#


آیا جلبک ها نیز فوایدی دارند؟

25 آوریل 2019 بدون نظر 2121 بازدید

آیا جلبک ها نیز فوایدی دارند؟

شاید تصور کنید جلبک ها فایده ای ندارند اما باید بدانید جلبک ها برای سلامتی و زیبایی بسیار مفیدند. باید بدانید جلبک ها مواد مغذی زیادی که عبارتند از  پروتئین ، کربوهیدرات ،چربی ، قند، و فیبر رژیمی را داراست. در کشورهای مختلف از جلبک ها برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می شود. برای مثال ژاپنی ها از جلبک برای تهیه سوپ استفاده می کنند.

از جمله خواصی که جلبک دارند این است که از آن ها می توان به جای نمک استفاده کرد. جلبک تازه را می توان به عنوان جایگزینی برای نمک انتخاب کرد زیرا مقدار سدیم موجود در جلبک در برابر نمک برابر چهل درصد است.در ادامه به بررسی فوایدی که جلبک می پردازیم.

جلبک

فواید جلبک

۱-جلبک ها به هضم غذاها کمک می کند: در دیواره سلولی جلبک موکوپولی ساکارید وجود دارد که از جمله قندهایی است که قادر است تا حتی دیواره سلولی را هضم کند.

۲-جلبک ها باعث می شوند که میزان کلسترول در بدن انسان کم شود : جلبک قادرند تا میزان کلسترول خوب را افزایش دهد و باعث کم شدن اندازه کلسترول های خون می شود. دلیل این که جلبک می توانند کلسترول را کنترل کنند وجود ماده ای به نام گاما –لینولینک است.

۳-جلبک ها از مسمومیت جیوه جلوگیری می کند :مسمومیت های ناشی از جیوه برای انسان ها مسئله خطرناکی است. جیوه کلیه ها را تحت تاثیر خود قرار می دهند و جلبک قادرند این مسمومیت های ناشی از جیوه را به حداقل مقدار خود برسانند.

۴-بیش تر شدن مقدار گلبول های قرمز با جلبک : جلبک قادرند تا میزان گلبول های قرمز موجود در خون را نیز افزایش دهند. تحقیقاتی روی سالمندان انجام شده است و نشان داده شده است که بعد از این که آن ها به مدت ۱۲ هفته جلبک ها را مصرف کردند میزان گلبول های قرمز در خون به میزان قابل توجهی بیش تر خواهدشد.

۵-جلبک ها باعث کنترل سرطان می شود: جلبک دارای موادی به نام بتاکاروتن وفایکوسیانین است. که دارای خواص ضد سرطانی است . ماده فایکوسیانین قادر است تا سلول های سرطانی را کنترل کند. نقش بسیار اساسی را هم در کنترل کردن سرطان کبد دارد.

۶-جلبک برای کم کردن سمیت شیمی درمانی : در زمان شیمی درمانی فرد می تواند از جلبک استفاده کند . از عوامل شیمی درمانی می توان سیس پلاتین اشاره کرد. که می تواند در شیمی درمانی استفاده شود و باعث می شود تا سم ها در همه کلیه ها تجمیع شود.استفاده از جلبک قادر خواهد بود تا عارضه های مربوط به سیس پلاتین را کم کند.

۷-جلبک راهی برای محافظت از کبد:در جلبک ها موادی به نام بیلی پروتئین فایکوسیانین است . تحقیقات نشان داده است که جلبک با بهره گیری از این ماده می تواند از سلول های کبد حفاظت کند.

۸-جلبک برای میزان کم خونی بسیار موثر است: جلبک می توانند باعث بهبود کم خونی شود .

۹-جلبک ها می توانند آسم برونشین را کنترل کند : با مصرف یک گرم از جلبک می تواند تاثیر زیادی را در آسم برونش دارد و می تواند در درمان آسم اندک و یا متوسط موثر باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *