#


با خواص اعجاب انگیز وازلین بیشتر آشنا شوید.

وازلین
25 فوریه 2019 بدون نظر 2988 بازدید

با خواص اعجاب انگیز وازلین بیشتر آشنا شوید.

در دنیای امروز مواد ارایشی بسیاری در بازار وجود دارد که تبلیغات گسترده ای هم برای ان ها صورت گرفته است.از میان این همه مواد ارایشی جدید وازلین از جمله مواد ارایشی قدیمی است که نام اشنایی دارد اما شاید از خواص اعجاب انگیز ان  مطلع نباشید در این مقاله به بررسی خواص اعجاب انگیز این ماده می پردازیم.

وازلین

فواید وازلین برای پوست

۱-وازلین با بستن منافذ پوست این توانایی را دارد تا از خشکی پوست جلوگیری کرده و به این ترتیب رطوبت لازم برای پوست را فراهم می کند.این ماده هم چنین از تعریق پوست جلوگیری می کند و به این ترتیب اب کافی برای پوست فراهم خواهد شد .

۲-وازلین باعث نرم شدن  و صافی پوست می شود زیرا دارای پارافینی مومی شکل است که دارای این خاصیت است.

۳-گفیتم وازلین این خاصیت را دارد تا منافذ پوست را ببندد پس به این ترتیب می تواند در درمان خراشیدگی های پوستی کمک کننده باشد.علاوه بر این می تواند از ورود باکتری ها به داخل زخم های پوستی جلوگیری کند و به این ترتیب می تواند خود بدن به صورت طبیعی به درمان زخم های پوستی کمک کند.

در اب و هوای خشک معمولا پوست لب ترک می خورد و پوست پوست می شود این ماده می تواند این مشکل را رفع کند و هم به ترمیم زخم های لب کمک می کند و هم می تواند رطوبت لازم برای پوست را فراهم کند.

۴- وازلین می تواند به درمان چروک های دور چشم نیز کمک کند .برای این کار ابتدا صورت را از مواد ارایشی پاک کرده و سپس دور چشم ها را با ان چرب کنید تا بدین ترتیب چروک های ریز اطراف چشمتان برطرف شود .توجه کنید تنها لایه کمی از این ماده برای این کار کافی است.

۵-از وازلین می توانید برای درمان سیاهی دور چشم و پف زیر چشم نیز استفاده کنید.برای این کار مقداری اب لیمو ترش را با ان مخلوط کنیدو سپس ان را دور چشم بمالید و بعد از مدتی با اب سرد بشویید.

کاربردهای  وازلین ارایش

۱-برای پاک سازی ارایش خود می توانید از وازلین استفاده کنید به این ترتیب که مقداری از ان را روی یک تکه پنبه بریزید و بگذارید کمی روی پوست بماند تا ارایش را در خود حل کند پس از ان به سرعت خواهید توانست ارایش خود را حل کنید.

۲-وازلین می تواند به عنوان یک ریمل بی رنگ عمل کند .به این صورت که هر شب می توانید مقداری از ان را با استفاده از یک برس کوچک روی مژه ها بزنید تا تاثیر ان را بعد از چند ماه ببینید.

۳-با وازلین بدون بو می توانید بوی عطرتان را ماندگارتر کنید. قبل از عطر زدن ابتدا به مچ دست خود مقداری از ان بزنید و سپس روی ان از عطر استفاده کنید به این ترتیب مسلما بوی عطر شما مدت زمان طولانی تری دوام خواهد داشت.

۴-مشکلی که اکثر خانم ها در لاک زدن دارند الوده شدن اطراف ناخن است ،وازلین این کار را برای شما راحت تر می کند برای این کار باید اطراف ناخن خود را به وازلین اغشته کنید تا از الودگی های احتمالی جلوگیری شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *