#


آخر دعوای رشیدپور و خبر شبانگاهی چه می شود؟

5 نوامبر 2018 بدون نظر 1797 بازدید

آخر دعوای رشیدپور و خبر شبانگاهی چه می شود؟

جریان دعوای رشیدپور و خبر شبانگاهی چه بود؟

از اصل این ماجرا که به احتمال زیاد اطلاع دارید و کلیپ آن را در شبکه ‌های اجتماعی مشاهده کرده اید. در این کلیپ گوینده خبر یک شنبه ‌شب ساعت 22 شبکه سه که از دقایقی تأخیر در پخش اخبار، ناراحت شده است در آغاز این بخش خبری، از بینندگان به خاطر «رفتار غیر حرفه ‌ای پخش شبکه سه» عذر خواهی نمود. این موضوع با شمار زیادی از واکنش ‌ها و بحث‌ ها در فقط دو روز مواجه شده و همین طور هم ادامه دارد. اکنون داستان از یک طرف بیخ پیدا کرده و به شورای نظارت بر صدا و سیما کشیده شده است و از سوی دیگر به یک دعوای بچه گانه روی آنتن شبکه سه تبدیل شده است.

شبکه سوم سیما از خودش انتقاد کرد؟

نخستین سوالی که در نگاه اول به کلیپ اعتراض گوینده اخبار، برای خیلی از بینندگان تلویزیون پیش آمد، این بود که مگر می ‌شود «بخش خبری شبکه سه» از « نحوه پخش شبکه سه» آن هم بر روی آنتن زنده انتقاد نماید؟ برای جواب به این سوال، باید بدانیم تمام بخش‌ های خبری تلویزیون در تمامی شبکه ‌ها، تحت نظر مجید آخوندی معاون سیاسی سازمان صدا و سیما می باشد و از مجموعه مدیریت شبکه ‌ها به طور کامل جدا شده ‌اند.

از طرفی دیگر شبکه‌ های تلویزیون (به غیر از شبکه شما) تحت نظر مرتضی میر باقری معاون سیمای سازمان صدا و سیما کار می ‌کنند و همین جدا بودن بخش ‌های خبری از شبکه‌ ها، موجب می ‌شود که گوینده خبر از هفت دقیقه تأخیر در پخش اخبار، تا این اندازه ناراحت شود.

مگر ساعت خبر 22 همیشه ثابت است؟

بینندگان شبکه سوم سیما و طرفداران ورزش، خوب می ‌دانند که بخش خبری شبانگاهی این شبکه که ساعت22 هر شب پخش می شود، به دفعات به علت پخش مسابقات ورزشی به خصوص فوتبال و والیبال کمی تغییر داشته است و کمی زودتر یا دیرتر روی آنتن رفته است. پس به چه دلیل اهالی خبر، این دفعه اعتراض نموده ‌اند؟ مشخص است: عادت به بوروکراسی. مدت زیادی است که در زمان پخش مسابقات ورزشی و بعضی از برنامه ‌های زنده، میان شبکه سه و تحریریه خبر، مکاتبات اداری رسمی انجام می شود؛ به واسطه معاونت ‌های سیما و سیاسی که قبل از این گفته شد. ولی این دفعه به خاطر یک مشکل فنی، پخش سریال چند دقیقه به تأخیر افتاد و به بخش خبری رسید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *