هایی است که برای درمان شوره سر استفاده می شود.برای استفاده از شنبیلیه باید از قبل به مدت یک شبانه روز خیس بخورد و بعد با حنا مخلوط شده و استفاده شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *