#


علل رواج سـریال

سـریال
13 آوریل 2017 بدون نظر 1561 بازدید

علل رواج سـریال

علل رواج سـریال

غیر از سهولت بهره برداری از بازاری که داستان های جنایی بین مردم داشتند ، صنعت سینما به دلایل متعددی به سـریال گرایش یافت . در واقع صنعت سینما ، به منطق تجاری دنباله دار بودن داستان ها در مجله ها و روزنامه های عامه پسند پی برد . نقطه اوج هر اپیزود در پایان آن بود که از تعلیق زیادی برخوردار بود و تماشاگران را به تماشای بقیه ماجرا که در قسمت قبلی متوقف مانده بود ، تشویق می کرد . در این روش علاقه و اشتیاق تماشاگران برانگیخته می شد و ارضا آن با تاخیر انجام می گرفت . سـریال ها نکاتی را درباره روانشناسی مصرف در دنیای سرمایه داری آشکار ساختند .

سـریال ها برای استودیوها نیز قابل توجه بودند

سـریال ها برای استودیوها نیز قابل توجه بودند زیرا حداقل در سال های اول برای تهیه کنندگانی که توانایی با تصمیم ساخت فیلم های داستانی 5 یا 6 حلقه ای را نداشتند ، مناسب بودند تمامی قسمت های یک سریال در یک یا دو حلقه جای می گرفت و تولید و پخش آن برای استودیو های امکان پذیر بود که امکانات نسبتا محدود و سیستم پخش فیلم های کوتاه داشتند . تا چند سال ، سریال بخش اصلی برنامه های واریته محسوب می شد . ولی بعدها ، با ظهور فیلم های داستانی بلند ، برای پر کردن برنامه ، در کنار کمدی های کوتاه و فیلم های اخبار قرار گرفت .

مهم ترین تحول در سینما

سریال ، در یکی از لحظه های مهم تاریخ تحول سینما ظهور کرد . درست در همان زمان تهیه کنندگان به اهمیت مسأله « بهره برداری » از محصولات خود ( به کمک تبلیغات ) پی برده بودند . ولی کوتاه بودن مدت اکران فیلم ها ، تبلیغات را تقریباً بی اثر می ساخت ، در سال 1919 یک درصد سینماها هر فیلم را به مدت یک هفته ، یک هشتم سینماها هر فیلم را به مدت نیم هفته نمایش می دادند و بیشتر آنها فیلم هایشان را هروز عوض می کردند .

در چنین وضعیتی ، سریال موردی ایده آل برای تبلیغات وسیع محسوب می شد . زیرا هر سریال 3 یا 4 ماه در یک سینما باقی می ماند . تهیه کنندگان سریال در روزنامه ها ، مجلات تجاری ، تابلوهای اعلانات و مسابقات بزرگ سرمایه گذارهای کلانی کردند . در واقع سریال به برپایی سیستم تبلیغات هالیوود که در آن استودیوها بیش از تولید فیلم ، در بخش تبلیغ آن خرج می کنند ، کمک بسیاری کرد .

تبلیغات

سریال در آغاز با شکل خاصی از تبلیغات همراه بود . تا سال 1917 ، هم زمان با نمایش هر سریال ، داستان آن در روزنامه ها و مجلات نیز چاپ می شد . ( صبح اینجا بخوابید ، شب روی پرده ببینید . ) فیلم و داستان وابسته به یکدیگر و دونیمه از یک واحد بزرگتر بودند که می توان آن را یک واحد چند رسانه ای توصیف کرد .

این فیلم _ داستان ها بازار سرگرمی را تاحد بی سابقه ای به خود اختصاص داده بودند . تبلیغ سریال ها در روزنامه های مهم شهرهای بزرگ و صدها روزنامه شهرستانی ( به ادعای استودیوها هزاران روزنامه شهرستانی ) چاپ می شد و توجه ده ها میلیون خواننده را به خود جلب می کرد . این امر دامنه تبلیغ فیلم را سریعاً افزایش داد و راهگشای موفقیت سینما به مثابه رسانه ای جمعی شد .

برچسب ها برچسب‌ها:,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *