#


تاثیر کمبود کاغذ بر سلامت

18 می 2019 بدون نظر 1343 بازدید

تاثیر کمبود کاغذ بر سلامت

شاید در ابتدا که سخن از کمبود کاغذ سخن گفته می شود تنها ذهن شما به سمت روزنامه ها و یا افزایش قیمت کتاب ها برود و اما باید بدانید تنهها مصرف کاغذ در نشر دادن کتاب ها نیست. از مشکلاتی که در زمینه کمبود کاغذ به وجود آمده است می توان به مشکلاتی در بسته بندی کردن مواد غذایی و یا موارد دارویی و بهداشت اشاره کرد. برای مثال در زمینه دارویی شاید استفاده از کاغذها خیلی دیده نشود و اما برای مثال برای بروشورهایی که در داخل پاکت های دارویی وجود دارد از کاغذ استفاده می شود .

کمبود کاغذ

کمبود کاغذ و مشکلاتی در زمینه تولید دارو

کم شدن کاغذ و تحریم هایی در این مورد باعث شده است تا تاثیرات بسیار زیادی را روی قیمت داروها بگذارد. به خاطر کم بودن مقوایی برای بسته بندی داروها باعث شده است تا در این بازار مشکلات زیادی به وجود آید. به خاطر کم بودن کاغذ دولت مجبور می شوند تا این کاغذها را از بازار آزاد تهیه کنند و همین نیز باعث می شود تا قیمت داروها نیز بیش تر شود .

مقوایی که در سال های قبل خریده می شده است قیمتی برابر سه هزار تومان داشته است و اما الان همین قیمت به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است و البته فاکتوری هم به آن ها تعلق نمی گیرد. همین نیز باعث می شود تا بسته قرص هایی که قبلا شش هزارتومان بوده است هزینه مقوای بسیار زیادی داشته باشد که باعث شود قیمت قرص ها بسیار زیاد شود .

کمبود کاغذهایی برا بسته بندی

مواد غذاهایی بسیار زیادی وجود دارد که همگی بسته بندی های کاغذی دارند و در بازار مصرفی که بیش تر بسته بندی ها کاغذی است کمبود کاغذ به دغدغه ای بسیار بزرگ تبدیل شده است . این موضوع در ابتدا مربوط به زمانی بوده است که از کم بودن کارتون ها برای خرماهای مضافتی خبرداده شده است .همین مشکل نیز باعث شده است تا خرماهای زیادی در دست نخل داران بماند.

کم بودن کاغذها و مکشلات مربوط به بسته بندی کردن کالاها باعث شده است تا کالاهای بسیاری به مرحله بسته بندی نرسند و در همین مرحله بمانند.بسیاری از کسانی که در بخش بسته بندی کالاها کار می کنند از این موضوع شاکی اند وبیان کرده اند که برای بسته بندی کردن تقاضا بسیار زیاد شده است و به محض این که این کمبودها برطرف شود کاغذها وارد مرحله تولید شوند مستقیما به خط تولید وارد شوند و به خاطر این که کاغذها کم شده اند نمی توانند کارخانه ها به میزان کافی تولیدات را وارد بازار کنند.

البته این مشکل برای چاپ کردن کتاب های درسی نیز وجود دارد و باعث شده است تا برای این هم راه حلی پیشنهاد شود و از مناطق مختلف خواسته شده است تا به نسخه های الکترونیکی کتاب ها را نیز منتشر کنند تا بعدها مشکلات زیادی در این زمینه به وجود نیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *