#


طرز تهیه کیک سیب درسته

طرز تهیه کیک سیب درسته

برای تهیه کیک ابتداژلاتین و آب را روی حرارت غیر مستقیم قرار می­دهیم .تا کالا صاف و یکدست شود، سپس مارمالاد را هم اضافه می­کنیم تا آب شده و با هم مخلوط شوند .

ابتدا یک قالب ۲۰ * ۳۰ سانتیمتری را چرب کرده و در آن کاغذ می­اندازیم. کره ، شکر، پوست پرتقال رنده شده را با همزن برقی خوب می­زنیم، بعد تخم مرغها را دانه دانه به مخلوط اضافه کرده و هر بار ۵ دقیقه می­زنیم. در آخر همزن را خاموش می­کنیم. بکینگ پودر و آرد را با هم الک و به آن شیر اضافه می­کنیم، بعد نیمی از آرد و شیر را به مایه اضافه کرده و بعد نیمه دیگر را می­ریزیم و مایه را به حالت دورانی هم می­زنیم. مایه این کیک کمی سفت است و اگر شل باشد سیب­ها به ته قالب می­روند. مایه را داخل قالب ریخته و رویش را کاملا صاف می­کنیم و پشت هر قسمت چندین شیار می­زنیم و با کمی فاصله از دیواره به آرامی روی خمیر می­گذاریم. ( فشار نمی­دهیم ) تا اینکه تمام کیک را بگیرد، قالب را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ تا یک ساعت و ربع قرار می­دهیم تا کاملاً طلایی شود سپس از فر خارج می­کنیم و با فرچه مخلوط ژلاتین و مارمالاد آماده شده را روی کیک داغ می­زنیم تا کاملا براق شود. در صورت تمایل می­توانید با کمی کارامل روی کیک را تزیین کنید.

کلم‌ها- به خصوص گل کلم- از جمله سبزیجات پر مصرف فصول سرد سال هستند. با استفاده از گل‌کلم، انواع و اقسام غذاها شامل خورش، سوپ، خوراک و همچنین کوکو را می‌توانید بپزید؛ البته به شرط آنکه طعم و بوی کلم را دوست داشته باشید. در ضمن، طبخ هر کدام از غذاهای نامبرده شده با گل‌کلم، روش‌های متعددی دارد؛ در اینجا یکی از این دستور غذاها برای پخت کوکو ارائه شده است.

مواد لازم برای تهیه کیک :

کره ………………………………………….. ۲۰۰ گرم

شکر …………………………………………..۱۵۰ گرم

تخم مرغ ……………………………………….۳ عدد

شیر سرد ……………………………………..۳/۱ پیمانه

ژلاتین…………………………………………..۱ قاشق چایخوری

آرد……………………………………………….۲۵۰ گرم

سیب ……………………………………………..۲ عدد

آب …………………………………………………۲ قاشق سوپخوری

بکینگ پودر ……. …………………………….۲ قاشق چایخوری

پوست پرتقال رنده شده…………………..۲ قاشق چایخوری

مارمالاد زردآلو………………………………….۲ قاشق سوخوری

طرز تهیه کیک  برای ۴ نفر :

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر

۵۰۰ گرم گل‌کلم پاک شده

۸ عدد تخم‌مرغ

۳۰۰ گرم هویج

۳۰۰ گرم سیب‌زمینی

۳ عدد پیاز متوسط

۳ عدد گوجه فرنگی متوسط

ق چ سرخالی پودر زعفران

۳ عدد فلفل دلمه‌ای

نمک و فلفل به میزان لازم

 

کیک سیب
30 ژانویه 2017 بدون نظر 2061 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *