#


افزایش 6درصدی ویزیت پزشکان

6 می 2018 بدون نظر 1329 بازدید

افزایش 6درصدی ویزیت پزشکان

ویزیت پزشکان در سال جاری ۶درصد افزایش خواهد داشت

دکتر علیرضا اولیایی منش خبری از تعرفه‌ های پزشکی ای که در سال ۹۷ اعلام شده است داد و بیان کرد: در چهار قسمت خصوصی و خیریه، دولتی و عمومی غیردولتی،  تعرفه ‌های پزشکی پنج درصد رو به افزایش است.

به گزارش ازمن بپرس، دبیر شورای عالی بیمه سلامت، دکتر علیرضا اولیایی منش تعرفه های پزشکی که در سال ۹۷ اعلام شده است را بیان کرد و افزود: تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال جاری که چهار مقوله خصوصی ، خیریه ، دولتی و عمومی غیردولتی،  را در بر می گیرد، در آبان و آذر ماه سال گذشته در شورای عالی بیمه به تصمیم گیری رسید و به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد که این تعرفه ها به اندازه تورم اعلام شده سازمان برنامه و بودجه افزایش داشته باشد، ولی به خاطر مشکلات مالی سازمان‌ های بیمه‌ گر و دولت، این موضوع به تعویق افتاد و سرانجام سازمان مدیریت پیشنهاد افزایش پنج درصدی را به دولت گزارش داد و در پی آن آن دولت هم در روزهای قبل رشد پنج درصدی تعرفه های پزشکی در چهار بخش دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه را به تصویب رساند.

دکتر اولیایی منش در مورد جزییات افزایش تعرفه های پزشکی سال ۹۷ بیان کرد: در چهار مقوله خصوصی و خیریه، دولتی و عمومی غیردولتی،  تعرفه ویزیت پزشکان افزایش شش درصدی، تعرفه هتلینگ تخت های بیمارستانی در همه ی بخش‌ ها رشد هشت درصدی، خدمات دندانپزشکی رشد ۲.۵درصدی و علاوه بر این جزء فنی خدمات پزشکی هم با رشد ۲.۵درصدی همراه می باشد.

وی در ادامه افزود: با اشاره به اینکه هتلینگ بیمارستان ‌ها در همه ی بخش‌ ها با مشکل روبه رو بود، بیشترین تمرکز بر روی رشد تعرفه هتلینگ و پس از آن، ویزیت پزشکان می باشد که این تغییرات در سقف پنج درصد اجرا شده است.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت با توجه به این که حق سرانه بیمه خدمات درمانی ده درصد و سرانه پزشک خانواده هم پنج درصد افزایش داشته است، بیان کرد: کاری که برای نخستین بار صورت گرفت، این بود که سال جاری جزء فنی و جزء حرفه ‌ای را از یکدیگر تفکیک کردیم و جزء فنی را جداگانه افزایش دادیم؛ زیرا جزء فنی مربوط به هزینه‌ های غیر دستمزدی می باشد و این هزینه ‌ها به خودی خود هر ساله افزایشی دارند و در صورتی که بخواهیم این دو جزء را با یکدیگر رشد دهیم، به قسمت فنی ظلم می ‌شود و پا به پای تورم افزایش پیدا نمی ‌کند، بنابراین این تفکیک به شفافیت مسئله می ‌انجامد.

اولیایی منش ادامه داد: نکته ‌ای که در تعرفه‌ های سال جاری مد نظر می باشد، جزء یک بند از ماده ۱۷ قانون بودجه امسال می باشد که در این قانون گفته شده است، تمام مراکزی که به هر شکلی از بودجه دولتی استفاده می ‌کنند، تعرفه ‌های شان دولتی تلقی شده و در این بند علاوه بر این از بعضی سازمان ‌ها نظیر سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و شهرداری ‌ها به طور اختصاصی نام برده شده است.

بر اساس اعلام وبدا، اولیایی منش، در مورد ضریب ریالی خدمات پاراکلینیک اظهار کرد: سال جاری ضریب ریالی خدمات پاراکلینیک به ویژه خدمات رادیولوژی، تصویربرداری و آزمایشگاه در بخش خصوصی با ضریب ریالی دیگر خدمات پزشکی یکسان شده است، یعنی از این به بعد در بخش خصوصی، سه ضریب ریالی وجود ندارد، بلکه فقط دو ضریب ریالی برای خدمات بستری و خدمات سرپایی می باشد.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت با اشاره به اینکه خدمات گلوبال هم با افزایش تعرفه پنج درصدی نیز همراه می باشد، گفت: با توجه به مشکلات مالی سازمان های بیمه ‌گر، در سال جاری تلاش شد، تعرفه ‌ها از افزایش مناسبی برخوردار باشند، تا این سازمان‌ ها قابلیت پرداخت داشته باشند و زمان پرداخت بدهی‌ ها کم شده و مطالبات به موقع پرداخت گردد.

وی بیان کرد: آنچه مسلم است، این که همه ی بخش ‌های کشور از جمله دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه وظیفه دارند که تعرفه‌ های قانونی را که دولت مشخص کرده، اعمال کنند و به طور کامل طبق قانون باشند. با اینکه همچون سال‌ های قبل اطمینان داریم همه ی مراکز ارائه خدمت و جامعه بزرگ نظام سلامت کشور، قانون را رعایت می کنند و تعرفه یا عدد و رقمی متفاوت از تعرفه ‌های ابلاغی هیات وزیران کسب نخواهند کرد و قانون مو به مو اعمال خواهد شد.

اولیایی منش تاکید کرد: افزایش تعرفه ‌ها و هزینه ‌های تشخیصی، درمانی و دارویی در سال جاری پایین ‌تر از نرخ تورم عمومی کشور می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *