#


چاره‌جویی جشنواره کن برای ایجاد صلح در جهان

روز مستند
8 می 2017 بدون نظر 1417 بازدید

چاره‌جویی جشنواره کن برای ایجاد صلح در جهان

چاره‌جویی جشنواره کن برای ایجاد صلح در جهان

 

برگزاری روز مستند در جشنواره کن

 

به گزارش از من بپرس، جشنواره کن امسال روز مستند را برای دومین بار در حاشیه این جشنواره برگزار می کند.

هدف از برگزاری روز مستند که ۲۳ ماه می برگزار می شود، کشف راه هایی است تا بر اساس آن بتوان دریافت چگونه آثار مستند و غیر داستانی می توانند صلح را به جهان ناآرام کنونی برگردانند.

برگزار کننده روز مستند مرکز ملی سینما و تصویر انیمه (CNC) است که قرار است در نشست آموس گیتی در بخش دو هفته کارگردانان برنامه‌های خود را اعلام کند.

تا کنون برگزاری میزگرد «مستندها در دوران پساحقیقت»، نشست تحقیقی با حضور لورن ریچارد از پرمیرز لاینز تلویژن، کری لازانو مدیر بنیاد مستند آیدا اینترپرایز و چند تن دیگر قطعی شده است.

مستند علیه پوپولیسم

به نظر می رسد گسترش شبکه های اجتماعی و در پی آن رواج و انتشار بدون ضابطه اخبار که توان تشخیص اخبار واقعی را از اخبار جعلی با مشکل مواجه کرده است، دغدغه برگزار کنندگان روز مستند باشد.

به همین جهت جولی برگرون، رئیس برنامه‌های صنعت مستند در بخش «مارش فستیوال فیلم کن» از مستندسازان به عنوان صدایی ضروری برای آوردن تحقیقات مستقل و برای کمک به ارائه اطلاعات نام برد.

وی همچنین مستند را عاملی مهم برای انتشار اخبار واقعی در برابر اخبار جعلی و رواج پوپولیسم دانست که به راحتی در شبکه‌های اجتماعی، سیاست و مطبوعات در حال گسترش هستند.

کارگاهی برای زنان جهان عرب

در این روز همچنین به یک فیلم مستند از یکی از بخش‌های جشنواره کن جایزه ای اهدا می شود. در بعد از ظهر همین روز نیز نشستی برگزار خواهد شد که ژروم پیلار مدیر اجرایی بخش «مارش فستیوال فیلم کن» شرکت کنندگان در این نشست را عناصر مهم در دنیای مستند و روز مستند خواند.

بعد از این نشست نیز کارگاه «صداهای زنان از جهان عرب» برگزار می شود. این کارگاه با نمایش فیلم «زیبایی و سگ‌ها»  ساخته کوتر بن‌هنیه که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نیز شرکت کرده، همراه خواهد بود. همچنین در این کارگاه کارگدانانی مانند جیهان الطهری ومای اوده و دایانا الجیرودی حضور خواهند داشت.

بخش بعدازظهر روز مستند برنامه ای دیگر نیز خواهد داشت که در آن باربه شرودر، کارگردان مشهور جهان با آلی درکس درباره بخش نمایش ویژه با عنوان «ارجمند دبلیو» گفت و گو خواهد کرد.

پایان بخش این روز در جشنواره کن نمایش فیلم مستند «ترکیب عاشقان مستند» خواهد بود.

برچسب ها برچسب‌ها:,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *