#


بیوگرافی جک نیکلسون

بیوگرافی جک نیکلسون
17 ژانویه 2017 بدون نظر 2083 بازدید

بیوگرافی جک نیکلسون

جک نیکلسون JACK NICHOLSON

جک نیکلسون و گویندگانی که نقش او را دوبله کردند : ناصر طهماست، چنگیز جلیلوند، حسین عرفانی
بازیگر مرد سینمای آمریکا متولد 2 آوریل 1937 با نام اصلی جان جوزف نیکلسون، فیلم برگزیده او، محله چینی‌ها نام دارد. خدمت نظام را در گارد هوائی ملی امریکا گذارند.

مادرش رقاصه بود که عنوان خواهر او را به خود داده بود و ناپدری‌اش به عنوان پدر او را سرپرستی می‌کرد. وقتی به کارنامه بازیگری نیکلسون نگاه می‌کنیم به موضوعی می‌رسیم که یک بازیگر با چنین محبوبیتی برای چندین سال متوالی با بودجه کمی به کار خود ادامه می‌دهد. در اواخر دهه 1950 در سریال‌های تلویزیونی حضور داشت علاوه براین فعالیت‌ها نیکلسون شانس پیشرفت در نوشتن و فیلم‌سازی را هم داشته است.

فیلم‌های او به طور مرتب توانائی‌هایش را نشان می‌دهد نیکلسون از ریشه این صنعت را دنبال کرد. او نوشتن و موضوعات مربوط به فیلم‌سازی را از ابتدای کارش شروع کرد، شاید این ویژگی‌ها هستند که به ما اجازه می‌دهد تا پیشرفت وی را بتوانیم درک کنیم. در فیلم ایزی رایدر بود که نیکلسون نقش یک وکیل الکی را بازی می‌کرد، موضوع متفاوت این فیلم که نظرات آزادی خواهی از مسئولیت و خود فروشی به بهای لذت بردن است، توجه تعداد بیشتری از تماشاگران را به خود جلب کرد. او توانست جای پای خود را در سینمای امریکا محکم کند. و شهرت فراوانی نزد سینما دوستان کسب کند.

از این فیلم به بعد راه پیشرفت برای وی در دنیای سینما هموار شد. دوازده بار کاندید اسکار شد ولی فقط سه بار موفق به دریافت آن گردید. 1976 برای بهترین بازیگرد مرد در فیلم مشهور پرواز بر فراز آشیانه فاخته (دیوانه از قفس پرید) 1984 به عنوان بازیگر نقش دوم در فیلم قواعد مهرورزی 1997 به عنوان بهترین بازیگر در فیلم بهترین شکل ممکن و همچنین چهار بار گوی طلایی را از آن خود ساخت 1976 برای دیوانه از قفس پرید، 1984 برای قواعد مهرورزی، 1986 برای شرافت پریزی و مورد آخر برای فیلم درباره‌ی اسچیمیدت (2003)، علیرغم کامیابی‌هایش در عالم سینما و بازیگری، نیکلسون در زندگی خصوصیش فردی ناکام بود و حتی در دوران نوجوانی مورد نفرت افرادی که از نزدیک با او تماس داشتند بود ولی او با همین خصلت در بسیاری از فیلم‌هایش نقش مناسب با پرستاژ و شخصیت بی‌تفاوت به اخلاقیات را به راحتی ایفا می‌کرد.

نقش‌هائی که به شخصیت خودش هم نزدیک بودند. به همین دلیل در سینماگری آدم موفقی بود. زندگی خانوادگی شلوغی و آشفته دوران کودکی و نوجوانی و شکست در ازدواج، او را به سمت بی‌قیدی و الحاد سوق داده بود. احساسات عمومی حاکم بر اکثر ایالات امریکا و برخی دیگر از جوامع یا حداقل قشرهائی از جامعه این شخصیت را خوب پسندیدند. البته در ایفای نقش به دلایل یاد شده بسیار عالی بود. او در سن فعلی هم هنوز فعال است.

نیکلسون

از جمله فیلم‌های دوبله شده بازیگر

گوینده: ناصر طهماست
قول (20 جولای 1968)
محله چینی‌ها (20 ژوئن 1974)
پنج قطعه آسمان (11 سپتامبر 1970)
معرفت جسم (30 ژوئن 1971)
پرواز بر فراز آشیانه فاخته (دیوانه از قفس پرید) (19 نوامبر 1975)
تلالو (23 می 1980)
مردگان (20 جولای 2009) دوبله اول و دوم
گوینده: حسین عرفانی
چند مرد خوب (11 دسامبر 1992)
گرگ (17 ژوئن 1994) گوینده: چنگیز جلیلوند
آب بندهای میسوری (19 می 1976)
گوینده: پرویز ربیعی
ایزی رایدر (14 جولای 1969)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *