#


توضیحات انتخاب سبک مدرن در خانه

توضیحات-سبک-مدرن-منزل
8 دسامبر 2018 بدون نظر 2413 بازدید

توضیحات انتخاب سبک مدرن در خانه

سبک مدرن در قرن بیستم رونق یافت. این سبک برالگوهای مدرن جهانی و یک تئوری یکدست تکیه دارد. این دیدگاه باعث بوجود آمدن یک آرامش، راحتی و زیبایی خاصی می شود، علاوه بر این که یک سبکی خاصی را به محیط القاء می کند. سبک مدرن شامل شاخصه هایی است که یکی از این موارد دارا بودن پنجره های بزرگ می شود. این کار باعث می شود تا دید به فضای بیرون زیاد شود و یا اصطلاحا باعث تلفیق محیط بیرون با محیط داخلی می شود.

نکاتی در مورد سبک مدرن در خانه

ایجاد پنجره های بزرگ باعث وارد شدن نور طبیعی به فضای داخلی می شود و این امر به سبک شدن و روشن شدن فضا کمک می کند. عموما در سبک مدرن از پرده های زیاد و یا کلفت استفاده نمی شود تا مانعی برای ورود نور نباشد و یا حتی از نورگیرهای سقفی برای بیشتر کردن نور فضا استفاده می شود.

سبک مدرن

برای انتخاب رنگ این گونه فضاها بیشتر رنگ های خنثی استفاده می شود ولی از رنگ های دیگر هم به صورت جزئی در فضا استفاده می شود. مبلمان سبک مدرن بیشتر شامل مواردی چون کاناپه و یا وسایل کم حجم و از نظر ظاهری ساده می شود.

در سبک مدرن عموما از وسایل طراحی شده به سبک جدید استفاده می شود به طور مثال روشنایی هایی با طراحی های عجیب و جذاب و یا صندلی هایی با فرمت های نوین زیاد به چشم می خورند. در این سبک تلاش بر آن است که محیط را زیاد شلوغ نکنند و یک سیالی در فضا وجود داشته باشد.

در سبک مدرن از خطوط ساده استفاده می شود مثلا برای طراحی یک مبل از خطوط منحنی استفاده نمی شود و اکثرا طراحی ها ساده و زاویه دار هستند. گاهی برای این که محیط را از یک سادگی یکدست در بیاورند با استفاده از متریال های بافت دار و یا خاص در فضا این توازن ایجاد می شود، گاها بر روی یک کاناپه ساده با یک رنگ خنثی، یک رو انداز که بافت های درشت و رنگ زنده ای هم دارد روی این مبل خود نمایی می کند.

سبک مدرن

نور پردازی در سبک مدرن به صورتی است که به جذابیت محیط کمک کند. اگر وسیله ی خاصی در محیط است که تمایل بر جلب توجه آن باشد مثلا یک تابلو به روی دیوار، از نورهای متمرکز برای بیشتر نشان دادن تابلو استفاده می شود. اگر یک سبک را برای منزلتان استفاده می کنید این سبک باید در همه ی فضاها حاکم باشد پس آشپزخانه هم شامل سبک مدرن می شود و مطابق آن باید طرحی و چیدمان شود.

سبک مدرن تمایل دارد برای فضای آشپزخانه از درب های کابینت براق و روشن، همراه با خطوط صاف و زاویه دار استفاده شود. همچنین کابینت هایی با سطوح صاف و صیقلی مورد استفاده قرار گیرند. از بین کابینتی های ساده و یا عموما سرامیکی روشن استفاده می شود. برای قسمت های مختلف خانه می توان از وسایل تزئینی که مطابق با این سبک است برای تغییر یکنواختی فضا بوجود آورد.

سبک مدرن

اتاق خواب در این سبک با وسایل مدرن همراه می شود. مبل هایی با طراحی مدرن عموما در وسط قرار می گیرد و با دو پاتختی در کنار آن محیط را زیبا می کند که روی آن ها را می توان چراغ خواب های مدرن قرار داد. قالیچه هایی که در اتاق های سبک مدرن انداخته می شوند دارای طرح های مدرن و اندازه کوچک هستند و هیچ گونه تناسبی با فرش های سنتی ندارند. یک میز آرایشی مدرن به همراه یک صندلی مدرن در اتاق خواب می تواند بسیار مطلوب باشد.

سبک مدرن

قسمت ناهار خوری هر خانه متفاوت است گاها در قسمت جداگانه از پذیرایی است و در بسیاری از موارد هم در دل فضای نشیمن و یا آشپزخانه قرار می گیرد. اگر فضای نشیمن در فضای مجزایی قرار دارد از میز ناهار خوری بزرگ شیشه ای می توان استفاده کرد به همراه صندلی های مدرن و شیک، اگر هم فضای منزل شما کوچک است می توانید از میز های کوچک و یا میز های  طراحی شده به  سبک مدرن استفاده کنید.
سرویس های بهداشتی هم از این موارد مستثنی نیستند و باید طبق سبک انتخابی طراحی شوند. برای بر قراری سبک مدرن در سرویس ها می توان از آینه های دیواری مدرن استفاده کرد. همچنین از طیف وسیع رنگ های زنده برای تزئین فضا استفاده نمود. هرچقدر از تعداد وسایل های اضافی کاسته شود و به کاربرد وسایل اهمیت داده شود بیشتر با این سبک هم سوء خواهد بود.

سبک مدرن

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *