#


تجلیل از تارانتینو در ساندنس

کوئنتین تارانتینو
8 ژوئن 2017 بدون نظر 1173 بازدید

تجلیل از تارانتینو در ساندنس

تجلیل از تارانتینو در ساندنس

به گزارش از من بپرس، از کوئنتین تارنتینو، فیلمساز پیشرو سینما در نکست فست ساندنس تجلیل می شود.

بر طبق برنامه ریزی ها این بزرگداشت از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ ماه آگوست، برابر با ۱۹ تا ۲۲ مرداد و در برنامه جشن بعدی ساندنس (نکست فست) برگزار می شود.

«نکست فست ساندنس» عنوان برنامه ای است که منتخبی از جشنواره ساندنس در یوتا را در شهر لس آنجلس نمایش می ‌دهد. امسال پنجمین دوره این برنامه خواهد بود.

در شب افتتاحیه نکست فست ساندنس امسال، جایزه «ونگارد لیدرشیپ» به تارانتینو اهدا می شود.

همچنین در این شب نسخه بازسازی شده ۳۵ میلیمتری فیلم سگ های انباری (سگدانی) تارانتینو به مناسبت بیست و پنجمین سال ساخته شدن آن به نمایش در می آید.

سگ های انباری نخستین بار در سال 1992 در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و نگاه ها را متوجه تارانتینو ساخت.

فیلمی ساختارشکنانه در عین حفظ قواعد کلاسیک و با ارجاع های فراوان به انواع و اقسام شخصیت های سینمایی و غیر سینمایی، از چارلز برانسون تا مدونا، از فیلم های جان وو تا فیلم های ارزان دهه های هفتاد و هشتاد.

تارانتینو پیش از این فیلم تنها یک فیلم نیمه بلند ساخته بود که نسخه ای مخدوش از آن با عنوان «تولد بهترین دوستم» در اینترنت موجود است.

سگ های انباری، نئونوآری جسورانه بود که داستان آشنای لو رفتن یک سرقت را به شیوه ای جدید روایت می کرد.

خشونت مفرط و عمدی فیلم، دیالوگ های هوشمندانه، ساختاری به هم ریخته ولی دقیق، بازی های درخشان بازیگرانی چون هاروی کایتل، مایکل مدسن، استیو بوشمی و تیم راث، موسیقی تنیده شده در ساختار فیلم، همه و همه تارانتینو را کارگردانی خلاق معرفی می کرد که مخاطبان را برای فیلم بعدی راغب می کرد.

این فیلم هنوز به عنوان یکی از اصیل ترین آثار دهه نود شناخته می شود. در میان آثار خود تارانتینو نیز فیلمی کماکان روپاست.

در سگ های انباری از افراط ها و تکرارهای اواخر تارانتینو خبری نیست و به جای آن شور و انرژی فراوان و علاقه مفرط به سینما و ژانرهایش در آن موج می زند.

دیدن نسخه 35 میلی متری بازسازی شده سگ های انباری تجدید خاطره با فیلمی است که کارگردانش را یک اورسن ولز جدید لقب دادند.

تجلیل از دی ریس

علاوه بر تارانتینو در ساندنس این دوره از دی‌ ریس، نویسنده و کارگردان زن آمریکایی نیز تجلیل می شود. دی ریس تا کنون چهار فیلم داستانی ساخته که پاریا (2011) و بسی (2015) از آن جمله اند.

قرار است در این مراسم جایزه ونگارد به دی ریس اهدا شود. ریس پیش از این دو بار در جشنواره ساندنس حضور یافته است.

علاوه بر مراسم تجلیل از کوئنتین تارانتینو و دی ریس، هفت فیلم نیز در این برنامه به نمایش در می آیند.

این هفت فیلم، لیمو به کارگردانی یانیکزا براوو؛ گوگ، ساخته جاستین چان، هرزه به کارگردانی ماریانا پالکا؛ ال. ای تایمز به کارگردانی میشل مورگان؛ هستی‌ های طلایی به کارگردانی آلکس راس پری، مستند «دینا» به کارگردانی آنتونیوسانتینی ودن سیکلس و همچنین   ۷ اپیزود اول کمدی درام Gente-fied به کارگردانی ماروین لموس هستند.

بر اساس گفته های جان کوپر، مدیر جشنواره فیلم ساندنس، در نکست فست ساندنس امسال بخش های مختلفی همچون اجرای موسیقی، پیش بینی شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *