#


چرا پوشش بیمه از بعضی دارو ها برداشته شد؟

پوشش بیمه
1 نوامبر 2017 بدون نظر 785 بازدید

چرا پوشش بیمه از بعضی دارو ها برداشته شد؟

چرا پوشش بیمه از بعضی دارو ها برداشته شد؟

مدیر کل وزارت بهداشت دلیل برداشتن پوشش بیمه ای از روی برخی داروهای مهمی که بیماران آن را استفاده می کنند را توضیح داد. به گزارش ازمن بپرس ایرج حریرچی اظهار داشت: بر اساس قانونی که در کشور تصویب شد است اگر بتوانند داروی خارجی را در ایران تولید کنند حق این را دارند که بیمه را از روی آن داروی خارجی بردارند تا بیماران از داروهای ژنریک استفاده کنند.

علت حذف واژه طب اسلامی

آقای حریرچی در مورد این موضوع هم فرمودند: برای شبیه سازی و توسعه طب ایرانی در سراسر دنیا و پیشگیری از ریشه ی این طب این کار انجام شده است و این در صورتی است که در سیاست های دستوری سلامت رهبر انقلاب از کلمه ی طب اسلامی به هیچ وجه به کار برده نشده است ، چون از این کلمه سوء استفاده ی زیادی شده است و وزارت بهداشت هم طبق سندهای ملی عمل می کند.

پوشش بیمه

پوشش بیمه

خبرهای خوب در حوزه پرستاری

آقای ایرج حریر چی در مورد تعرفه ی پرستاری می گوید: تا چند ماه دیگر در حوزه ی پرستاری شاهد خبرهای خوبی خواهید بود. همچنین همکاران معاونت و سازمان پرستاری کشور در مورد تعرفه ی پرستاری در حال پیگیری هستند.

راهکار نخست کمبود کادر پزشکی در ایران

مدیر کل و قائم مقام وزارت بهداشت می گوید: با توجه به اینکه تخت های بیمارستانی در حال افزایش است ولی هم چنان با کمبود تخت در بیمارستان ها روبه رو هستیم ، علاوه بر آن کادر پزشکی کمی هم در بیمارستان ها داریم. یکی از روش ها ، جذب و پذیرش کادر پزشکی محلی می باشد که این مسئله در حال پیگیری می باشد.

علت واگذاری ها در حوزه سلامت

آقای حریر چی همچنین در مورد بعضی واگذاری ها در حوزه سلامت عنوان کرد: بعضی از خدمات و نگه داری ها که در بیمارستان ها وجود دارند مربوط به بخش خصوصی می باشد ، البته این به معنی خصوصی سازی نمی باشد بلکه استفاده از پتانسیل نهادهای خصوصی هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *