#


کلارک گیبل و مختصری از کارهایش

کلارک گیبل و مختصری از کارهایش
15 ژانویه 2017 بدون نظر 3733 بازدید

کلارک گیبل و مختصری از کارهایش

کلارک گیبل CLARK GABLE

کلارک گیبل و گویندگان نقشش :چنگیز جلیلوند، حسین عرفانی، منوچهر اسماعیلی

ستارۀ مرد سینمای امریکا متولد یکم فوریه 1901 در کادنر اُهایو و با نام اصلی ویلیام کلارک گیبل با فیلم شاخص برباد رفته. پدرش کارگر نفت بود و مادرش در همان سال تولد او دیده از جهان فرو بست. برادر و خواهری هم نداشت ظاهراً دوران سختی را در دوران کودکی و نوجوانیو ابتدای جوانی گذرانده بود.

در نیروی هوائی خدمت نظام را به پایان رسانید. وارد شدن او به عالم سینما به آسانی صورت نگرفت ولی به سرعت شهرت یافت و مورد توجه کمپانی مترو گلدوین مایر قرار گرفت در 1935 برای فیلم یک شب اتفاق افتاد اسکار بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.

این موفقیت در 34 سالگی راه شرکت در فیلم‌های سینمایی را برایش چنان هموار کرد که بتواند در ده‌ها فیلم بازی کند. تا آن زمان در 19 فیلم بازی کرده بود که بعضاً مورد توجه قرار گرفته بودند وی پس از 1935 آن چنان توجه سینماگران را به خود جلب کرده بود که نقش اول مرد بازیگر فیلم برباد رفته را بدون چون و چرا برایش در نظر گرفتند: از فیلم یک شب اتفاق افتاد (1934) به بعد در بیش از 40 فیلم نقش آفرینی کرد. او در 59 سالگی به دلیل نارسائی قلبی در لس آنجلس کالیفرنیا در گذشت و در گورستان گلندیل کالیفرنیا (فارست لاون) مدفون است.

زندگی شخصی او حتی در اوج شهرت متشنج و پردردسر بود. ازدواج اول منجر به طلاق شد (1930) ازدوج دوم هم بدون ثمره به متارکه منجر گردید، همسر سومش از بدی اقبال فوت شد (بدون فرزند) مدتی با الیویا دُهائیلند وقت تلف کرد. سپس بار دیگر ازدواج کرد. بازهم منجر به طلاق و بدون هیچ ثمره‌ای – آخرین بار در 1955 ازدواج کرد که از این زن صاحب پسری شد که پس از فوت خودش به دنیا آمد.

گیبل

از جمله فیلمهای دوبله شده بازیگر:

گوینده: چنگیز جلیلوند
یک شب اتفاق افتاد (2 فوریه 1934) دوبله اول و دوم
برباد رفته (15 دسامبر 1939) دوبله اول
مردان رشید (15 اکتبر 1955)
دسته فرشتگان (3 آگوست 1957)
ناجورها (1 فوریه 1961)
گوینده: حسین عرفانی
برباد رفته: (15 دسامبر 1939) دوبله دوم
گوینده: منوچهر اسماعیلی
درناپل شروع شد (7 آگوست 1960)
سرباز شانس (23 دسامبر 1948)

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *