#


تشخیص شایع ترین عامل های آلرژی

آلرژی
26 آگوست 2017 بدون نظر 1271 بازدید

تشخیص شایع ترین عامل های آلرژی

شایع ترین آلرژن ها

آلرژن ماده ای است که باعث ایجاد واکنش های حساسیتی یا آلرژی در برخی از افراد حساس می شود.

در زیر شایع ترین آلرژن ها، جدا از پروتئین های خارجی موجود در انتقال خون و واکسن هستند:

آلرژن ها از حیوانات

گرد کرم
سوسک
پشم
خز
شوره سر
Fel d 1 – پروتئینی است که در بزاق چربی و غدد سباسه وجود دارد. پروتئین ها از ادرار، بزاق یا موی حیوان خانگی می توانند باعث ایجاد حساسیت در برخی افراد شوند.

داروها

پنیسیلین
سالیسیلات – نمک سالیسیلیک اسید که معمولا در بسیاری از داروها، از جمله آسپیرین یافت می شود
سولفونامیدها

غذا – به لحاظ نظری، هر غذا می تواند آلرژی ایجاد کند. هشت غذای که احتمالا باعث آلرژی می شوند، تخم مرغ (به خصوص تخم مرغ سفید، آلبومین)، ماهی، شیر، آجیل از درختان، بادام زمینی (زمین زیر زمینی)، گندم، سویا و صدف های حلزونی هستند.

تخم مرغ یکی از رایج ترین آلرژن های غذایی هستند.

دکتر اسکات H. Sicherer، استاد کودکان، موسسه آلرژی غذایی Jaffe در دانشکده پزشکی Mount Sinai و همکارانش در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی گزارش دادند که تعداد کودکان مبتلا به آلرژی های بادام زمینی بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ بیش از سه برابر شده است.

غذاهای زیر نیز می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند:

ذرت (ذرت)
کرفس
كدو حلوايي
لوبیا
کنجد

نیش حشرات

نیش زنبور
نیش پشه
زهر زنبور عسل
گزش مورچه ها

گزش حشرات

ساس
هرسیفلایز
کک
Blackflies

حشراتی که باعث آلرژی های تنفسی می شوند

سوسک
Caddis مگس
دریاچه مگس
مگس لیک
پروانه ها

اسپورهای قالب

Alternaria
آسپرژیلوس
Aureobasidium (Pullularia)
Cladosporium (Horodendrum)
Epicoccum
فوزاریوم
تسپوریم هلمین
Mucor
Penicillium
ریزوسپوس

گرده گیاهان – باعث تب یونجه می شود.

چمن – شایع ترین علت تب یونجه
درختان – از جمله بلوط، خاکستر، سدر، بید، و فندق
علف های هرز – مانند چوبرت و خربزه.

سایر آلرژن ها

مواد شیمیایی خانگی
فلز – نیکل، کبالت، کروم و روی
لاتکس

تشخیص آلرژی ها

تعدادی از روش های تشخیص آلرژی وجود دارد.

دکتر از بیمار در مورد علائم آلرژی سوال می کند، وقتی که آنها رخ می دهد، چه میزان و چه چیزی به نظر می رسد آنها را ایجاد می کند.

از بیمار نیز خواسته خواهد شد که آیا سابقه خانوادگی آلرژی وجود دارد و اینکه آیا سایر اعضای خانواده (که ممکن است وابستگی نداشته باشند) آلرژی داشته باشند.

در ابتدا پزشک ممکن است یک پزشک مراقب اولیه باشد یا می تواند آزمایشهایی انجام دهد تا مشخص شود کدام آلرژن باعث ایجاد علائم می شود یا بیمار را به یک متخصص راهنمایی می کند.

حتی اگر بیمار می داند چه چیزی حساسیت شما را ایجاد می کند، پزشک می خواهد آزمایشات انجام دهد تا تعیین کند که آیا یک ماده خاص در مواد غذایی، نوشیدنی یا چیز دیگری عامل اصلی آن است.

در زیر برخی از نمونه های آزمایش های آلرژیک:

آزمایش خون – اندازه گیری سطح آنتی بادی IgE که توسط سیستم ایمنی منتشر می شود. این تست گاهی اوقات به عنوان تست بالایی اگزوز (RAST) نامیده می شود.

تست زخم پوست – همچنین به عنوان تست سوراخ یا تست زخم شناخته می شود. پوست با مقدار کمی از آلرژن ممکن ممکن است خراشیده شود. اگر یک واکنش پوستی وجود دارد – پوست خارش، قرمز و تورم – ممکن است به این معنی باشد که آلرژی وجود دارد

تست پچ – برای بیماران مبتلا به درماتیت تماس (اگزما). دیسک های فلزی مخصوص با مقدار کمی از آلرژن های مشکوک به پشت در می آیند. پزشک برای ۴۸ ساعت بعد از واکنش پوست، و پس از چند روز دوباره آن را بررسی می کند.

سرویس بهداشت ملی می گوید که کیت های آزمایش آلرژی تجاری توصیه نمی شود و بیماران باید این آزمایشات را با متخصصان مراقبت های تخصصی انجام دهند.

مؤسسه ملی بهداشت و بالینی (NICE) در بریتانیا دریافتند که آزمایش آنتی بادی IgE و تست پوستی مقرون به صرفه در مقایسه با هیچ تست نیستند.

گزینه های درمان آلرژی

موثرترین درمان و مدیریت آلرژی این است که از تماس با آلرژن جلوگیری شود.

با این حال، گاهی اوقات از آلرژی به طور کامل اجتناب ناپذیر است. فرد مبتلا به تب یونجه نمی تواند از گرده افشانی جلوگیری کند، مگر اینکه تمام پنجره ها در خانه را بسته و هرگز خارج نشود. حتی پس از آن، افراد دیگر گرده گل را به خانه منتقل می کنند.

همچنین مهم است که به بیماران آموزش دهیم تا بدانند که چگونه غذاهای آلرژیزا را به درستی شناسایی می کنند. بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی یا درختان می توانند به درستی در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالتی اوهایو، به درستی مشخص نکنند که کدام موارد حساسیت به آنها دارد.

رهبر مطالعه، پروفسور تاد هاستلر، می گوید:

“وقتی ما از بیماران بخواهیم از بادام زمینی و آجیل درختان دوری کنند، ما نباید فرض کنیم که بیماران می دانند که آنها چه چیزی را دنبال می کنند؛ چرا که ممکن است این کار را نکنند. ”

داروها برای آلرژی

داروها می توانند علائم آلرژی را از بین ببرند، اما درمان نمی شوند. اکثر داروهای آلرژیک OTC هستند (بیش از حد بدون نسخه، هیچ نسخه مورد نیاز). قبل از مصرف دارو، با داروساز یا پزشک خود صحبت کنید.

آنتی هیستامین ها (آنتاگونیست های هیستامین): آنها عمل هیستامین، یک ماده شیمیایی که در بدن به عنوان بخشی از یک واکنش آلرژیک منتشر می شود را مسدود می کند. بعضی از آنتی هیستامین ها برای کودکان مناسب نیستند

ضد انعقاد: بعضی از بیماران می گویند که در صورت بیماری های یونجه، آلرژی به حیوان خانگی یا حساسیت به گرد و غبار، با بینی مسدود شده کمک می کنند. داروهای ضد انعقاد داروهای کوتاه مدت هستند

آنتاگونیستهای گیرنده leukotriene (anti-leukotrienes): برای آسم زمانی که درمان های دیگر کار نکرده اند. Anti-leukotrienes ها اثرات لکوترین ها، مواد شیمیایی که موجب تورم می شوند را متوقف می کند. وقتی یک واکنش آلرژیک وجود دارد، لکوترین ها در بدن آزاد می شوند

اسپری استروئیدها: برای پوشش داخلی داخل بینی استفاده می شود. اسپری های کورتیکواستروئید کمک می کند تا تراکم بینی کاهش یابد.

ایمونوتراپی

همچنین به عنوان hyponsesitization شناخته شده است. این نوع درمان، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. دکتر در طول یک سال به تدریج دوزهای آلرژن را افزایش می دهد. هدف این است که تحمل درازمدت را با کاهش گرایش آلرژن به تولید نوع IgE. ایجاد کند.

ایمونوتراپی تنها در موارد آلرژی شدید استفاده می شود.

آلبرت Bobby Lanier، MD، مدیر کل پزشکی کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی کالج آمریکایی می گوید: “این (ایمونوتراپی) تنها درمان آلرژی است که نشان داده شده است که جلوگیری از پیشرفت بیماری های آلرژیک، کاهش خطر ابتلا به آسم، مطالعات نشان می دهد که نیاز به دارو، و همچنین استفاده و هزینه های خدمات درمانی کاهش می یابد و بر خلاف داروها، ایمنوتراپی آلرژن دارای ایمنی طولانی در کودکان، سالمندان و زنان باردار است . ”

یک مطالعه منتشر شده در Annals of Allergy، Asthma و Immunology نشان می دهد که آلرژی های دوران کودکی به طور موثر کاهش طول مدت ایمنوتراپی کاهش می یابد. سرپرست Dr. Iwona Stelmach می گوید: “مدت زمان توصیه شده ایمونوتراپی برای اثربخش بودن درازمدت سه تا پنج سال بوده است. تحقیقات ما نشان می دهد که سه سال مناسب برای درمان آسم دوران کودکی در ارتباط با گرد و غبار خانگی است. دو سال هیچ مزیت بالینی ندارد. ”

درمان آنافیلاکسی

آنافیلاکسی یک اورژانس پزشکی است. بیمار ممکن است نیاز به احیای، از جمله مدیریت راه هوایی، اکسیژن مکمل، مایعات داخل وریدی و نظارت نزدیک باشد.

بیمار که اغلب باید در بیمارستان بستری شود، به تزریق آدرنالین (اپی نفرین) به عضله نیاز دارد. آنتی هیستامین ها و استروئیدها اغلب به عنوان مکمل استفاده می شوند.

پس از اینکه بیمار تثبیت شد، پزشکان ممکن است توصیه کنند که در مورد آنافیلاکسی دو فازی در بیمارستان تحت مراقبت تا ۲۴ ساعت باقی بمانند. Anaphylaxis دوفازی عود آنافیلاکسی در ۷۲ ساعت است و بدون قرار گرفتن بیشتر در معرض آلرژن.

بیمارانی که واکنش های شدید آلرژیک داشته اند باید یک دستگاه تزریق اپی نفرین با آنها داشته باشند که ممکن است شامل EpiPen، EpiPen Jr، Twinject یا Anapen باشد.

بسیاری از پزشکان و مقامات بهداشتی توصیه می کنند که بیماران دستبند یا گردنبند با اطلاعات پزشکی با اطلاعات مربوط به وضعیت آنها را بپوشانند.

چگونگی جلوگیری از آلرژی

حتی اگر درمان ها می توانند به کاهش علائم آلرژی کمک کنند، بیماران باید سعی کنند از قرار گرفتن در معرض آلرژن های خاص جلوگیری کنند. در برخی موارد این آسان نیست. اجتناب از گرده در اواخر بهار و تابستان تقریبا غیرممکن است، حتی در تمیزترین خانه ها اسپور قارچی و یا گرد و غبار می باشد.

اگر دوستان یا خانواده ای با حیوانات خانگی داشته باشید، اجتناب از آنها ممکن است دشوار باشد. آلرژی غذایی می تواند برای مدیریت چالش برانگیز باشد، زیرا اثرات آلرژن ها در بعضی از وعده های غذایی به نظر می رسد.

کاهش قرار گرفتن در معرض مواجهه با گرد و غبار

به جای کفپوش ها به سطوح سخت کف بروید
پرده پنجره خود را با پرده غلتکی جایگزین کنید

به طور منظم بالشتک ، صندلی، و اسباب بازی های نرم را تمیز کنید. در صورت امکان، آنها را در دمای بالا شستشو دهید
از پتوهای پشم یا بالش پر استفاده نکنید
به جای گرد و غبار خشک، که می تواند آلرژن ها را در هوا پخش کند، سطوح را با پارچه ی مرطوب پاک کنید.

جلوگیری از آلرژی به گربه ها یا سگها

اگر از یک خانه ی حیوان خانگی بازدید می کنید، قبل از رسیدن آنتی هیستامین را مصرف کنید.

این خود حیوان خانگی نیست، بلکه پروتئین موجود در ادرار، بزاق، چروک پوست یا موهای مرده است که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.

اگر نمیتوانید از داشتن حیوان خانگی در تماس با یک حیوان خانگی حساس باشید، می توانید دریابید که آیا می توانید در یک مکان قرار بگیرید و به قسمت های خاصی از خانه بروید که حیوان اجازه ندارد برود، مثلا طبقه بالا.

حیوان خانگی را در اتاق خواب خود راه ندهید. مراقبت از سگ یا گربه در خارج از خانهمی تواند به شما کمک کند.

ملافه های خانگی و اسباب بازی های نرم را باید به طور مرتب در دمای بالا شست.

اگر شما مجبور به رفتن به یک خانه حیوان خانگی مالک، مصرف داروهای آنتی هیستامین قبل از آن ممکن است کمک کند.

جلوگیری از آلرژی اسپور قالب

خانه خود را برای قالب تست کنید
لوله کشی را در خانه خود چک کنید. نشتی ایجاد مناطق مرطوب می کند که محیط ایده آل برای قالب است
شما احتمالا می توانید مناطق کوچکی را خودتان تمیز کنید. یک سرویس زیست محیطی می تواند از قالب های دشوار برای رسیدن پاک کند
اگر قالب در داخل گچ یافت شود، آن باید برش داده شود و جایگزین شود
اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح سخت قالب آزاد است
اجتناب از داشتن فرش در مناطق مرطوب خانه خود
کاشی های قالب و فرش را عوض کنید
اطمینان حاصل کنید که حمام شما به خوبی تهویه می شود
رطوبت هوا و تهویه مطبوع کمک می کند تا خانه خشک شود. اطمینان حاصل کنید که فیلترها به طور مرتب تغییر می کنند.

جلوگیری از آلرژی غذایی

پیشگیری از واکنش های آلرژیک روان کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد – دانشمندان دانشگاه پدوا، ایتالیا، گزارش دادند که کودکان مبتلا به آلرژی غذایی از اضطراب و تنهایی رنج می برند. تقریبا ۱۷ درصد از بچه ها با آلرژی غذایی هیچگاه در گروه های همسالان شرکت نمی کنند، در حالی که ۲۴ درصد همیشه غذاهای “امن” همراه با خو دارند.

قبل از خرید و خوردن یک غذای خاص، لیستی از مواد موجود در برچسب را بخوانید. تعداد قابل توجهی از غذاهای آماده شده حاوی آلرژن ها، مانند شیر، تخم مرغ یا بادام زمینی است.

اطلاعات آلرژن

برچسب زدن مواد غذایی پاک کننده آلرژیزا به طور قانونی در بسیاری از کشورها مورد نیاز است

با توجه به موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، تولید کنندگان مواد غذایی ایالات متحده از سال ۲۰۰۶ به موجب قانون مجاز به فهرست مواد تشکیل دهنده غذاهای آماده شده اند.

آنها همچنین باید افشا کنند که آیا غذای آنها حاوی ماهی، صدف، گندم، سویا، آجیل درخت، بادام زمینی، شیر یا تخم مرغ است که به عنوان غذاهای آلرژیک بالا شناخته می شود. آنها همچنین باید مواد نگهدارنده غذا، دی اکسید گوگرد و سولفیت ها را فهرست کنند.

در اوت ۲۰۱۳، FDA ایالات متحده قانون جدیدی را برای تعریف واژه “گلوتن آزاد” معرفی کرد. FDA (اداره غذا و داروی) گفت که مقررات جدید به افرادی که بیماری سلیاک دارند کمک خواهد کرد تا موثر بودن گلوتن را از بین ببرند.

بهداشت ساده – اقدامات ساده برای تمیز کردن می تواند به کاهش خطر ابتلا به آلرژن مواد غذایی کمک کند. مثلا اگر شما به بادام زمینی حساسیت دارید، دست های خود را با صابون و آب بشوید، تمام و یا بیشتر عوارض آلرژن را حذف کنید. نگهداری سطوح کار با تمیزکننده خانگی خوب نیز کمک می کند.

جلوگیری از آلرژن های غذا هنگام غذا خوردن می تواند بسیار دشوار باشد. به وضوح به پیشخدمت (و اگر سرآشپز می خواهید) توضیح دهید که حساسیت غذایی دارید و این مهم است که شما برای اجتناب از مواد غذایی خاص (غذاهای خاص) استفاده کنید.

بسیاری از پیشخدمت ها و سرآشپزها معتقدند که مقدار کمی از آلرژن به مشتری آلرژیک آسیب نمی رساند. یک نظرسنجی از ۹۰ رستوران در رستوران در برتون انگلستان نشان داد که ۱ در ۳ آشپزخانه از مواد غذایی دیگر جدایی از آلرژن های غذای مشترک (ماهی، آجیل، شیر، گندم، بادام زمینی و تخم مرغ) را نداشت.

مراقب باشید هنگام انتخاب اقلام در نانوایی ها یا بوفه ها، زیرا ممکن است انواع مختلف غذاها با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

گزارش منتشر شده توسط آکادمی کودکان اطفال در سال ۲۰۰۸ نشان می دهد که آلرژی غذایی ممکن است در نوزادان با خطر بالا تاخیر یابد و یا از آنها جلوگیری شود، اگر آنها برای چهار ماه یا بیشتر از شیر مادر تغذیه شوند.

رژیم غذایی مادر در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به آلرژی کودک را تحت تاثیر قرار دهد – دکتر Gaëlle Boudry از موسسه تحقیقاتی INRA در رن فرانسه و تیم ارتباط بین رژیم مادر را در دوران بارداری و خطر ابتلا به آلرژی در فرزندانش شناسایی کرد.

اگر رژیم غذایی حاوی گروهی از PUFA ها (اسیدهای چرب غیر اشباع) مانند آنهایی که در دانه های کتان، روغن گردو یا ماهی یافت می شدند باشد، روده های کودک به طور متفاوتی توسعه می یابد و احتمالا از آلرژی رنج می برد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *