#


ادغام شدن رشته پرستاری با سایر رشته ها

15 می 2019 بدون نظر 1829 بازدید

ادغام شدن رشته پرستاری با سایر رشته ها

به تازگی پیشنهادی در زمینه ادغام پرستاری مطرح شده است و دکتر اضغر دالوندی در پاسخ به این پیشنهاد بیان کرده است که این پیشنهاد برای این بیان شده است تا معاونت پرستاری گسترده تر شود و رشته های توان بخشی و مامایی نیز با هم ادغام شود و نام این معاونت نیز در نهایت به معاونت مراقبت ، مامایی و توان بخشی ارتقا پیدا کند.

اصل و اساس رشته پرستاری بر پایه مراقبت است و خود واژه پرستاری نیز در تمام جهان و همه دنیا شناخته می شود و تغییر پیدا کردن این نام برای نظام پرستاری و جامعه علمی و پرستاری مورد قبول واقع نمی شود . پرستاری محور اصلی تیم توانبخشی محسوب می شود و اما این گروه پرستاران را رسمی نمی دانند .برای مثال می توان به تنظیم کردن سند سکته مغزی به نام پرستاری اشاره کرد.

البته باید بدانید پرستاران برای مراقبت از بیماری های مزمن محور اصلی محسوب می شوند و در این زمینه نیز مقاله های بسیار زیادی چاپ شده است . پس پرستاری را نمی توان در کنار مامایی و یا توان بخشی قرار داد و از آن پس پرستاران به مشکلات بیش تری برای زندگی و حقوق خواهند داشت.

ادغام پرستاری

مخالفت با طرح ادغام پرستاری

رئیس کل سازمان نظام پرستاری نیز بیان کرده است که با ادغام پرستاری مخالف است و این تنها بهانه ای برای سامان دادن به رشته های سرگردان و گسترش مراقبت در سطح کشور است . زیرا پرستاری در همه دنیا شناخته شده است و هویت خاصی را برای این حرفه وجود دارد که نزد همگان شناخته شده است .

هم چنین بیان کرده است که کشورانی که در این زمینه صاحب سبک اند و هم چنین سازمان بین المللی پرستاران نیز نام این حرفه را به مراقبت تغییر نخواهند داد  و او هنوز اصرار دارد تا همین واژه پرستاری در معاونت پرستاری وجود داشته باشد و اگر رشته های مامایی و پرستاری در کنار این رشته بیایند باعث ضعیف شدن این معاونت خواهند شد . زیرا به محض این که این ادغام صورت گیرد افرادی به کرسی خواهند نشست که پرستار نیستند و اما در وزارت بهداشت لازم است تا کرسی پرستاری در کنار سایر معاونان وجود داشته باشد و با ایجاد شدن این اتفاق باعث خواهد شد تا در نظام سلامت خلا بسیار زیادی اتفاق افتد. درنهایت این ها همگی باعث خواهند شد تا جامعه پرستاری از هدف اساسی خود دور شود .

دالوندی بیان کرده است که خطر قرمز آن ها معاونت پرستاری است و اگر هم قرار است اغادم پرستاری با سایر رشته های صورت گیرد و برای آن ها معاونت جدیدی هم رخ دهد می توانند آن ها را در یک سطح مدیر کلی جا دهند. به این خاطر که تعداد کادرهای این رشته ها به اندازه یک دهم رشته پرستاری نیست .

گلایه هایی از وزیر بهداشت

رئیس کل نظام پرستاری گلایه هایی را از وزیر بهداشت داشته است و بیان کرده است که امیدوار است تا وزیر بهداشت به وعده هایی که به آن ها داده است عمل کند مثل قولی که برای استخدامی هر سال ده هزار پرستار را داده اند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *