#


دهه 1910 زنان قهرمان

زنان قهرمان
13 آوریل 2017 بدون نظر 1407 بازدید

دهه 1910 زنان قهرمان

دهه 1910 زنان قهرمان

زنان قهرمان : دهه 1910 ، دوران سریال هایی بود که قهرمان آنها زن بودند ( زنان جاسوس ، زنان کارآگاه ، زنان خبرنگار و غیره ) گونه ای از سرسختی ، شجاعت ، چابکی و فراست از خود نشان می دادند که هم به خاطر تازگی و هم به خاطر جنبه فمنیستی آن ، بسیار مهیج بود . آنها از انفعال و امندن در خانه خودداری می کردند و خصوصیات ، قابلیتو علایقی داشتند که طبق سنت ، « مردانه » محسوب می شد .

زن نو

آنها تداعی کننده الگوی « زن نو » بودند ، الگویی از زنانگی که با ظهور مدرنیته کلان شهری و زوال جهان بینی به سبک دوران ویکتوریایی« مطرح شده بود » ( اگرچه کاملا به آن عمل نمی شد ) . قهرمانان زن در سریال های دهه 1910 همچنان طبق قواعد کلاسیک ملودرام با خطر مواجه بودند ولی همچون اشیایی جلوه نمی کردند که می بایست توسط قهرمان مرد نجات یابند . البته آنها نیز به کمک احتیاج داشتند ، ولی فراست و شهامت خود انها باعث نجاتشان می شد .

درگیری بین قهرمان زن و مرد

در سریال ها درگیری بین قهرمان بد و قهرمان خوب ( زن یا مرد /9 بر سر دو چیز است : تصاحب زنان قهرمان ( که قهرمان بد او را به گروگان می گیرد و یا سعی می کند او را بکشد ) و تصاحب یک شیء گران قیمت : نقشه ی یک موشک زیر دریایی جدید ، بتی از آبنوس که کلید دست یابی به یک گنج در آن است ، مدرکی که استحکامات کانال پاناما در آن مشخص شده است ، یک سوخت خاص ، فرمول تبدیل خاک به الماس و غیره . ماجرای تصاحب شیء گران قیمت ، از دست دادن آن و تصاحب دوباره آن ، ساختاری بسیار متغیر و با انعطاف می تواند داشته باشد و فیلم های حادثه ای بسیاری از آن سود جسته اند .

نکات مثبت سریال ها

یکی دیگر از نکات ثابت سریال ها ، اهمیت پدر زنان قهرمان است ( در سریال نه تنها مادر بلکه هیچ زن دیگری وجود ندارد ) . او دختر ( غالبا دختر خوانده است ) یک مرد قدرتمند است _ کارخانه داری ثروتمند ، ژنرال ارتش ، کاشف ، مخترع ، صاحب یک روزنامه ی مهم _ که یا در قسمت اول توسط قهرمان بد به قتل می رسد ( چیزی که کمتر متداول بود ) یا به گروگان گرفته و یا از او حق السکوت خواسته می شود .

در مورد اول ، دختر سعی می کند ارثیه خود را حفظ کند و قهرمان بد سعی می کند او را بکشد و ارثیه ی او را تصاحب کند . در دیگر موارد دختر تلاش می کند پدرش را از چنگ قهرمان بد نجات دهد ، آبروی از دست رفته او را حفظ کند و یا حداقل بدون اطلاع پدرش به او کمک کند و دشمنان او و کشورش را شکست دهد .

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *