#


برخورد شدید کانون کارگردانان با سعید سهیلی

سعید سهیلی
31 می 2017 بدون نظر 1695 بازدید

برخورد شدید کانون کارگردانان با سعید سهیلی

برخورد شدید کانون کارگردانان با سعید سهیلی

به گزارش از من بپرس، کانون کارگردانان سینمای ایران عضویت سعید سهیلی، کارگردان فیلم گشت 2 را به حالت تعلیق درآورد.

این تصمیم به علت آتش زدن کارت خانه سینما و کارت عضویت سهیلی در کانون کارگردانان توسط خود او و در جلوی دوربین اتخاذ شده است.

این کارگردان سینما که فیلم گشت 2 را هنوز در اکران دارد، این اقدام را چند روز قبل و به دنبال پخش نسخه های قاچاق این فیلم و در اعتراض به عدم همکاری وزارت ارشاد و خانه سینما انجام داده بود.

در این زمینه بیانیه ای از طرف شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایرن منتشر شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. در این بیانیه اعضای شورای مرکزی با نمایشی خواندن عمل سهیلی، آن را کاری شنیع و ضد فرهنگی معرفی کرده و این فیلم ساز را به عذرخواهی رسمی فراخوانده است.

متن بیانیه به این شرح است:

«جناب آقای سعید سهیلی

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در جلسه روز سه شنبه ۹ خرداد ماه ۹۶ خود پس از بررسی همه جانبه و کسب اطلاعات کامل، عمل شنیع و نمایشی شما را در مقابل دوربین دور از شأن فرهنگی جایگاه کارگردانان و توهین مستقیم به اعضای محترم خود دانست و به اتفاق آرا عضویت شما را تا عذرخواهی رسمی جنابعالی از اعضای کانون به حالت تعلیق درآورد.

بدیهی است در صورت تمایل و طبق اساسنامه کانون حق اعتراض برای شما پابرجاست.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران»

گفتنی است پدیده پخش نسخه های قاچاق فیلم ها از جدی ترین مسائلی است که موجودیت سینمای ایران را تهدید می کند. در حالی که این کار در بسیاری از کشورها با شدیدترین جریمه ها مواجه می شود، به نظر می رسد در ایران اراده ای برای مقابله جدی با آن وجود ندارد.

چند سال پیش نسخه های قاچاق فیلم سنتوری، ساخته داریوش مهرجویی نیز به طور گسترده منتشر شد و اعتراض های این کارگردان قدیمی را در پی داشت که به جایی نرسید.

فیلم نقاب نیز از دیگر فیلم هایی بود که پخش نسخه های قاچاق آن سر و صدای زیادی به پا کرد.

این در حالی است که بعضی از افراد نسخه های ارسالی فیلم ها به وزارت ارشاد و یا صدا و سیما را منبع قاچاق فیلم ها می دانند. گفتنی است دو نهاد مذکور قویاً این اتهام را رد می کنند.

بنابراین باید دید سرنوشت این دعوای نه چندان تازه و بنیان کن سینمای ایران به کجا ختم خواهد شد. آن هم در زمینه ای هزینه بر مانند سینما که به شدت به بازگشت مالی محصولاتش نیازمند است تا بتواند بقای خود را تضمین کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *