#


محافظت از پوست خشک در زمستان

16 ژانویه 2019 بدون نظر 1409 بازدید

محافظت از پوست خشک در زمستان

محافظت از پوست خشک در زمستان

 تاثیر آب و هوای فصل زمستان بر پوست بدن باعث پوست خشک و  فراگیرترین آن اگزما می شود. داشتن پوست خوب در فصل زمستان نیازمند توجه به نکاتی است که سلامت پوست را تضمین خواهد کرد.

 در زمستان مراقب پوست خود باشید

 افرادی که دارای پوست خشکی هستند برای اینکه در فصل زمستان دچار حساسیت و اگزمای پوستی آنها اود نکند باید از پوشیدن لباس های پشمی و نایلونی که در تماس مستقیم با بدن دارند پرهیز کنند.

 تاثیر آب و هوای فصل زمستان در پوست بدن باعث بروز خشکی پوست و شایع ترین آن اگزما می شود و در قسمت هایی از بدن رخ می دهد که در معرض جریان مستقیم هوا قرار دارد.

 افرادی که دارای پوست خشک هستند ، خشکی پوست آنها در فصول سرد سال به مراتب بیشتر می‌شود و باید با نظر پزشک و با استفاده از کرم های مرطوب کننده و با صابون های مخصوص به درمان و بهبودی این عارضه بپردازند.پوست خشک

 لازم است که این افراد بعد از استحمام و شستشوی بدن از لوسیون های بدن به منظور رفع خشکی پوست استفاده نماید این لوسیون ها می تواند پوست بدن را در برابر هوای سرد محافظت کند.

 استفاده از دستگاه بخور در منزل و محل کار باعث می شود تا پوست مرطوب بماند و موجب کاهش خشکی پوست در بدن میشود مخصوصاً در مناطق که آب و هوای خشک دارد.

 بروز اگزمای پوستی در کودکان

استفاده از مواد شوینده مناسب و استفاده مرتب از کرم مرطوب کننده باعث می گردد تا پوست کودکان بیشتر طراوت داشته باشد.

برای جلوگیری از خشکی پوست بهتر است افرادی که دارای پوست خشک هستند از شوینده های حاوی گلیسیرین استفاده نمایند و کسانی که پوست های جوشدار دارند از داروهای مخصوص پوست های چرب استفاده نمایند .علاوه بر این مصرف میوه و سبزیجات تازه از بهترین روش های شادابی و طراوت پوست می باشد.

 یکی از روشهای مهم در طراوت و شادی بخشیدن به پوست استفاده از مرطوب کننده های مناسب با پوست میباشد و استفاده دائمی از لطافت آب ها در تمام فصول سال و همچنین استفاده از شوینده های مناسب پوست در ایجاد طراوت به پوست نقش بسزایی دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *