#


خواص گردو و فواید پادشاه مغزهای پر خاصیت

خواص گردو
1 ژانویه 2019 بدون نظر 1641 بازدید

خواص گردو و فواید پادشاه مغزهای پر خاصیت

 خواص و فواید پادشاه مغزهای پر خاصیت گردو

گردو دارای فواید و خواص شگفت انگیز بسیاری برای سلامتی و پوست و مو می باشد که در این مطلب به نحوه خرید، نگهداری، خواص گردو و عوارض و مضرات مصرف بیش از اندازه گردو آگاه می شوید.

فواید و عوارض مصرف گردو یکی از پرخاصیت ترین مغزها

مصرف گردو باعث می‌شود تا به سلامتی بدن بسیار کمک کند. گردو باعث می شود تا عملکرد مغز بهبود یابد و سبب کاهش بیماری‌های قلبی و پیشگیری از سرطان می گردد. علاوه بر این گردوها برای پوست بسیار عالی هستند، برای همین بسیاری از برند های مراقبت از پوست و زیبایی محصولاتی را تولید می‌کنند که حاوی گردو باشد چون گردو از مواد مغذی غنی می باشد.

همچنین یکی از خواص گردو برای مراقبت از مو به شمار می رود و بسیاری از شامپوها عصاره های گردو و روغن گردو هستند، چون باعث می گردند مو براق شود و سالم بماند اما اینها تنها خواص گردو ها نیستند در این مطلب به بخشی از خواص گردو ها اشاره می کنیم:

 ویتامین ها و مواد موجود در گردو

مس موجود در گردو یکی دیگر از خواص گردو و فواید پادشاه مغزهای پر خاصیت موجب تقویت و سلامت قلب می شود و باعث می گردد تا دستگاه ایمنی و عملکرد آن بهبود پیدا کند و همچنین بر استخوان ها و اعصاب نیز بسیار تأثیرگذار است.

 ویتامین B6

 از آنجایی که کمبود این ویتامین باعث کم خونی می شود وجود این ویتامین یکی از خواص گردو و فواید پادشاه مغزهای پر خاصیت سبب تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی می‌شود و همچنین مانع از کم خونی می گردد.

 ویتامین E

 ویتامین E لازمه مبارزه بدن با سرطان است و گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین e است.

 فسفر

از دیگر خواص گردو فسفر می باشد که ماده معدنی بیشتر در استخوان ها وجود دارد و به همین علت در بدن اهمیت خاصی را دارا می باشد و نزدیک به یک درصد بدن ما را تشکیل میدهد.

 اسید فولیک

 کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولید نوزاد ناقص می‌شود و مصرف گردو در زمان بارداری از این عارضه جلوگیری می‌کند.

منگنز

 منگنز در مغز ها، میوه ها، سبزیجات ها به وفور یافت می شود.

خواص گردو

 فواید و خواص سلامتی گردو

 گردو مناسب برای سیستم ایمنی بدن

 برای اینکه سیستم ایمنی بدن سالم بماند نیاز به مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها داریم و گردو به علت داشتن این مواد باعث می‌شود تا از ظهور این بیماری ها در بدن پیشگیری کند.

 گردو مفید برای سلامت مغز

 وجود اسیدهای چرب امگا ۳ باعث می شود که سیستم عصبی به آرامی کار کرده و حافظه شما بهبود پیدا کند و گردو به علت داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ برای بدن بسیار مفید واقع می شود.

 گردو مناسب برای بیماری های التهابی

 کسانی که دارای بیماری های التهابی مانند آسم، اگزما و ورم مفاصل هستند می توانند از گردو به علت داشتن مقادیر زیادی از اسیدهای چرب استفاده کنند.

گردو مناسب برای سرطان سینه

 برای کاهش خطر سرطان سینه با مصرف کمی از گردو در روز می توانیم مانع این بیماری شویم.

 سلامت قلب

 از آنجایی که خوردن چند گردو در روز می‌تواند باعث کاهش فشار خون گردد. برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه می شود اسیدهای چرب امگا۳،با کاهش کلسترول بد در بدن، افزایش تولید کلسترول خوب شناخته می شود، که این اعمال برای سلامت قلب مفید می باشند.

یکی از خواص گردو برای سلامت استخوان ها

 اسید آلفا لینولینیک و ترکیبات آن باعث استخوان های قوی تر و سالمتر می شود و چون گردو شامل این اسید چرب است باعث این می شود تا اسیدهای چرب امگا ۳ را از طریق گردو جذب کنیم و این سبب کاهش التهاب مربوط به استخوان ها می شود.

 گردو مناسب برای دوران بارداری

 برای سلامت یک زن باردار و جنین او وجود ویتامین های B سالم بسیار ضروری می باشد و گردو شامل تمام گروه های ویتامین B سالم مثل فولاد تیامین و غیره است.

 گردو برای کمک به خواب بهتر و استرس

برای کاهش استرس وجود اسیدهای چرب امگا ۳ که باعث کاهش فشارخون می شوند بسیار کمک کننده هستند و همچنین سبب می شود تا خواب بهتری داشته باشیم گردو حاوی ملاتونین و اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و می تواند برای کمک به خواب بهتر و استرس مفید واقع شود.

 گردو مناسب برای دستگاه گوارش

از آنجایی که گردو از فیبر غنی است و راه خوب برای حفظ صحیح عملکرد سیستم گوارشی می باشد همه انسان ها باید برای اینکه دارای حرکات روده ای درستی باشند روزانه گردو مصرف کنند.

 گردو مناسب برای درمان عفونت های قارچی

 به جز گردوی سیاه بهترین راه برای پاک کردن خود از قارچ گردو است

 گردو مناسب برای تمیز کردن داخل بدن

 برای اینکه بدن را و سیستم گوارشی را از انگل های زیادی پاک کنید گردو می‌تواند بهترین تمیز کننده داخلی بدن شما باشد.

تاخیر در پیری زودرس

گردو با کاهش استرس باعث بهبود خلق و خو می شود و این خود سبب می‌شود تا از ظهور زود هنگام چین و چروک در پوست جلوگیری کرده و به مبارزه با داشتن رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک می‌کند تا فرایند سالخوردگی به تاخیر بیفتد.خواص گردو

 گردو مناسب برای رطوبت رسانی به پوست

برای اینکه پوست شما خشک نباشد می‌توانید به طور منظم از روغن گردوی گرم استفاده کنید. روغن گردو باعث می شود تا پوست از درون تغذیه شده و رشد سلول‌های سالم و درخشان را افزایش دهد.

 گردو برای خداحافظی با حلقه های سیاه زیر چشم

روغن استخراج شده از گردو باعث می شود پف زیر چشم ها بخوابند و چشم ها آرام تر و درخشان تر شوند.

 موی بلند و محکم تر

 استفاده منظم از گردو به علت داشتن منابع خوبی از پتاسیم امگا ۳ و امگا ۶ و اسیدهای امگا ۹ باعث می‌شود تا موی شما را بلندتر، قوی تر، سالم تر و درخشان تر کند. همچنین می تواند مسائل مربوط به تاسی را کند کند و همچنین به علت خاصیت مرطوب کنندگی می تواند یک عامل ضد شوره سر باشد.

مضرات استفاده بی رویه از گردو:

 گردو باعث افزایش وزن می شود

اگر گردو را در مقادیر زیاد و بدون کنترل مصرف کنیم سبب افزایش وزن خواهد شد.

 آلرژی

 مصرف بیش از حد گردو ممکن است باعث ایجاد یک آلرژی جزئی و یا یک آلرژی شدید در فرد شود.

 جوش و تورم

 مصرف مقادیر زیاد گردو می‌تواند باعث خارش پوست و ورم کردن تمام بدن شود.

  اسهال

 با مصرف بی رویه گردو ممکن است باعث انواع مختلفی از مشکلات هاضمه شوید.

 اگر این مشکلات را پس از مصرف گردو تجربه می کنید باید سعی کنید از این خوراکی مورد علاقه خودتان خداحافظی کنید.

 ایجاد حالت تهوع

از آنجایی که گردو آلرژی زا هست ممکن است باعث تهوع، درد معده و اسهال شود و در نتیجه آلرژیک بودنش در رده غیر ایمن مواد غذایی برای زنان باردار و شیرده باشد.

 سرطان لب

از آنجایی که گردو حاوی ماده شیمیایی به نام جوگیون است باعث می شود که استفاده طولانی مدت از آن به پوست لب صدمه زده و باعث سرطان لب شود و غیر از خواص گردو این ماده مضراتی هم دارد.

 امکان ایجاد حملات آسمی

 افرادی که دارای عارضه آسمی باشند و نسبت به گردو حساسیت دارند قطعاً باید از این آجیل خشک  اجتناب کنند.

 تورم گلو و زبان

 اگر دارای آلرژی به گردو  هستید ممکن است با مصرف این خشکبار دچار تورم گلو، زبان و حتی ریه ها شوید و ممکن است به مرگ منجر شود.

 ایجاد آکنه و زخم

 مصرف بیش از حد گردو سبب اگزما و برخی عفونت های پوستی و آکنه می شود و سبب می گردد تا دست و پاها بیش از حد عرق  کنند.

نکاتی در مورد خریداری و نگهداری گردو:

 در هنگام خرید صدف گردو را کامل بررسی کنید که دارای سوراخ و یا شکاف نباشد. برای اینکه گردو را به مدت طولانی نگه دارید آن را در یک ناحیه خشک و خنک و دور از نور مستقیم قرار بدهید تا خواص گردو حفظ شود.

زمانی که پوسته گردو  را برمی دارید می‌توانید آن را به مدت شش ماه در یخچال نگهداری کنید. اگر گردو را در یک بسته بدون هوا نگه دارید می توانید یک سال بدون هیچ آسیبی از آن استفاده کنید.

از آنجایی که گردو طعم های غذایی را به راحتی جذب می‌کند، زمانی که آن را منجمد می کنید مطمئن شوید که از غذاهایی مانند ماهی، پیاز، کلم فاصله داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *