#


نکته هایی برای سبک سنتی ایرانی

3 دسامبر 2018 بدون نظر 2715 بازدید

نکته هایی برای سبک سنتی ایرانی

برای شناخت سبک سنتی ایرانی به این موارد باید توجه کرد.همان طور که کشور ما معماری غنی دارد و امروزه آن معماری غنی را با معماری تقلیدی از غرب جابه جا کرده ایم. محیط داخلی یا همان دکوراسیون داخلی منزل های ایرانیان هم جای خود را به سبک و سیاق غربی داده است. حال اگر بخواهیم که خانه هایمان یا حداقل بخشی از آن را به سبک سنتی ایرانی نزدیک کنیم از چه راه هایی امکان پذیر است؟ در این مطلب راهکارهایی را برای انجام این امر بیان می کنیم.

نکته هایی برای اجرای سبک سنتی ایرانی

همه ی ما در خانه هایمان تعدادی ظروف و وسایل هست، خوشبختانه با مدرنیته شدن زندگی هایمان هنوز هم این وسایل در منازلمان وجود دارد. فقط نیاز به نظم و شکل دادن به این وسایل است تا بتوان محیط را کمی به سبک سنتی ایرانی نزدیک کرد. برای نزدیک شدن به این سبک نیازی به خرید وسایل جدید نیست، خیلی از وسایل منزل های ما نمادی از سبک زندگی ایرانی است. از موارد این چنینی می توان به سماور، پشتی، ظروف سفالی، ترمه، فرش و …. اشاره کرد.

سبک سنتی ایرانیسبک سنتی ایرانی

پشتی ها هنوز جایگاه خود را دارند. در بعضی از خانه ها دیده می شوند و شما می توانید در کنار این پشتی ها بالشت های رنگی با پارچه های سنتی ایجاد کنید. این مدل فضاها با همچین وسایلی برای استراحت و ایجاد یک محیط صمیمی بسیار عالی هستند.
با توجه به این مسئله که نوشیدنی ایرانی ها بعد از آب، چای است، سماور یک عضو جدایی ناپذیر از خانواده ها و سبک سنتی ایرانی است. خیلی راحت با یک میز پایه دار و یک رومیزی سنتی به طور مثال ترمه بر روی آن می توان جایگاه خوبی برای قرار دادن سماور و قوری در کنار پشتی های زیبا بوجود آورد.

سبک سنتی ایرانی

در تاریخچه ما ایرانیان وجود ظروف سفالی نقش بسیاری داشته و یا این گونه ظروف را داریم و یا تهیه ی آن ها بسیار راحت و ارزان است. خیلی راحت می توان با این ظروف در کنار وسایل دیگری که در بالا توضیح دادیم یک سبک سنتی ایرانی را بوجود آورد. اگر در منزلتان حیاط و باغچه وجود دارد وجود یک حوض و در کنار آن یک تخت برای نشستن کاملا یک فضای نوستالژی و سنتی را بوجود می آورد. یک راهکار دیگری هم وجود دارد این است که اگر در داخل منزلتان فضای مورد نظر را دارید می توانید تخت را به جای مبل در خانه قرار دهید و از پشتی و کوسن های سنتی برای قرار دادن به روی تخت استفاده کنید.

اگر سری به بازارهای سنتی در شهرهای ایران بزنید می توانید حجره هایی را پیدا کنید که تماما پر از گلیم ها، پشتی ها و بالشت هایی به سبک سنتی ایرانی بسیار زیبا هستند حتی اکر وسیله ای هم خریداری نکنید حس خوبی از این فضاها می توانید دریافت کنید. امروزه دیوار خانه ها پر شده از قاب عکس های مدرن و یا نقاشی هایی به سبک های روز دنیا در حالی که یک قالیچه سنتی با طرح های زیبا می تواند به عنوان یک تابلو زیبا بر روی دیوار نصب شود.

در سبک سنتی ایرانی از بهترین رومیزی که می توان استفاده کرد ترمه است، ترمه ها به دسته ساده و سرمه دوزی شده تقسیم می شوند.
ظروفی که همه ی ما از آن ها خاطره داریم و هنوز هم در بسیاری از خانه ها دیده می شود، ظروف گل قرمز هستند. یک پیشنهاد در رابطه با این ظرف ها این است که پشت آن ها بست زده شود و به عنوان یک تزئین برای دیوار استفاده شود این راه کار برای تعداد بشقاب های محدود است ولی اگر یک ست کامل از این ظروف را دارید می توانید آن ها را در یک ویترین شیشه ای و در معرض دید قرار دهید.

سبک سنتی ایرانی

از مهم ترین المان های سبک سنتی ایرانی، فرش ایرانی است. این فرش ها غالبا دست بافت و به رنگ های قرمز است. برای فضاهای سلطنتی از ترکیب رنگ قرمز و طلایی برای دیزاین فرش استفاده می کنند ولی رنگ لاکی هم رنگی ست که زیاد دیده می شود.

سبک سنتی ایرانی

نمونه ی دیگری المانی می توان به قاب های چوبی مشبک اشاره کرد که در درون آن ها شیشه های رنگی قرار می گیرد و زمانی که نور روز از آن ها عبور می کند باعث انعکاس رنگ های زیادی به درون فضا می شوند. اگر امکان استفاده از این نوع پنجره ها را در درون فضا ندارید می توانید از آینه هایی با این شکل و یا استیکر های شفاف برای پوشاندن به روی شیشه ها استفاده کرد.

سبک سنتی ایرانی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *