#


آغاز نام نویسی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فجر از شنبه24 آذر

17 دسامبر 2018 بدون نظر 755 بازدید

آغاز نام نویسی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فجر از شنبه24 آذر

آغاز نام نویسی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فجر از شنبه24 آذر

اصحاب رسانه و اشخاصی که در انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران عضویت دارند برای شرکت در سی و هفتمین دوره از جشنواره ملی فجر می توانند از تاریخ24 آذر ماه نام نویسی کنند. نام نویسی این دوره از جشنواره ملی فجر تا تاریخ30 آذرماه ادامه دارد. روابط عمومی سی و هفتمین دوره جشنوار ملی فجر درخصوص تکریح اصحاب رسانه و منتقدان و جلوگیری از ضایع شدن حقوق این افراد قوانینی را برای صدور کارت جشنواره درنظر گرفته که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اصحاب رسانه و کلیه علاقه مندان برای شرکت در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فجر تا30 آذر ماه سال جاری مهلت دارند که به سامانه جشنواره مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک موردنیاز را بارگذاری نمایند. متقاضیان باید درنظر داشته باشند که زمان اعلام شده تمدید نخواهد شد و درخصوص کلیه درخواست هایی که پس از تاریخ تعیین شده و یا خارج از سامانه جشنواره ارسال شده اند هیچ ترتیب اثری داده نمی شود.

درصورتی که سهمیه بیشتری برای دبیرخانه جشنواره تعیین شود فراخوان جدیدی را منتشر خواهند کرد تا متقاضیانی که در زمان تعیین شده موفق به ثبت نام نشده اند بتوانند نام نویسی کنند.

مراحل ثبت نام در ادامه عنوان می شود:

ـ کلیه متقاضیانی که در دوره پیشین ثبت نام کرده و مراحل نام نویسی را پشت سر گذاشته اند برای شرکت در دوره جدید تنها باید معرفی نامه جدید خود را بارگذاری کرده و نمونه اثر خود را که مختص منتقدان است به همراه ویرایش اطلاعات در صورت نیاز بارگذاری کنند.

ـ درخصوص خبرنگاران ارائه معرفی نامه ای که توسط مدیر مسئول رسانه امضا شده لازم است. البته باید به این نکته توجه داشته باشند تنها معرفی نامه رسانه هایی پذیرفته خواهد شد که شرایط زیر را داشته باشد.

الف ـ نام آن ها در رسانه هایی که مجوز فعالیت دارند و درحال نشر هستند وجود داشته باشد( در این خصوص متقاضیان می توانند به وبگاه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده و از وجود نام رسانه خود در فهرست تهیه شده اطمینان حاصل کنند)

ب ـ گستره توزیع کشوری

ج ـ ارتباط داشتن با رویدادهای سینمای ایران

ـ رسانه ها باید توجه داشته باشند که سهمیه آن ها با درنظر گرفتن میزان تقاضا در روزهای آینده اعلام خواهد شد. به همین دلیل به کلیه متقاضیانی که از سوی هر رسانه ای معرفی شده اند به ترتیب اولویت مندرج در نامه و سابقه حرفه ای آن ها کارت خبرنگاری داده خواهد شد و در اصلاح بعدی اولویت ها قابل قبول نمی باشد.

ـ عکاسانی که قصد شرکت در جشنواره را دارند باید از سوی رسانه معتبری معرفی نامه دریافت کرده و آن را ارائه دهند.

ـ تنها افرادی که شماره خودروی آن ها در کارت درج شده می توانند از پارکینگ استفاده نمایند.

ـ چنانچه متقاضیان در انجمن منتقدان عضویت داشته باشند باید سه نمونه یادداشت، گزارش و یا نقدی را که در ارتباط با فیلم های پخش شده در طول دوره های پیشین جشنواره در مدت یک سال گذشته بوده و به نام متقاضی در یکی از رسانه های انتشار یافته ارائه دهند.

ـ منتقدانی که قصد شرکت در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فجر دارند براساس لیست رسمی که از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سایت انجمن منتشر شده می توانند پس از انجام بررسی های لازم در این دوره جشنواره شرکت نمایند.

ـ سهمیه ای که برای منتقدان و خبرنگاران سینمایی پیشکسوت درنظر گرفته می شود محدود و مجزا است. البته این دسته از متقاضیان نیز ملزم به شرکت در فراخوان هستند.

ـ در ارزیابی درخواست ها میزان حضور در سالن رسانه های دوره پیشین جشنواره به عنوان یک ملاک مهم در نظر گرفته می شود.

ـ متقاضیانی که به عنوان نماینده برنامه های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی هستند به صورت جداگانه می توانند ثبت نام کنند که اطلاع رسانی می شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته این دوره به صورت شفاف برگزار شود به همین دلیل فهرستی از اشخاصی که متقاضی دریافت کارت حضور در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فجر هستند و همچنین دلایا تائید و یا عدم تائید آن ها انتشار خواهد یافت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *