#


کیک بهار نارنج

کیک بهار نارنج

بهار که می‌آید بوی بهار نارنج همه را سرمست می‌کند. البته این سرمستی می‌تواند ادامه‌دار باشد. اگر شما از عرق این گل خوشبو در نوشیدنی‌ها و حتی دسرهای فصلتان هم استفاده کنید.کیک بهار نارنج کیکی است که مناسب این فصل میباشد.

مواد لازم کیک

۱ ق چ پوست لیمو رنده شده

۱۵۰ گرم آرد

۴/۱ پیمانه عرق بهارنارنج

۱۵۰ گرم شکر

۲/۱ ق چ وانیل

۲ ق چ بیکینگ‌پودر

۶ عدد تخم‌مرغ

۱ پیمانه آب‌پرتقال

۱۰۰ گرم کره

۲ ق چ پوست پرتقال رنده شده

 

مراحل پخت

 تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. زرده و سفیده آن‌ها را جدا کنید . هرکدام را در کاسه‌ای بریزید. به کاسه زرده‌ها شکر اضافه کنید . مخلوط را با همزن بزنید تا کرم‌رنگ و کش‌دار شود. حالا وانیل و بیکینگ‌پودر را به زرده‌ها افزوده و هم بزنید. در آخر کره را حرارت دهید تا آب شود. سپس به زرده‌ها اضافه کرده .همه مواد را باهم مخلوط‌کنید. سفیده را هم با همزن برقی هم بزنید. تا خوب پف کند. وقتی سفیده‌ها خوب پف‌دار و سفیدرنگ شدند. مخلوط زرده را به آن اضافه کرده . بالیسک مخلوط‌کنید.

اضافه کردن مایعات

  حالا نوبت اضافه کردن مایعات است. آن‌ها را که به مواد کیک اضافه کردید، پوست لیمو و پرتقال رنده شده را هم به مواد بیفزایید . خوب هم بزنید. فر را با درجه ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌کنید. سپس آرد را کم‌کم به مایه کیک اضافه کنید . بالیسک مخلوط‌کنید.

 قالب را چرب کرده و کمی آرد به ته و دیواره‌ها بپاشید. مایه کیک را در قالب ریخته . در فر بگذارید. بعد از نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه که کیک پخت و رویه آن طلایی‌رنگ شد. قالب را بیرون آورید. تا از حرارت بیفتد. سپس آن را در ظرف موردنظر گذاشته، سرو کنید.

کیک بهار نارنج
30 ژانویه 2017 بدون نظر 1273 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *