#


طبق گفته رئیس سازمان غذا و دارو: تقریبا 65نوع دارو کمبود داریم

6 فوریه 2018 بدون نظر 689 بازدید

طبق گفته رئیس سازمان غذا و دارو: تقریبا 65نوع دارو کمبود داریم

طبق گفته رئیس سازمان غذا و دارو: تقریبا ۶۵نوع دارو کمبود داریم

غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: هم اکنون ۶۰تا ۶۵نوع کمبود دارویی در کشور به چشم می خورد که این رقم مشکل ساز نمی باشد.

به گزارش ازمن بپرس، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری دستاوردهای سازمان غذا و دارو گفته است: این کمبودهای دارویی به سه دلیل وجود دارد، دلیل اول این است که بعضی بیماران و پزشکان به مصرف داروی خارجی تاکید دارند.

غلامرضا اصغری در ادامه افزود: سیاست سازمان غذا و دارو این است که ده درصد سهم بازار را به داروهای خارجی که شبیه به تولید داخل است، اختصاص می دهد، به همین دلیل مطمئناً کمبود داروی خارجی وجود خواهد داشت از سوی دیگر متاسفانه تبلیغ می شود که داروهای خارجی نسبت به داروی داخلی بهتر می باشند.

وی در مورد دلیل دیگر کمبود دارویی بیان کرد: بعضی از اقلام دارویی در پخش، با مشکل روبه رو هستند به عنوان مثال در بارش برفی که اخیراً داشته ایم، بعضی از اقلام دارویی بیمارستان ها کاهش یافت زیرا پخش کنندگان دچار مشکل شده بودند یا احتمال دارد پخش در استان های گوناگون به خاطر ترابری با  مشکل روبه رو شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بعضی از اقلام دارویی هم دچار کمبود واقعی شده اند چرا که سیستم در تنظیم بازار آن با مشکل موجه شده است.

اصغری خاطرنشان کرد: استفاده از بعضی داروها بیش از برآورد می باشد یا اولین ماده آن به هر علتی مانند ترخیص نشدن از گمرک و یا نداشتن استاندارد های لازمه رد می شوند.

وی بیان کرد: برخی اوقات داروها از کارخانه دیگری به کشور وارد می شوند که این داروها هم رد می شوند و تا وقت جایگزینی دارو، کمبود ایجاد می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: نسبت به داروهای حیاتی ، حساسیت خاصی داریم و سعی می شود تامین کافی شش ماهه برای زمان های ضروری مانند زلزله در مورد این داروها داشته باشیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *