#


الک گینس و نگاهی به فعالیت های ایشان در سینما

الک گینس و نگاهی به فعالیت های ایشان در سینما
28 ژانویه 2017 بدون نظر 3013 بازدید

الک گینس و نگاهی به فعالیت های ایشان در سینما

الک گینس ALEC GUINNESS

الک گینس و گویندگان نقش های وی : ناصر طهماسب، منوچهر اسماعیل، منوچهر زمانی، عزت‌الله مقبلی، حسین رحمانی، ژرژبطرسی، سعید مظفری
بازیگر مرد سینما متولد 2 آوریل 1914 لندن – انگلستان و با نام اصلی الک گینس دِ کاف، اثر شاخص او سری فیلم‌های جنگ ستارگان است. گینس کسی است که می‌تواند هر شخصیتی را بازی کند مثلاً نقش دزد ترسویی که کارمند بانک است. یک هنرمند نامتعارف، یک شکنجه گر شرور، یک فرد لاف زن اسکاتلندی و یا یک پرنس عرب ناراحت و بسیار هنرمندانه و با زیرکی این نقش‌های را ایفا می‌کند. به طوری که تماشاچی احساس نکند این فقط یک بازی است.

طبق گفته هارلن کندی در میان بازیگران فیلم این گینس است که می‌تواند آرایش‌ها و صداها و طرق نامتعارف راه رفتن را بدون اینکه از محبوبیتش کم شود ایفا کند، او هیچگاه اجازه نمی‌دهد که وزن لباس مبدل یا تغییر قیافه او را به یک مدل اغراق آمیز صداها و حرکات درآورد. وی بیشتر روحیاتی درون‌گرا دارد و در هر فیلم سعی می‌کند که به شخصیت نقش مورد نظر بسیار نزدیک شود و مثل او می‌شود.

در حقیقت خود گینس به این ارتباط نزدیک اعتراف می‌کند «من سعی می‌کنم یک شخصیت را از درون یابم و او را بسازم و هیچ گاه شخصیتی را نمی‌پذیرم مگر اینکه بدانم حتی او چگونه راه می‌رود. این کافی نیست که تنها بر چهره‌ی او متمرکز شوی شما ملزم به خواندن ذهن او هستید بدانی در مورد چه چیزی فکر می‌کند.

احساساتش را بفهمی، گذشته و اخلاقش را بشناسی، گینس در 1958 برای فیلم پل رودخانه کوای برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد و نیز برای همین فیلم گوی طلائی را از آن خود ساخت. در سال 1959 به وی لقب سر دادند لقبی که در سال 1947 به لارنس اولیویر داده شد. در سال 1980 به خاطر یک عمر فعالیت هنری در عالم سینما اسکار افتخاری گرفت. یک بار ازدواج کرد و از این ازدواج یک پسر به یادگار گذاشت. او در 5 آگوست 2000 به علت سرطان کبد در انگلستان در گذشت.
دکتر زیواگو / پل رودخانه گوای  از جمله فیلم‌های دوبله شده الک گینس :
گوینده: ژرژ پطرسی
آرزوهای بزرگ (26 دسامبر 1946)
گوینده: عزت الله مقبلی
الیورتویست (28 ژوئن 1948)
گوینده: ناصر طهماسب
اوباش لاوندرهیل (26 ژوئن 1951)
لارنس عربستان (10 دسامبر 1962) دوبله دوم
گوینده: منوچهر اسماعیلی
قاتلین پیرزن (3 دسامبر 1955)
لارنس عربستان (10 دسامبر 1962) دوبله اول
گذری به هند (14 دسامبر 1984)
گوینده: منوچهر زمانی
پل رودخانه
کوای (18 دسامبر 1957) دوبله دوم
گوینده: احمد رسول زاده
سقوط امپراطوری رم (26 مارس 1964)
گوینده: ابوالحسن تهامی
دکتر ژیواگو (22 دسامبر 1965)
گوینده: حسین رحمانی
جنگ ستارگان (25 می 1977)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *