#


جای تلویزیون در کجای خانه قرار گیرد بهتر است؟

10 دسامبر 2018 بدون نظر 3339 بازدید

جای تلویزیون در کجای خانه قرار گیرد بهتر است؟

پیش فرض جای تلویزیون در خانه در قسمت نشیمن است. قرارگیری تلویزیون در خانه از این نظر اهمیت دارد که چیدمان بقیه وسایل را هم تحت تاثیر قرار می دهد. نقطه کانونی بسیاری از طراحی ها و چیدمان ها در خانه بر اساس قرارگیری جای تلویزیون است. منزل شما هم از این قاعده مستثنی نیست.

جای تلویزیون و همین طور وسایل اطراف آن باید به گونه ای انجام شود که مناسب فضای مد نظر باشد و باعث کوچکتر شدن فضا و یا پرت شدن بخش مفیدی از فضا نشود. برای این که فضای مناسبی در قسمت نشیمن داشته باشیم اول باید محیط، ابعاد واندازه های خانه یتان را دقیق در ذهن داشته باشید و مطابق آن وسایل منزلتان را سفارش دهید و یا خریداری نمایید.

جای تلویزیون

نکاتی در مورد جای تلویزیون

اگر محیط زندگی یتان کوچک است شاید بهترین گزینه برای قرار دادن  جای تلویزیون بر روی آن دیواری باشد که زاویه خوبی برای دیدن تلویزیون داشته باشد. با این کار شما می توانید از حجم وسایل داخل منزل هم بکاهید و به جای خرید یک میز تلویزیون، آن را به دیوار نصب کنید. این کار صرفه جویی در هزینه ها را هم به همراه دارد. هنگامی که تلویزیون خود را به دیوار نصب کردید، می توانید از وسایل دکوراتیو برای جلوه دادن استفاده کنید.

متداول ترین راه برای این کار، نصب طاقچه هایی در کنار تلویزیون هم به زیبایی کمک می کند و هم برای نگهداری و جایگاه وسایلی چون کتاب، وسایل تزئینی، فانتزی و …. مناسب هستند. این طبقه بندی ها نظر هر بیننده ای را جلب می کند. این موضوع در این قسمت گفته شد زیرا یک تلویزیون خالی بر روی دیوار شاید خیلی منظره زیبایی نداشته باشد.

محل قرارگیری جای تلویزیون باید به گونه ای باشد که حتی در زمان هایی که از آن استفاده هم نمی شود محیط اطراف آن بتواند جلب توجه کند و از نظر بصری محیط زیبایی را بوجود بیاورد. برای این کار حتما نیازی به خرید شلف ها و قفسه های جدید نیست. شما می توانید با تخته های چوبی که در خانه دارید و یا قفسه های قدیمی این تغییر را بوجود بیاورید.

جای تلویزیون

از راهکار های دیگری که برای جای تلویزیون ارائه می شود قرار دادن قاب عکس های متعدد در سایزهای مختلف است و با این کار می توان یک گالری عکس بر روی دیواری که تلویزیون بر روی آن قرار گرفته است ایجاد کرد. نکته ای که در این روش وجود دارد.

ایجاد یک هارمونی و تناسب رنگی بین قاب عکس هاست. به دو طریق قابل انجام است یا اینکه قاب ها را به صورت منظم در کنار هم قرار می دهید و یا اینکه به صورت بی نظم و بی قاعده در کنار هم چیده می شوند.

جای تلویزیون

اگر فضای کافی در منزل دارید پس بهتر است از راهکارهایی استفاده کنید که تلویزیون شما بر روی سطح زمین قرار گیرد. برای قرار دادن جای تلویزیون تان بر روی سطح زمین به یک میز برای این کار نیاز دارید. میزی که مورد استفاده قرار می گیرد هم از نظر شکل و هم از نظر رنگ باید با مابقی وسایل منزل هم خوانی داشته باشد.

اگر این میز ها به رنگ تیره باشند یک حس فانتزی بودن را برای محیط به همراه دارد و اگر رنگ میزها روشن باشد به باز بودن و سبک بودن محیط کمک می کند.

قرارگیری جای تلویزیون می تواند در بخشی از خانه انجام شود که دیوار آن بخش دارای طرح خاصی باشد. این دیوارها می توانند یا با نقاشی و یا با کاغذ دیواری های خاصی متمایز از دیگر دیوار ها باشند.

این دیوارها می توانند جایگاه مناسبی برای قرارگیری جای تلویزیون باشند. اما این نکته حائز اهمیت است که دیواری که تلویزیون بر روی آن قرار می گیرد نباید خیلی شلوغ و یا آزار دهنده باشد زیرا باعث می شود به هنگام تماشای تلویزیون چشم منحرف و یا اذیت شود.

جای تلویزیون

چند اینچ بودن تلویزیون و یا این مسئله که آیا سایز آن بزرگ و یا کوچک است دلیل بر جلب توجه و زیبایی نمی شود. بلکه  قرار گیری  جای تلویزیون و دستگاه هایی که به آن وصل می شوند و باید در نزدیکی آن قرار گیرند اهمیت دارد. قبل از فیکس کردن هر وسیله ای در منزل بهتر است جای تلویزیون را در خانه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید تا بعد از انجام جابه جایی احساس پشیمانی از موقعیت بد وسیله مورد نظر نکنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *