#


رابرت دنیرو علیه ترامپ

رابرت دنیرو علیه ترامپ
9 می 2017 بدون نظر 1437 بازدید

رابرت دنیرو علیه ترامپ

رابرت دنیرو علیه ترامپ

به گزارش از من بپرس، رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس سینما در مراسم دریافت جایزه «چاپلین» دونالد ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داد. انتقاد دنیرو مخصوصاً متوجه سیاست های ترامپ درباره هنر می شد.

هالیوود ریپورتر به نقل از دنیرو که چهل ‌و چهارمین دریافت کننده جایزه چاپلین است، نوشت: دولت آمریکا هنر را هدف قرار گرفته و به صورت بالقوه در حال محروم کردن آمریکا از هنرمندان بزرگ در جهت اهداف سیاسی تفرقه ‌انگیز خود است.

به نظر می رسد این سخنان دنیرو در پی اظهارات ترامپ درباره حذف سازمان‌هایی شامل موقوفه ملی هنرها و موقوفه ملی برای علوم انسانی و همچنین شرکت پخش عمومی رادیو و تلویزیون آمریکا باشد.

ترامپ به همین منظور از اختصاص بودجه جدید به این نهادها سر باز زده است.

انتقاد دنیرو از سیاست های مهاجرتی ترامپ

دنیرو که در فعالیت های سیاسی مشارکت دارد، انتقادش را متوجه سیاست های مهاجرتی رئیس جمهور جدید آمریکا نیز کرد. سیاست های سخت گیرانه ترامپ موجب شده است که بسیاری از اتباع خارجی امکان ورود به خاک ایالات متحده آمریکا را نداشته باشند.

به جز رابرت دنیرو هنرمندان دیگری به مناسبت های مختلف نسبت به دیدگاه های مهاجرتی ترامپ اظاهار نظر کرده اند.

اصغر فرهادی فیلم ساز صاحب نام ایرانی یک از این هنرمندان بود. فرهادی در اعتراض به این سیاست ها از ورود به خاک آمریکا برای شرکت در مراسم اسکار خودداری کرده بود.

دنیرو که به لحاظ سیاسی به دموکرات ها گرایش دارد، با اشاره به تندیس چاپلین که در دستانش بود، گفت: چارلی چاپلین نیز یک مهاجر بود که احتمالاً نمی‌تواست از بررسی‌ ها و فیلترهای بیش از حد امروز عبور کند و من امیدوارم اکنون از ورود چاپلین بعدی به آمریکا جلوگیری نکنیم.

چهره های شاخص در مرکز فیلم لینکلن

در این مراسم که در مرکز لینکلن برگزار می شد، افراد شاخصی مانند شون پن، هاروی کایتل، مریل استریپ، مایکل داگلاس از بازیگران هالیوود، بری لوینستون، مارتین اسکورسیزی و مایکل مان از جمع کارگردانان و هری وینستین، تهیه کننده سرشناس نیز حضور داشتند.

گفتنی است مارتین اسکورسیزی جایزه رابرت دنیرو را به او داد. اسکورسیزی از جمله کارگردانانی است که در شهرت دنیرو نقش انکارناشدنی داشته اند.

خیابان های پایین شهر، گاو خشمگین، راننده تاکسی، نیویورک نیویورک، سلطان کمدی از فیلم های اسکورسیزی هستند که دنیرو در آنها بازی کرده است.

جایزه چاپلین یکی از معتبرترین جوایزی است که به دنیرو تعلق گرفت. پیش ازدنیرو افراد بنامی مانند آلفرد هیچکاک و بیلی وایلدر از بین کارگردان و الیزالبت تیلور، مریل استریپ و مورگان فریمن از میان بازیگران موفق به دریافت جایزه دستاورد سینمایی چاپلین شده‌ اند.

وی پیش از این جایزه، اسکار بهترین بازیگر را برای بازی در قسمت دوم فیلم پدرخوانده، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برای گاو خشمگین، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن ‌سباستین و  همچنین جایزه مشارکت چشم ‌گیر در صنعت سینما را از جشنواره کارلو وی ‌واری دریافت کرده است .

برچسب ها برچسب‌ها:,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *