#


سوراخ شدن چشم به دلیل استفاده خودسرانه از قطره های چشمی

14 آوریل 2018 بدون نظر 1727 بازدید

سوراخ شدن چشم به دلیل استفاده خودسرانه از قطره های چشمی

مصرف خودسرانه قطره های چشمی منجر به سوراخ شدن چشم می شود

دکتر محمد زارع جوشقانی، عضو هیأت اجرایی کنگره بهاره چشم‌ پزشکی، مصرف خودسرانه از قطره‌ های چشمی به منظور برطرف کردن حساسیت را به همراه عوارضی مانند ایجاد آب مروارید، آب سیاه، کم شدن دفاع موضعی چشم، و…، به حساب آورد.

به گزارش ازمن بپرس، عضو هیأت اجرایی کنگره بهاره چشم‌ پزشکی در استانه برپایی جشنواره بهاره چشم پزشکی در ارتباط با حساسیت ‌های چشمی در فصل بهار بیان کرد: این حساسیت در بین کودکان به خصوص پسرها شیوع زیادی دارد و از سن سه تا پنج سالگی شروع و احتمال دارد به طور متوسط تا ده سال ادامه داشته باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: شدت حساسیت می‌ توانند کم یا زیاد باشد و ازجمله عوامل حساسیت آلرژی در چشم گرده گیاهان و هوای آلوده به حساب می آید. علاوه بر این قرمزی، خارش و تراوش چشمی از نشانه های ابتلا به آلرژی می باشد که این ترشحات اصولاً موکرسی و عفونی نمی باشد.

دکتر زارع جوشقانی اظهار کرد:‌ درمان آلرژی در اشخاص به شدت آن بستگی دارد و داروهای گوناگونی به منظور درمان این افراد به کار برده می ‌شود. اما به طور کلی درمان اصلی دور کردن شخص از فضای حامل آلرژی می باشد.

عضو هیأت اجرایی کنگره بهاره چشم‌ پزشکی گفت: تعداد زیادی از این افراد هنگامی که حساسیت آن ها برطرف شد داروهایی با قدرت و دوز کمتر برای شان عرضه می گردد تا از حساسیت دوباره جلوگیری شود. در تعدادی از افراد هم احتمال دارد هر دو نوع داروهای پیشگیرانه و درمان ‌کننده نیاز باشد.

وی در پاسخ به این که بعضی از افراد به منظور برطرف کردن حساسیت چشم خود با چای یا آب و شامپو شست ‌و شو می ‌دهند و آیا این مسئله می ‌تواند تاثیرگذار باشد، بیان کرد: شست‌ و شو و تمیز کردن چشم اشکالی ندارد اما بهتر است از آب ولرم که در قبل جوشیده شده است و سرد شده مصرف شود و از استفاده خودسرانه از دارو به شدت خودداری شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود:‌ تعداد زیادی از مردم قطره‌ های چشمی را به عنوان قطره ‌های استریل می ‌شناسند در صورتی که داروی تاثیر گذار این قطره ‌ها گوناگون می باشد و می تواند دارای کورتن نتی بیوتیک و داروهای دیگر باشد.

دکتر زارع جوشقانی در پایان افزود: مردم باید در استفاده خودسرانه از داروهای چشمی حتماً مراقب باشند و این مسئله را با مشاوره پزشکی انجام دهند زیرا استفاده خودسرانه از این دارو می‌ تواند عوارضی مانند بروز آب مروارید، آب سیاه، حساسیت به دارو در چشم، کم شدن دفاع موضعی چشم، ورود میکروب‌ های فرصت طلب به چشم، عفونت و سوراخ شدن قرنیه را به دنبال داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *