#


هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری
12 مارس 2017 بدون نظر 837 بازدید

هفته بیست و پنجم بارداری

No votes yet.
Please wait...

هفته بیست و پنجم بارداری و مسائل جسمی این دوره

هفته بیست و پنجم بارداری چه کارهایی را مادران باردار باید انجام دهند و تغییرات جنین در این دوره چیست.

خود را براى وضع حمل اماده کنید

هفته بیست و پنجم بدین معنى است که به زودى سه ماهه دوم باردارى پایان مى یابد و ماه ششم باردارى اغاز مى شود. طبیعى است که در این مرحله فرد به فکر وضع حمل مى افتد و از آنجا که زایمان تجربه اى دردناک است،این اشفتگى ذهنى به سادگى أرامش روحى فرد را مختل مى کند،در حالى که دور بودن از اضطراب زایمان أشکارا به نفع بهداشت روحى و جسمى فرد است.

بنابراین توصیه من به زنان باردار این است که تا جاى ممکن از بزرگ کردن این مسئله پرهیز کنند.به عبارت دیگر،از کاه کوه نسازند.با این حال،بى توجهى مطلق نیز در این زمینه به هیچ وجه نمى تواند عقلانى باشد؛چون درد زایمان إنکار ناپذیر است.

بنابراین فرد باید سازوکارى در پیش گیرد که تا سر حد امکان از ابعاد این درد بکاهد.خوشبختانه این مهم امکان ناپذیر است.براى مثال شرکت در کارهاى امادگى برأى زایمان به میزان قابل توجهى از این نگرانى مى کاهد.گذشته از این،امادگى جسمانى در این خصوص تسهیل کننده است،بنابراین بهره مندى از تحرک جسمانى-ولو اینکه پیاده روى باشد-به حال زن باردار سودمند است.

لازم به ذکر است که فرد درباره امادگى جسمانى باید با پزشکش مشورت کند و دست اخر اینکه،فرد مى تواند در جریان زایمان از أرام بخش نیز استفاده کند(زیر نظر پزشک).

تغییرات جسمى

اگه چه خستگى جزئى از باردارى است، اکنون به هیچ وجه به هیچ وجه توجیح پذیر نیست؛چون تحرک جسمانى نه تنها فرد را براى زایمان اسان تر اماده مى کند،بلکه بر قدرت جسمى زن پس از زایمان نیز مى افزاید.پس از هر فرصتى به منظور پیاده روى استفاده کنید.

پرسش هاى زیر نیز در این زمینه تأمل برانگیز است:

١.ایا این زودها حوصله ورزش کردن دارم؟اگه پاسخ این پرسش منفى است،علت ان چیست؟أیا این مسئله ناشى از تنبلى و بى تحرکى ریشه دارم است؟
٢.در جریان باردارى براى امادگى جسمى چه کارهایى انجام مى دهم؟
٣.ایا تاکنون از مزایاى کلاس هاى امادگى جسمانى بهره مند شده ام؟

حال و هواى روحى

مسائل تنش زاى باردارى منحصر به این نیست و حساسیت افراطى در خصوص این مسائل سبب مى شود که فرد از ارامش لازم این دوره محروم شود.یکى از این مسائل بى شمار تردید فرد به توانایى هاى مادرانه اشاست؛ به ویژه اگه زن براى نخستین بار مادر مى شود.

واقعیت این است که این مشکل گریبان گیر برخى از نومادران مى شود؛به این معنى که برخى از زنان بر این باروند که از پس تر و خشک و بزرگ کردن بچه بر نمى ایند،در حالى که بر أساس شواهد موجود،باید گفت که این ذهنیت در بسیارى از موارد نمى تواند اساسى درستى داشته باشد؛زیرا زنان ذاتأ از غریزه مادرى برخوردارند و مى توانند از پس چنین موقعیتى بر ایند.گذشته از این،در صورت بى تجربگى نیز باز دنیا به اخر نمى رسد؛زیرا اشخاص بسیارى هستید که مشتاقانه حاضرند به نومادر کمک کنند،کافى است که فرد دستش را به سوى مادر،مادرشوهر،خواهران و یا دوستانش دراز کند.پس این نگرانى نیز نمى تواند توجیه پذیر باشد.

رشد جنین در این هفته

الف)اکنون جنین حدود ٨٠٠گرم وزن دارد.
ب)توان دست جنین در گرفتن و فشردن افزایش مى یابد.
ج)هنوز هم ناخن هاى دست وپا در حال رشد است.
د)رگ هاى خونى جنین در درون ریه ها در حال رشد است.
ه)سوراخ هاى بینى جنین در حال باز شدن است.
و)جنین داراى جوانه هاى دندان هاى دائمى مى شود.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *