#


آیا منظور از تعرفه های پزشکی تنها همین دستمزد پزشکان است؟

26 آوریل 2019 بدون نظر 1389 بازدید

آیا منظور از تعرفه های پزشکی تنها همین دستمزد پزشکان است؟

عضوی از کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرده است این یک اشتباه بزرگ است که مردم فکر می کنند منظور از تعرفه های پزشکی همان دستمزدی است که پزشکان دریافت می کنند. مقداری از تعرفه های درمانی مربوط به هتلینگ بیمارستان هاست.

دستمزد مربوط به پزشکان نیز نیز باید دارای رشد تعرفه هایی برابر ۱۰ تا ۱۳ درصد باشد.البته باید در قسمت هتلینگ بیمارستانی باید بیمارستان های خصوصی هم بتوانند به کار خود ادامه یابند زیرا با وجود همه مشکلات کارمندانی که در بیمارستان نیز شاغل اند هم بیکار می شوند.

علاوه بر آن بیان شده است که در هتلینگ بیمارستان ها لوازم مصرفی قیمت بالایی دارند و در اخیرا همین لوازم که در بیمارستان ها استفاده می شوند نیز به اندازه ۲۰ درصد قیمت آن ها زیاد شده است.از مشکلات دیگر برای بیمارستان ها وجود دارد این است که امکان خرید اعتباری در بازار برای بیمارستان ها وجود ندارد. و بیمارستان ها باید همه وسایل مورد نیاز خود را به صورت نقد خریداری کنند.

تعرفه های پزشکی

در قسمت هتلینگ برای بخش دولتی تعرفه های پزشکی به میزان ده درصد زیاد شده اند و اما در بخش خصوصی تعرفه ها به میزان ۱۳ درصد افزایش می یابد که بیمارستان ها نمی توانند به کارهای خود ادامه دهند.

بعضی از کارشناسان در این حوزه معتقدند که زمانی که تعرفه های پزشکی به میزان دو و نیم درصد زیاد شده است دیگر نباید شاهد این باشیم که تعرفه های پزشکی زیاد شود. عضوی از کمیسیون بهداشت مجلس در این باره می گوید : قسمتی از تعرفه ها که به دستمزد پزشکان مربوط می شود زیرا فاز سوم طرح سلامت به میزان زیادی زیاد شده است .در این مورد باید با توجه به مشکلات مالی که مردم دارند پزشکان همکاری های لازم را داشته باشند تا به مردم در این زمینه فشار زیادی وارد نشود.

همه مردم می دانند که شرایط اقتصادی که در جامعه حاکم است شرایطی عادی نیست و برای این که این وضع به درستی خاتمه پیدا کند باید همه مردم همکاری های لازم را انجام دهند تا وضع بهتری را داشته باشند.در این شرایط پزشکان هم باید با مردم همکاری کنند و وضع اقتصادی مردم را درک کنند تا فشاری که به مردم وارد می شود کم تر شود.

تصویب تعرفه های پزشکی در سال ۱۳۹۸

در آخرین جلسه در سال ۱۳۹۸ در هیات وزیران تعرفه های پزشکی مورد بحث قرار گرفته اند و در بخش دولتی تعرفه ها به میزان درصد ودر بخش خصوصی این تعرفه ها به میزان ۱۳ درصد افزایش می یابد . در سال های اخیر این اولین سالی بوده است که میزان این تعرفه ها قبل از سال جدید مصوب شده است.

تعرفه هایی که در امسال افزایش یافته است حتی کم تر از تورم سالیانه بوده است. با نشست های زیادی که با بخش خصوصی داشته اند به این نتیجه رسیده اند که بخش خصوصی نمی تواند سوداوری زیادی را در سال ۹۸ داشته باشد و آن ها نیز در این شرایط سخت با مردم همراه خواهند بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *