#


اخبار خوب جشنواره سایه برای فیلم‌نامه‌نویسان جوان

جشنواره سایه
7 می 2017 بدون نظر 2177 بازدید

اخبار خوب جشنواره سایه برای فیلم‌نامه‌نویسان جوان

اخبار خوب جشنواره سایه برای فیلم‌نامه‌نویسان جوان

به گزارش از من بپرس، محمداسماعیل شفیع‌ پور در دانشگاه سوره و در ابتدای جلسه ی خبری جشنواره سایه که دومین جشنواره فیلم نامه ‌نویسی و یازدهمین جشنواره ی فیلم کوتاه آن است، گفت: همه ما می‌دانیم که مشکلات اصلی فیلم‌های امروز، فقدان فیلمنامه خوب و قوی است. به همین دلیل دانشگاه سوره با فراخوان هنرمندان عرصه سینما، جهت حضور در جشنواره فیلمنامه‌نویسی، قصد گام نهادن در این رشته را دارد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه سوره با اشاره به برگزاری دومین سال جشنواره ی فیلم نامه ‌نویسی در جشنواره سایه گفت: همه ما می‌دانیم که مشکلات اصلی فیلم‌های امروز، فقدان فیلمنامه خوب و قوی است. به همین دلیل دانشگاه سوره با فراخوان هنرمندان عرصه سینما، جهت حضور در جشنواره فیلمنامه‌نویسی، قصد گام نهادن در این رشته را دارد.

وی آمار آثار ارسالی به دبیرخانه ی جشنواره را 600 اثر دانست که به گفته ی این مقام مسئول بیشتر آنها مضمون اجتماعی دارند. شفیع پور همچنین آثار رسیده از شهرستان‌های مختلف بوده را آثاری خوب و قابل توجه دانست.

 

کمک هزینه برای ساخت فیلم‌نامه‌های منتخب

 

بعد از محمد اسماعیل شفیع پور، نوشین شاه ‌وردی که دبیر دومین جشنواره ملی فیلم نامه‌ نویسی سایه است با رد ملی بودن تمام جشنواره های فیلم نامه نویسی در کشور گفت: برگزاری جشنواره ملی فیلم نامه‌ نویسی با هدف شناسایی فیلم نامه‌ نویسان در سراسر کشور صورت گرفته است که همه ی فیلم نامه‌ ها را از سرتاسر کشور جمع‌آوری و آنها را مورد ارزیابی و داوری قرار می‌دهند.

شاه وردی با تأیید دادن کمک هزینه ی ساخت به فیلم نامه های برتر گفت: برای برگزاری این جشنواره با انجمن سینمای جوان یک تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و قرار است به نفرات اول تا سوم، کمک هزینه ساخت فیلمنامه‌های برگزیده را بدهیم.

وی همچنین از محدودیت های وضع شده در امسال خبر داد که باعث شده تعداد آثار ارسالی به جشنواره از 1000 نسخه در سال گذشته به 600 نسخه برسد. شاه وردی دلیل این کار را قرار دادن محدودیت‌ها و قوانینی برای ورود آثار بهتر و برگزیده به جشنواره دانست.

شاه وردی ادامه داد که جشنواره ی فیلم نامه نویسی در دو بخش بخش اقتباسی و غیر اقتباسی برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت فیلم نامه ها به وسیله ی یک هیئت انتخاب 6 نفره که شامل دکتر رامتین شهبازی، دکتر امیر رضا نوری پرتو، سجاد ستوده، نیما عباس­ پور، صادق گلچین و سهیل امیر‌شریفی بودند، بررسی شده اند.

دبیر جشنواره ی فیلم نامه نویسی سایه تعداد نهایی فیلم نامه های تأیید شده را 30 اثر معرفی کرد که برای ارزیابی به هیئت داوران فیلم نامه که شامل فریدون فرهودی، محمدرضا گوهری و هادی مقدم ­‌دوست می شود، ارائه شده اند.

 

کارگاه‌های تخصصی در جشنواره سایه برگزار می‌شود

بعد از شاه وردی نوبت به دبیر جشنواره فیلم سایه رسید که با اصحاب رسانه صحبت کند. مصطفی شیری آثار رسیده به این بخش را حدود 150 فیلم عنوان کرد که در مجموع 43  اثر به بخش اصلی راه پیدا کردند.

شیری همچنین از تقسیم بخش اصلی به 2 بخش مسابقه و جنبی گفت و اینکه 33 اثر در بخش اصلی و 10 اثر هم در بخش جنبی نمایش داده خواهند شد.

دبیر جشنواره ی فیلم سایه ضمن نام بردن از این جشنواره به عنوان یکی از ریشه ‌دارترین جشنواره‌ های فیلم ایران، دانشگاه سوره را یکی از قطب‌های جدی سینما در سطح آموزش عالی سینما دانست.

شیری با اشاره به سابقه ی خوب دانشگاه سوره در تربیت عوامل سینما از شهرام مکری، تورج اصلانی، سعید روستایی و محمدحسین مهدویان به عنوان نخبگان فارغ‌ التحصیل دانشگاه سوره یاد کرد.

وی این وجود این دانش‌آموختگان را نشانه ی پتانسیل و ظرفیت علمی قابل تحسین دانشگاه سوره عنوان کرد که به لحاظ کیفی سطح قابل ‌قبولی دارند.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری چند کارگاه تخصصی در این جشنواره خبر داد.

بر طبق گفته های شیری، شاهپور شهبازی، کارگاه تخصصی تئوری‌های فیلم، هادی مقدم دوست کارگاه فیلم نامه‌ نویسی با موضوع سریال‌نویسی و حمید نعمت ‌الله کارگاه تخصصی سینمایی را برگزار خواهند کرد.

 

معرفی هیئت انتخاب و هیئت داوران جشنواره

 

مصطفی شیری از سید علی روحانی، رامتین شهبازی، سید وحید موسوی به عنوان هیئت انتخاب جشنواره فیلم کوتاه سایه نام برد.

در حالی که کامبوزیا پرتوی، هومن بهمنش، محمدآفریده، طناز طباطبایی و هایده صفی ‌یاری هیأت داوران این دوره ی جشنواره خواهند بود.

مصطفی شیری در پایان گفت: امسال نه تنها فارغ ‌التحصیلان رشته ی کارگردانی سوره می‌توانند در بخش مسابقه شرکت کنند، بلکه کسانی که در بخش‌ های دیگر فیلم سازی از جمله صداگذاری، فیلم نامه‌ نویسی، تدوین و… که در این دانشگاه درس می‌خوانند یا فارغ‌ التحصیل شدند، در صورتی که تهیه کننده و کارگردان آن اثر اجازه دهند، می توانند در مسابقه و در بخش رشته‌ی تحصیلی خود شرکت کنند.

لازم به ذکر است که افتتاحیه ی جشنواره ی فیلم سایه از 23 اردیبهشت در دانشگاه سوره برگزار شده و تا 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *