#


رونمایی از شیائومی می میکس۲ اس مجهز به هوش مصنوعی در دوربین دوگانه

2 آوریل 2018 بدون نظر 1671 بازدید

رونمایی از شیائومی می میکس۲ اس مجهز به هوش مصنوعی در دوربین دوگانه

شیائومی و معرفی می میکس۲ اس مجهز به دوربین دوگانه و هوش مصنوعی

کمپانی شیائومی که در زمینه تولید محصولات دیجیتالی فعالیت های گسترده ای دارد به تازگی گوشی هوشمند جدیدی را به نام می میکس۲ اس را رونمایی کرده است که شایعات بسیار زیادی در مورد آن مطرح شده بود. محصول جدیدی که شیائومی طراحی کرده سرو صدای خبری بسیار زیادی را موجب شده بود و حالا پس از تمام این موارد به شکل رسمی معرفی گردیده است. اسن گوشی هوشمند نسخه توسعه یافته می میکس۲ به شمار می آید و دارای خصوصیات مشترک زیادی با مدل قبل از خود می باشد. پنل پشتی که در این گوشی هوشمند به کار رفته از جنس سرامیک می باشد و تمام اطراف گوشی را فریم آلومینیومی آن در بر گرفته است. علاوه براین پوششی از جنس گوریلا گلس۴ در خصوص صفحه نمایش این گوشی مورد استفاده می باشد که می تواند به خوبی از صفحه نمایش این گوشی هوشمند محافظت نماید.

صفحه نمایشی که در این گوشی هوشمند به کار رفته دارای اندازه۵.۹۹ اینچ می باشد که از نوع پنل های IPS LCD بوده و رزولوشن آن۱۰۸۰ در۲۱۶۰ پیکسل می باشد و دارای نسبت تصویر۱۸ به۹ است و می توان گفت که به صورت تقریبی تمام بخش جلویی این گوشی هوشمند را در بر گرفته است. دوربین سلفی ای که در این دستگاه قرار داده شده است همچون مدل پیش از آن در پائین صفحه نمایش می باشد و مسولیت تشخیص چهره و باز کردن قفل گوشی را نیز عهده دار می باشد. شیائومی ادعا کرده است ویژگی تشخیص چهره به کار رفته در این گوشی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی به کار رفته در آن حتی در زمان هایی که کاربر کلاه یا ریش داشته باشد نیز قادر به عملکرد خوب می باشد و کاربران در خصوص این ویژگی با مشکل برخورد نخواهند کرد.

در پنل پشتی گوشی هوشمند می میکس۲ اس که به تازگی به وسیله شیائومی طراحی و رونمایی شده است از دو دوربین۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده که چینش آن شباهت بسیار زیادی به آیفون۱۰ اپل دارد که در پشت آن دو لنز واید و تله فوتو جای گرفته اند. سایز هر پیکسل در دوربین این گوشی هوشمند۱.۴ میکرومتر عنوان گشته است. شیائومی در خصوص دوربین سلفی این گوشی نیز از الگوریتم هوش مصنوعی کمک گرفته است و با این قابلیت می تواند تصاویر پرتره را نیز ثبت نماید.

شیائومی از هوش مصنوعی استفاده کرده است تا در زمان هایی که کاربر قصد ثبت تصاویر سلفی را با استفاده از دوربین سلفی دارد بتواند پس زیمنه تصویر را مات کند و تصاویر پرتره بسیار خوب و با کیفیتی را دریافت نماید. یکی دیگر از قابلیت های دوربین این گوشی هوشمند دارا بودن از لرزش گیر اپتیکال۴ محوره می باشد که در کنار تکنولوژی دوال پیکسل قرار گرفته استو علیرغم چیزی که در شایعات مطرح شده بود شیائومی در خصوص این گوشی هوشمند از حسگر ادغام شده با صفحه نمایش استفاده نکرده و سنسور اثر انگشت در نیمه بالایی پنل پشتی دستگاه جای گرفته است. با توجه به ادعایی که از سوی مدیر عامل شیائومی مطرح شده است امتیاز DxOMark که برای این گوشی ثبت شده در زمینه عکاسی۱۰۱ می باشد.

هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند علاوه براین که می تواند تصاویر پرتره را با کمک دوربین سلفی خود ثبت نماید این قابلیت را نیز دارد تا متن هایی که در کادر دوربین اصلی قرار می گیرند را در همان لحظه و به شکل آنی ترجمه نماید. علاوه براین سیستم هوش مصنوعی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند قابلیت تبدیل تعدادی از واحدهای پولی به یکدیگر را دارا می باشد. تراشه ای که در این کوشی هوشمند به کار رفته اسنپدراگون۸۴۵ است که دارای فرکانس۲.۸ گیگاهرتز می باشد و در کنار آن از رم۶ یا۸ گیگا بایتی استفاده شده است. شیائومی برای نخستین بار در این گوشی هوشمند از ویژگی شارژ بی سیم استفاده کرده است. مسولیت تامین انرژی که برای عملکرد این گوشی مورد نیاز است به وسیله یک باتری۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین خواهد شد.

کمپانی شیائومی این گوشی هوشمند را با رابط کاربری MIUI 9 که بر اساس اندرید۸ اوریو کار می کند ارائه خواهد کرد. به همین دلیل پرچم دارد بی حاشیه ای که به وسیله این کمپانی چینی به شکل رسمی می تواند از پروژه ی تربل نیز پشتیبانی نماید. می میکس۲ اس در حالی عرضه خواهد شد که دارای سه نسخه و دو رنگ سفید و مشکی می باشد. مدل پایه ی این گوشی دارای۶ گیگابایت حافظه رم بوده و حافظه ذخیره سازی آن نیز۶۴ گیگابایت می باشد که برچسب قیمتی۳۲۹۹ یوان که معادل۵۲۷ دلار است برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه پریمیوم این گوشی هوشمند نیز دارای رم۸ گیگابایتی بوده و حافظه ذخیره سازی آن۲۵۶ گیگابایت می باشد که دارای قیمتی برابر با۳۹۹۹ یوان می باشد که معادل با۶۳۹ دلار است. علاوه براین مساله یک شارژر بی سیم نیز به صورت رایگان در کنار این گوشی هوشمند در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *