#


بازار کار حرفه دکوراسیون داخلی

بازار-کار-حرفه-دکوراسیون-داخلی
22 دسامبر 2018 بدون نظر 1639 بازدید

بازار کار حرفه دکوراسیون داخلی

حرفه دکوراسیون داخلی نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. پس بهتر است قبل از انتخاب هر رشته ای از جمله حرفه دکوراسیون داخلی درباره ی آن اطلاعاتی داشته باشیم. این اطلاعات شامل مواردی چون، بازار کار نحوه گذراندن سلسله مراتب های این شغل و … است.

به طور کلی رشته معماری و به صورت اختصاصی حرفه دکوراسیون داخلی تلفیقی از هنر و علم هستند. پس در پی به وجود آوردن فضایی برای آرامش روح و جسم با نسبت های علمی و هنری است. طراح داخلی به شخصی گفته می شود که این پرسه را در ذهن ایجاد می کند. بعد به صورت مدون طراحی و اجرا می شود.

حرفه دکوراسیون داخلی

این طراحی ها بر اساس شناخت و مطالعه بر روی افراد کاربر باید انجام شود. پس هر طراحی در حرفه دکوراسیون داخلی به این اطلاعات و یا به طور کلی به شناخت علم روانشناسی هم احتیاج دارد. به طور کل این رشته به مجموعه ای از ابزارها نیاز دارد تا زیبایی را برای محیط به دست بیاورد.

یک دکوراتور از لحظه ی شروع که در مرحله طراحی باشد. باید همه ی موارد را در ذهن داشته باشد. تا یک عامل مانعی برای ایجاد یک محیط دلچسب نباشد. علاوه بر این که هر موردی برای طراحی باید حتما در نظر گرفته شود که قابل اجرا هست یا خیر. یا این مسئله که حتما در اجرا هم به زیبایی طراحی آن بر روی کاغذ می شود؟

برای رسیدن به دانش این رشته راه های متفاوتی وجود دارد. منطقی ترین راه، از طریق دوره های آکادمیک است. راه دیگر کلاس های برگزار شده توسط آموزشگاه ها است. که هر رشته ای اگر به صورت آکادمیک آموزش دیده شود. بسیار مناسبتر از دوره های مقطعی و کوتاه مدت است.

حرفه دکوراسیون داخلی

مهارت های لازم برای حرفه دکوراسیون داخلی

بعد از گذراندن آموزش های اولیه و آکادمیک، همان طور که در بالای این مطلب هم ذکر شد. مسلط بودن به تمایلات اشخاص و توانایی در روانشناسی محیط و اشخاص است. توانایی پیش بینی مسائل در این حرفه بسیار مهم است. زیرا علاوه بر طراحی شخص باید بتواند. زمان، هزینه و نحوه اجرا پروژه را پیش بینی کند. در نهایت همه ی این کارها رضایت کارفرما و یا مشتری مهم ترین عاملی است که باید مد نظر یک دکوراتور باشد.

نکته ی مهم دیگر در حرفه دکوراسیون داخلی در دنیای امروز آموزش دیدن نرم افزارهای سه بعدی است. تا امکان نشان دادن طراحی که در ذهن طراح است به صورت واقعی به مشتری وجود داشته باشد.
از بزرگترین معضلاتی که در راه حرفه دکوراسیون داخلی است. تعداد بالای متقاضیان این رشته و فارغ التحصیلان این حرفه است. این میزان خواستار این حرفه باعث تجمع در بازار برای این شغل شده است. پس کیفیت کار طراحان وهمچنین قیمت مناسب آن ها از مواردی است که باعث جلب نظر مشتریان می شود.

حرفه دکوراسیون داخلی

فارغ التحصیلان در این زمینه می توانند از پروژه های کوچک مانند طراحی ویترین یک مغازه تا دکور داخلی آن انجام دهند. این پروژه ها در قالب های بزرگتری هم وجود دارند. این پروژه ها شامل طراحی و اجرای مجموعه های بهداشتی، درمانی،تفریحی،تجاری و … می شود.

حرفه دکوراسیون داخلی توانایی این امر را دارد که ریز مشاغلی در کنار آن ایجاد شوند. به طور مثال طراحی و تولید لوازم منزل، لوازم اداری، اکسسوری های مناسب فضاها و … می باشد. در دنیای امروز هم که با به وجود آمدن استارتاپ ها و یا کسب و کارهای آنلاین واینترنتی در هر زمینه و رشته ای می توان در این شاخه هم یک کسب و کار به صورت اینترنتی برگزار کرد. خیلی راحت می توان فروش های آنلاین محصولات دکوراسیون داخلی و یا مشاوره های آنلاین و ارائه مطالب و آموزش های اینترنتی راه کار دیگری برای به وجود آوردن کسب و کار در این رشته است.

هرچند این نکته بسیار قابل اهمیت است که این رشته ها و کلا رشته معماری آن طور که باید در کشور ایران ارزش گذاشته نمی شوند. به همین دلیل هر شخصی با هر تخصصی به راحتی در این حرفه ورود پیدا می کند. این امر باعث این شده تا طراحی های انجام شده بر اساس اصول نباشند. وشاهد این امر باشیک که از هر سبکی و هر مکتبی در فضا به صورت ناهماهنگی وجود داشته باشد.

حرفه دکوراسیون داخلی

این مشکل باعث کم تر دیده شدن طراحی های خلاقانه و زیبا شده است و بیشتر شاهد کپی کردن از سبک ها و نمونه های خارجی هستیم. ولی فارغ التحصیلان این رشته با کیفیتی که در کارهایشان به وجود می آورند می توانند این مشکل را بر طرف کنند و جایگاه شغلی یشان را پس بگیرند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *